Πράσινη επιχειρηματικότητα: Βιωσιμότητα προϊόντων και Cruelty-free εταιρείες
Abstract
Η συνεχής επέκταση και η οικονομική ανάπτυξη σε όλο τον κόσμο έχει οδηγήσει σε ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή, την εξάντληση των φυσικών πόρων, και την ατμοσφαιρική ρύπανση. Η αυξανόμενη ανησυχία του κοινού για τη βιωσιμότητα της οικονομικής ανάπτυξης, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη ευαισθητοποίηση για περιβαλλοντικά ζητήματα, έχουν προκαλέσει την εμφάνιση “πράσινων επιχειρήσεων”. Η πράσινη καινοτομία ορίζεται συνήθως ως καινοτόμες πρακτικές που μειώνουν τις περιβαλλοντικές βλάβες σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού των επιχειρήσεων. Ο σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας είναι να διερευνήσει τις γνώσεις των συμμετεχόντων τις γνώσεις σχετικά με την πράσινη επιχειρηματικότητα, τη βιωσιμότητα των προϊόντων και τις cruelty-free εταιρείες. Ο τύπος της έρευνας που χρησιμοποιήθηκε ήταν η ποσοτική. Το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για τη συλλογή των δεδομένων ήταν το ερωτηματολόγιο. Τον πληθυσμό της έρευνας αποτέλεσαν 123 κάτοικοι από όλες της επαρχίες της Κύπρου. Τα δεδομένα από τα ερωτηματολόγια αναλύθηκαν στο πρόγραμμα SPSS.
Από την έρευνα προέκυψε ότι οι περισσότεροι συμμετέχοντες γνωρίζουν ότι για τη δημιουργία των ενδυμάτων και την παρασκευή προϊόντων ομορφιάς κακομεταχειρίζονται και βασανίζονται ζώα. Γνωρίζουν επίσης σχετικά με την ύπαρξη ανακύκλωσης ρούχων και έχουν ανακυκλώσει ρούχα. Ακόμα οι περισσότεροι συμμετέχοντες δήλωσαν πως εξαρτάται από την τιμή αν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν πιο ακριβά για ενδύματα που παράγονται με τρόπους φιλικούς προς το περιβάλλον. Επίσης οι περισσότεροι συμμετέχοντες δήλωσαν ότι η ύπαρξη ετικέτας fair trade θα επηρέαζε την αγορά, έστω και αν κόστιζε παραπάνω. Τέλος, οι περισσότεροι συμμετέχοντες γνωρίζουν για τις οικολογικές ετικέτες, όπως το eco labeling και δήλωσαν ότι η ύπαρξη ετικέτας «no animal testing» θα ήταν παράγοντας που θα επηρέαζε την αγορά τους. Τέλος από την έρευνα προέκυψε ότι υπάρχει γνώση της σημασίας της βιωσιμότητας και της πράσινης επιχειρηματικότητας