MarketingPlan: Θεωρητικό πλαίσιο και μελέτη περίπτωσης της Sika Hellas ABEE
Abstract
Η μεταπτυχιακή αυτή διατριβή έχει διττό σκοπό. Από την μία πλευρά γίνεται ανάλυση του τι είναι marketing plan και διερευνάται η σημασία και σημαντικότητα του. Από την άλλη πλευρά, φαίνεται στην πράξη η σημασία της ανάλυσης αυτής με βάση τα δεδομένα της εταιρείας Sika Hellas ΑΒΕΕ.
Αρχικά, μέσω βιβλιογραφικής αναζήτησης γίνονται φανερά τα συστατικά ενός marketing plan και η χρησιμότητα καθενός από αυτά. Γιατί τα χρησιμοποιούν οι εταιρείες, τι συμβαίνει αν δεν το έχουν, ποιοι το δημιουργούν, είναι μερικά από τα ερωτήματα που θα απαντηθούν.
Κατά τη δημιουργία ενός marketing plan, διενεργείται SWOT analysis, τα αποτελέσματα της οποίας θα συνεισφέρουν στην καλύτερη κατανόηση της δομής της επιχείρησης, του εσωτερικού και εξωτερικού της περιβάλλοντος, των κινδύνων και των ευκαιριών που παρουσιάζονται. Επιπλέον, αφού γίνει μια σύντομη παρουσίαση των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρει καθώς και των στοιχείων που την κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, εντοπίζεται με ακρίβεια η αγορά - στόχος στην οποία οφείλει να στρέψει το βλέμμα του το τμήμα marketing. Μέσα από αυτή τη διαδικασία θα οριστούν οι στρατηγικές και οι πρακτικές που ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες της επιχείρησης. Το σχέδιο του marketing βασισμένο στη θεωρία του 4p (product- promotion- place- price) καθορίζει τα επόμενα βήματα της επιχείρησης για την ενίσχυση των πωλήσεων και την καλύτερη προώθηση του σήματός της στην αγορά. Έπειτα η εργασία κινείται ερευνητικά με πρωτογενείς πηγές από την ίδια την Sika Hellas ΑΒΕΕ. Αναλυτικότερα, μετά από επικοινωνία με την ίδια την εταιρεία, χρησιμοποιούνται γεγονότα, στοιχεία και δεδομένα πραγματικά και όχι φανταστικά για χάριν παραδείγματος. Τέλος, θα γίνει μια προσπάθεια αποτίμησης των ενεργειών αυτών σε οικονομικούς όρους ώστε να καθοριστούν οι πόροι που θα πρέπει να δεσμευτούν σε αυτούς τους σκοπούς καθώς και η κατάτμησή τους.
Ουσιαστικά, με την μεταπτυχιακή διατριβή αυτή θα γίνει μια προσπάθεια να αναλυθεί η αναγκαιότητα και η συμβολή ενός σχεδίου marketing, που θα συνεισφέρει στην περαιτέρω ανάπτυξη του κύκλου εργασιών της επιχείρησης. Οι προτάσεις που θα προκύψουν από την έρευνα θα συμβάλλουν στην προώθηση του εμπορικού σήματος του οργανισμού και στην πραγμάτωση του οράματός του.
Για την ολοκλήρωση αυτού του πονήματος πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική έρευνα που υποστηρίζει την εργασία σε θεωρητικό πλαίσιο καθώς και στοιχεία της επιχείρησης που θα ολοκληρώσουν την μελέτη του marketing plan. Επίσης, πραγματοποιήθηκε και πρωτογενής έρευνα σε επίπεδο συνέντευξης που αναλύεται περαιτέρω στο κυρίως κείμενο. Στο ερευνητικό κομμάτι της εργασίας δίνονται επιπροσθέτως πραγματικές διαφημιστικές και marketing προτάσεις, όπως είθισται να έχει ένα πραγματικό marketing plan. Μετά από έρευνα σε ειδικές διαφημιστικές εταιρίες που αναλαμβάνουν την δημιουργία marketing plan, καταγράφηκε η ροή εργασίας, ώστε να παρουσιαστεί ένα όχι μόνο πραγματικό αλλά και ολοκληρωμένο marketing plan.
Όπως γίνεται φανερό από τα παραπάνω, σκοπός της εργασίας είναι η παρουσίαση ενός ρεαλιστικού marketing plan της Sika Hellas ΑΒΕΕ.