Show simple item record

dc.contributor.advisorΑσσιώτης, Ανδρέας
dc.contributor.authorΝικολάου, Αρτέμης
dc.contributor.otherNicolaou, Artemis
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2022-09-06T05:52:38Z
dc.date.available2022-09-06T05:52:38Z
dc.date.copyright2022-09-02
dc.date.issued2022-05
dc.identifier.otherMBA/2022/00951el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5263
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ δημιουργία, η αξιοποίηση και η διάχυση της γνώσης είναι παράγοντες καθολικά αποδεκτοί που επιτρέπουν στην κοινωνία και την οικονομία να προοδεύσουν και να αναπτυχθούν. Παράλληλα, είναι αναγκαίες προϋποθέσεις για την μετάβαση στην οικονομία της γνώσης, μιας οικονομίας η οποία πέραν από τους παραδοσιακούς παραγωγικούς συντελεστές (γη, εργασία, κεφάλαιο) θα στηρίζεται στον άυλο παράγοντα της γνώσης. Η εκπαίδευση αποτελεί μία από τις βασικότερες συνιστώσες του ανθρώπινου κεφαλαίου. Πολλοί οικονομολόγοι προσπάθησαν να προσδιορίσουν την επίδραση της εκπαίδευσης στην οικονομική ανάπτυξη των διαφόρων χωρών και να μετρήσουν την οικονομική συνεισφορά της. Η μελέτη αυτή έγινε τόσο σε μικρο-οικονομικό όσο και σε μακρο-οικονομικό επίπεδο. Η συντριπτική πλειοψηφία των μελετητών καταλήγει στην παραδοχή ότι ο στόχος της οικονομικής ανάπτυξης μίας χώρας συνδέεται άμεσα με την εκπαίδευση. Κοινή παραδοχή είναι ότι η βελτίωση του μορφωτικού επιπέδου μιας κοινωνίας σχετίζεται θετικά με την οικονομική ανάπτυξη, ιδιαίτερα σε χώρες με χαμηλό επίπεδο εκπαίδευσης ή χαμηλό επίπεδο παραγωγικότητας. Στην παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρείται αρχικά μια διεξοδική παρουσίαση του θεωρητικού υποβάθρου της θεωρίας του ανθρώπινου κεφαλαίου και του τρόπου με τον οποίο μπορεί η εκπαίδευση να συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη. Στη συνέχεια παρουσιάζεται εν συντομία το εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου και διάφορες παράμετροι σχετικοί με το εκπαιδευτικό σύστημα, αρχίζοντας από τα χρόνια της Αγγλοκρατίας μέχρι και τις μέρες μας. Ακολουθούν πληροφορίες σχετικές με τη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε και τα μαθηματικά/στατιστικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν. Στη συνέχεια παρατίθενται τα ευρήματα της έρευνας με την αναφορά και ανάλυση των στατιστικών αποτελεσμάτων. Η μελέτη ολοκληρώνεται με την εξαγωγή των συμπερασμάτων σε σχέση με την επίδραση της εκπαίδευσης στην οικονομική ανάπτυξη της Κύπρου την περίοδο 2000-2020, των περιορισμών που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της έρευνας και με εισηγήσεις για δυνατότητες περαιτέρω έρευνας.el_GR
dc.format.extent44 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΑνθρώπινο δυναμικό -- Εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectHuman Resource -- Educationel_GR
dc.titleΗ εκπαίδευση ως παράγοντας οικονομικής ανάπτυξης. Η περίπτωση της Κύπρου (2000-2020)el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe creation, utilisation and dissemination of knowledge are largely accepted factors that enable society and the economy to progress and develop. At the same time, they are necessary conditions for the transition to the knowledge economy, an economy which, in addition to the traditional factors of production (land, labor, capital), will be based on the intangible factor of knowledge. Education is one of the most important components of human capital. Many economists have tried to determine the impact of education on the economic development of different countries and to measure its economic contribution. These studies were conducted at both micro-economic and macro-economic level. The vast majority of scholars conclude that the goal of a country's economic development is directly linked to education. It is generally accepted that improving the education level of a society is positively related to economic development, especially in countries with low levels of education or low levels of productivity. In this dissertation, a detailed presentation of the theoretical background of the theory of human capital and the way in which education can contribute to economic development is, initially, attempted. The education system of Cyprus and various parameters related to the education system are briefly presented, starting from the years of the British occupation and leading to today. Then, information is listed about the methodology followed and the mathematical / statistical tools used. Following are the findings of the research with the reference and analysis of the statistical results. Finally, the study is completed with the conclusion regarding the impact of education on the economic development of Cyprus in the period 2000-2020, the limitations that arose during the research and with suggestions for possibilities for further researchel_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record