Show simple item record

dc.contributor.advisorΣωκράτους, Μιχάλης
dc.contributor.authorΔημητρίου, Έλενα
dc.contributor.otherDemetriou, Elena
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2022-09-06T05:52:20Z
dc.date.available2022-09-06T05:52:20Z
dc.date.copyright2022-09-05
dc.date.issued2022-05
dc.identifier.otherMBA/2022/00953el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5261
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα διατριβή πραγματεύεται το θέμα της επιχειρηματικής εκπαίδευσης όπως αυτή έχει εξελιχθεί και πιο συγκεκριμένα τον αντίκτυπο που αυτή έχει στους μαθητές καθώς και την άποψη των εκπαιδευτικών για τον αντίκτυπο αυτό. Συγκεκριμένα η διατριβή επικεντρώνεται στην επιχειρηματική εκπαίδευση στην Κύπρο και την απήχηση που αυτή έχει στους μαθητές που συμμετάσχουν σε επιχειρηματικά προγράμματα και στους καθηγητές τους. Η διατριβή χωρίζεται σε τρεις ενότητες, μέσα από τις οποίες εξάγονται συμπεράσματα σε τρεις βασικούς πυλώνες της επιχειρηματικής εκπαίδευσης. Η πρώτη ενότητα επικεντρώνεται στα υφιστάμενα προγράμματα επιχειρηματικής εκπαίδευσης που υπάρχουν στην Κύπρο. Η δεύτερη ενότητα στοχεύει στην ανάδειξη του αντίκτυπου που έχει η επιχειρηματική εκπαίδευση στους μαθητές που συμμετέχουν σε πρόγραμμα επιχειρηματικής εκπαίδευσης. Τέλος, η τρίτη ενότητα συγκεντρώνεται στην άποψη των εκπαιδευτικών για την επιχειρηματική εκπαίδευση. Με βάση τις τρείς ενότητες αυτές, τρία διαφορετικά ερευνητικά μοντέλα έχουν εφαρμοστεί για την εξαγωγή συμπερασμάτων. Όσον αφορά την πρώτη ενότητα, μέσα από δευτερογενή έρευνα καταγράφονται τα προγράμματα επιχειρηματικής εκπαίδευσης που προσφέρονται στην Κύπρο, σε ποιους απευθύνονται και οι στόχοι τους. Ακολούθως μέσα από πρωτογενή έρευνα που διεξάχθηκε ανάμεσα σε μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα Μαθητική Επιχείρηση, καταγράφεται ο αντίκτυπος που έχει η επιχειρηματική εκπαίδευση στους μαθητές και κατά πόσο η συμμετοχή τους σε επιχειρηματικά προγράμματα επηρεάζει τις επιχειρηματικές τους προθέσεις. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα τις έρευνας, οι μαθητές μέσα από τη συμμετοχή τους, αποκτούν δεξιότητες οι οποίες είναι σημαντικές για την ένταξη τους στο κοινωνικό σύνολο και την επαγγελματική τους πορεία. Σε ένα άλλο επίπεδο, αν και οι μαθητές αποκτούν γνώσεις για την επιχειρηματικότητα και την οικονομία, η έρευνα καταδεικνύει ότι αυτό δεν συνάδει απόλυτα με τις επιχειρηματικές τους προθέσεις. Τέλος μέσα από ένα ερωτηματολόγιο ανοικτού τύπου ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς διαπιστώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν την ένταξη της επιχειρηματικής εκπαίδευσης στα αναλυτικά προγράμματα του σχολείου. Επιπρόσθετα, διαπιστώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί, όπως και οι μαθητές υποστηρίζουν ότι η συμμετοχή σε επιχειρηματικά προγράμματα βοηθά τους μαθητές να αποκτήσουν σημαντικές δεξιότητες. Παράλληλα μέσα από τις απαντήσεις των εκπαιδευτικών διαφάνηκε το κενό στην κατάλληλη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που συνοδεύουν τους μαθητές τους σε επιχειρηματικά προγράμματα.el_GR
dc.format.extentvii, 103 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕπιχειρηματική εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectEntrepreneurial educationel_GR
dc.subjectΕπιχειρηματική εκπαίδευση -- Κύπροςel_GR
dc.subjectEntrepreneurial education -- Cyprusel_GR
dc.titleΗ επιχειρηματικότητα στην εκπαίδευση. Ο αντίκτυπος σε μαθητές/τριες από την εφαρμογή στην Ανώτερη Μέση Εκπαίδευση, του προγράμματος «Μαθητική Επιχείρηση» και η αξιολόγηση του προγράμματος από τους εκπαιδευτικούςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe present postgraduate thesis, explores the topic of entrepreneurial education, as it has been evolved and more specifically, the impact it has on the students, as well as the opinion of the teachers for this impact. More specifically, the thesis focuses on the entrepreneurial education in Cyprus and how it is perceived by the students who participate in entrepreneurial programmes and their students. The postgraduate thesis is divided into three units through which conclusions are drawn on three basic axes of entrepreneurial education. The first unit focuses on existing programmes of entrepreneurial education in Cyprus. The second unit focuses on revealing the impact of entrepreneurial education on students participating in programmes of entrepreneurial education. Last, the third unit focuses on the opinion teachers have for the entrepreneurial education. Based on these three units, three distinct research models were applied for drawing conclusions. Regarding the first unit, through a desk research the programmes of entrepreneurial education offered in Cyprus are recorded as well as their target audiences and their purposes. Then, through a primary research among students who participated in the programme Student Company, the impact of entrepreneurial education on students is recorded as week as the conclusion if their participation on entrepreneurial programmes affects their entrepreneurial intentions. According to the results of the research, through their participation students obtain skills which are important for the accession on the society and for their future professional course. On another level, even if students obtain knowledge for entrepreneurship and the economy, the research has shown that this does not necessarily match their entrepreneurial intentions. Last, through an open-end questionnaire amongst teachers, it was recorded that teachers support the inclusion of entrepreneurial education on formal curricula of schools. In addition, teachers, in line with students, support that the participation on entrepreneurial programmes helps students obtained important skills. At the same time, through the responses of the teachers, the gap was revealed with regards to the appropriate training of the teachers who accompany their students on entrepreneurial programmes.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record