Show simple item record

dc.contributor.advisorΧατζημιχαήλ, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorIona, Maria
dc.contributor.otherΙωνά, Μαρία
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2022-09-02T05:27:42Z
dc.date.available2022-09-02T05:27:42Z
dc.date.copyright2022-09-01
dc.date.issued2022-05
dc.identifier.otherMBA/2022/00938el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5249
dc.descriptionIncludes bibliographical references.el_GR
dc.description.abstractEU Member States are engaged in understanding the mechanisms that create opportunities and threats for the market in order to be in a position to adjust their behavior towards the environmental challenges. Several policy instruments have been used over the last decades, amongst which taxation, with the prospect of obtaining rapid and effective outcomes in response to environmental degradation. Within the context of policy intervention and monitoring that needs to be performed in order to assess the response of the market, the present study aims to examine whether the environmental tax policy of the construction sector in European countries can be deployed as an effective tool towards mitigating GHG emissions. Despite the extent of literature on the effects of environmental intervention models applied in the European area, mainly through the implementation of the environmental tax reform (ETR), surprisingly limited analysis is performed focusing on the construction sector. By adopting econometric techniques, this study concentrates on the specific sector and aims to investigate and quantify the regulatory impact of taxation on GHG emissions within the EU area. The study also addresses the issue of endogeneity of variables, through the use of the Control Function (CF) approach. Overall, the evidence of the study indicates that the decrease caused by taxation on GHG emissions is valid, however, there is variation across categories of countries. The study also suggests considerations for policymakers, specifically towards environmental taxation policy, exploring how taxation can be used as an intervention instrument to provide the market the essential time to adjust to the need for mitigating the environmental degradation, while at the same time, ensure revenues and maintain environmental goals.el_GR
dc.format.extentx, 85 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languageenel_GR
dc.language.isoenel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectEnvironmental tax policyel_GR
dc.subjectΠεριβαλλοντική φορολογική πολιτικήel_GR
dc.titleMeasuring the effects of environmental tax policy on construction sector’s GHG emissions: Empirical evidence from EU countriesel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractΤα Κράτη Μέλη της ΕΕ επιδίδονται στην κατανόηση των μηχανισμών που δημιουργούν ευκαιρίες και απειλές για την αγορά, έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η προσαρμογή της συμπεριφορά της στις περιβαλλοντικές προκλήσεις. Τις τελευταίες δεκαετίες έχουν χρησιμοποιηθεί διάφορα μέσα άσκησης πολιτικής, μεταξύ των οποίων η φορολογία, με την προσδοκία της εξασφάλισης γρήγορων και δραστικών αποτελεσμάτων ως απάντηση στην υποβάθμιση του περιβάλλοντος. Μέσα στο πλαίσιο της πολιτικής παρέμβασης και παρακολούθησης που χρειάζεται να εφαρμοστεί προκειμένου να αξιολογηθεί η ανταπόκριση της αγοράς, η παρούσα μελέτη στοχεύει να εξετάσει εάν η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική που εφαρμόζεται στον κατασκευαστικό τομέα στις ευρωπαϊκές χώρες, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αποτελεσματικό εργαλείο για τον μετριασμό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Παρά την έκταση της βιβλιογραφίας για τις επιδράσεις των μοντέλων πολιτικής παρέμβασης που έχουν ενεργοποιηθεί στον ευρωπαϊκό χώρο μέσω της μεταρρύθμισης της περιβαλλοντικής φορολογίας (ETR), έχει πραγματοποιηθεί εκπληκτικά περιορισμένη ανάλυση με επίκεντρο τον κατασκευαστικό τομέα. Με την υιοθέτηση οικονομετρικών τεχνικών, η μελέτη αυτή επικεντρώνεται στον κατασκευαστικό τομέα και στοχεύει στη διερεύνηση και ποσοτικοποίηση των ρυθμιστικών επιπτώσεων της φορολόγησης στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στον ευρωπαϊκό χώρο. Η μελέτη αντιμετωπίζει επίσης το ζήτημα της ενδογένειας των μεταβλητών, με τη χρήση της προσέγγισης της συνάρτησης ελέγχου (CF). Συνοπτικά, η μελέτη δείχνει ότι η μείωση που προκαλείται από τη φορολόγηση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου είναι ουσιαστική, υπάρχει ωστόσο διακύμανση μεταξύ των διαφόρων κατηγοριών χωρών. Η μελέτη διατυπώνει επίσης συστάσεις προς τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής όσον αφορά στην εφαρμογή της περιβαλλοντικής φορολογικής πολιτικής, διερευνώντας πώς η φορολόγηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο παρέμβασης για να παράσχει στην αγορά τον απαραίτητο χρόνο προσαρμογής στην ανάγκη μετριασμού των δυσμενών επιδράσεων στο περιβάλλον, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα, τα απαραίτητα έσοδα και τη διατήρηση των περιβαλλοντικών στόχων.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record