Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΜπαραλού, Ευαγγελία
dc.contributor.authorΚαρμέλλος, Κωνσταντίνος
dc.contributor.otherKarmellos, Constantinos
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2022-09-09T06:16:59Z
dc.date.available2022-09-09T06:16:59Z
dc.date.copyright2022-09-06
dc.date.issued2022-05
dc.identifier.otherMBA/2022/00965el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5280
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι να διερευνήσει συσχετισμούς της ικανοποίησης των δικαιούχων του ΓΕΣΥ με δημογραφικούς, κοινωνικοοικονομικούς και άλλους παράγοντες, καθώς και συσχετισμούς μεταξύ μεμονωμένων παραγόντων. Για τον σκοπό της έρευνας, επιλέχθηκε ένα δείγμα 585 ατόμων, με δειγματοληψίες ευκαιρίας και χιονοστιβάδας μέσω Viber και Facebook. Oι δικαιούχοι κλήθηκαν να συμπληρώσουν ερωτηματολόγιο, το οποίο περιλάμβανε πέντε ερωτήσεις ικανοποίησης σε κλίμακα «Likert» και 17 ερωτήσεις για τα δημογραφικά, κοινωνικοοικονομικά και άλλα δεδομένα τους. Περίοδος δειγματοληψίας ήταν η 12η Μαρτίου 2022 μέχρι την 25η Μαρτίου 2022. 74% του δείγματος δήλωσε ικανοποιημένο, με μέσο όρο βαθμολογίας 2.2 για τη γενική ικανοποίηση από το ΓΕΣΥ. Οι κύριοι στατιστικά σημαντικοί συσχετισμοί κατέδειξαν χαμηλότερη γενική ικανοποίηση που συνδέεται με την επαρχία της Πάφου, με τις αγροτικές περιοχές, με ψηλότερο επίπεδο μόρφωσης, με τα κατώτερα και ανώτατα εισοδήματα, με τους αυτοεργοδοτούμενους και τους μερικώς απασχολούμενους και με όσους καλύπτονταν στο παρελθόν από ιδιωτική ασφάλιση ή ομαδικά ασφαλιστήρια ημικρατικών οργανισμών. Η ικανοποίηση συνδέεται θετικά με τους χρόνιους ασθενείς και τα συνταξιούχα πρόσωπα, ενώ μεταβάλλεται θετικά με την αυξανόμενη χρήση του συστήματος και μειώνεται με την αύξηση των μη ικανοποιηθείσων αναγκών. Η ικανοποίηση από την συνεισφορά λαμβάνει στο δείγμα συγκριτικά τον χαμηλότερο βαθμό ικανοποίησης, με όσους εντούτοις είναι άνω των 65 ετών να συνδέονται στατιστικά με την μικρότερη δυσαρέσκεια. Επίσης, η ικανοποίηση αυξάνεται σε όλες τις πτυχές της, όσο αυξάνεται η πολιτική εμπιστοσύνη, ενώ η γενική ικανοποίηση αυξάνεται ασθενώς, όσο η πολιτική τοποθέτηση τείνει αριστερότερα. Οι γυναίκες χρησιμοποιούν το σύστημα υγείας σε αυξημένο βαθμό και δηλώνουν μεγαλύτερο αριθμό ανικανοποίητων αναγκών. Οι 31 – 45 ετών, οι πιο ψηλά αμειβόμενοι, οι πιο μορφωμένοι, όσοι διαμένουν στα αστικά κέντρα Λευκωσίας και Λεμεσού, όσοι δηλώνουν αυξημένες ανικανοποίητες ανάγκες και όσοι κατείχαν ιδιωτική ασφάλιση, κατέχουν σήμερα, σε αυξημένο ποσοστό, ιδιωτική ασφάλεια. Η επίδραση των λοιπών προσδιοριστικών παραγόντων δεν αποδείχτηκε στατιστικά σημαντική. Συμπερασματικά, ηλικία, εισοδήματα και ανικανοποίητες ανάγκες, έχουν σημαντική επίδραση στα επίπεδα ικανοποίησης των δικαιούχων του ΓΕΣΥ, με πιο επιδραστικό παράγοντα τα εισοδήματα που συσχετίζονται πρόσθετα με το φύλο, το επίπεδο μόρφωσης και το εργασιακό καθεστώς. Συστήνεται όπως η διοίκηση του συστήματος ασχοληθεί με τους προσδιοριστικούς παράγοντες της χαμηλότερης ικανοποίησης, επιδιώξει να περιορίσει τις ανάγκες που δεν καλύπτονται εξετάζοντας διεξοδικά τους λόγους που οι γυναίκες έχουν πιο πολλές ανικανοποίητες ανάγκες και επικεντρωθεί στην αύξηση της εμπιστοσύνης προς το σύστημα.el_GR
dc.format.extentxi, 222 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΙκανοποίηση ασθενώνel_GR
dc.subjectPatients satisfactionel_GR
dc.subjectΣυστήματα υγείαςel_GR
dc.subjectHealthcare systemsel_GR
dc.titleΟ συσχετισμός της ικανοποίησης των δικαιούχων του ΓΕΣΥ με δημογραφικούς, κοινωνικοοικονομικούς και άλλους παράγοντεςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe objective of this postgraduate dissertation is to examine correlations of satisfaction of GHS beneficiaries with demographic, socio-economic and other factors, as well as correlations between distinctive factors. To this end, a sample of 585 people was selected with convenience and snowball sampling methods via Viber and Facebook. Beneficiaries were invited to complete a questionnaire containing five questions on a "Likert" scale and 17 questions regarding their demographic, socio-economic and other data. The sampling period was between March 12th, 2022 and March 25th, 2022. 74% of the sample answered satisfied, with an average score of 2.2 for general satisfaction. The main statistically significant correlations resulted to a lower general satisfaction associated with the population in Pafos district, with rural areas, with higher level of education, with lower- and upper-incomes, with self-employed and part-timers and with those who possessed in the past private or group insurance policies of semi-governmental organizations. Satisfaction is associated positively with chronic patients and retirees, while it changes positively with the increasing use of the system and negatively with increasing unmet needs. Satisfaction with contribution receives the lowest level of satisfaction in the sample, with those however over 65 years old being statistically associated with the least dissatisfaction. Also, satisfaction increases in all of its aspects, as political trust increases, while general satisfaction increases weakly, as the political positioning tends to the left. Women use the healthcare system to an increased degree and report a higher number of unmet needs. The 31 – 45 years old, the highest paid and most educated, those who live in the urban centres of Nicosia and Limassol, who report a higher degree of unmet needs and owned a private insurance, possess today private insurances at an increased rate. The effect of the other determinants did not prove to be statistically significant. In conclusion, age, income and unmet needs have a significant effect on the satisfaction levels of GHS beneficiaries, while income has proven to be the most influential factor, correlating with gender, level of education and employment status. It is advised that the system management deals with determinants of lower satisfaction, seeks to reduce unmet needs while examining in detail the reasons why women have more unmet needs and focus on increasing trust in the system.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής