dc.contributor.advisor | Παπαμιχαήλ, Έλενα | |
dc.contributor.author | Γκαρίλα, Ιουλία | |
dc.contributor.other | Gkarila, Ioulia | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2022-09-02T05:26:56Z | |
dc.date.available | 2022-09-02T05:26:56Z | |
dc.date.copyright | 2022-09-01 | |
dc.date.issued | 2022-05 | |
dc.identifier.other | ΕΠΑ/2022/00078 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/5244 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα μελέτη έχει ως σκοπό να διερευνήσει το ζήτημα της εφαρμογής των αρχών της Κριτικής Παιδαγωγικής μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας στο πλαίσιο του ελληνικού εκπαιδευτικού συγκειμένου αλλά και τους τρόπους ανεύρεσης των όψεων των παραμέτρων που υιοθετεί η Κριτική Ανάλυση Λόγου μέσα από τα εν λόγω εγχειρίδια. Με δεδομένο ότι εντός των κόλπων της ιστορικής εκπαίδευσης στα ελληνικά σχολεία υφίσταται μία ιδιώνυμη αποτύπωση της εθνικής ταυτότητας, μέσα από την παράθεση της βιβλιογραφικής επισκόπησης, η παρούσα έρευνα έχει ως σκοπό να παραθέσει τις εθνοκεντρικές αποτυπώσεις της αντίληψης του εθνικού εαυτού σε σχέση με τον εθνικό άλλο και τη σύνδεση των παραμέτρων αυτών με ζητήματα που άπτονται των αρχών της Κριτικής Ανάλυσης του Λόγου και, εν γένει, των παραμετροποιήσεων που θέτει η Κριτική Παιδαγωγική, το πρίσμα της οποίας και ακολουθεί. Η αναφερόμενη μελέτη καθίσταται σημαντική καθώς καλείται να αναδείξει τις αποτυπώσεις εκείνες που καταγράφονται μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας της Γ΄ Γυμνασίου όπως και των δύο τελευταίων εγχειριδίων της Γ΄ Τάξης του Ενιαίου Λυκείου στο ελληνικό εκπαιδευτικό συγκείμενο. Περαιτέρω, η συνεισφορά της μελέτης αυτής, έγκειται στο γεγονός ότι αναδεικνύονται μεθοδικά θεμελιώδη ζητήματα που αναφέρονται στο πλαίσιο της κατασκευής μιας εθνοκεντρικής προσέγγισης των ιστορικών γεγονότων, μέσα από διάφορες χρονικές περιόδους που τα ίδια τα εγχειρίδια προτάσσουν και εντός των ορίων που επιτάσσει η εφαρμογή των αρχών της Κριτικής Παιδαγωγικής στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Η μελέτη καταλήγει σε σχετικές εισηγήσεις ως προς την άρση των προτασσόμενων γεγονότων στη βάση της ιστορικής αληθείας και κριτικής. | el_GR |
dc.format.extent | 102 σ. ; 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Κριτική παιδαγωγική | el_GR |
dc.subject | Critical pedagogy | el_GR |
dc.subject | Κριτική ανάλυση λόγου | el_GR |
dc.subject | Critical discourse analysis | el_GR |
dc.title | Όψεις κριτικής παιδαγωγικής μέσα από τα αναλυτικά προγράμματα της νεότερης & σύγχρονης ιστορίας στην ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση. | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The purpose of this study is to investigate the issue of application of the principles of Critical Pedagogy through the history textbooks in the context of the Greek educational context and the ways of finding the aspects of the parameters adopted by Critical Discourse Analysis through these textbooks. Given that within the framework of historical education in Greek schools there is a personal imprint of national identity, through the literature review, the present study aims to list ethnocentric depictions and the connection of these parameters with issues related to the principles of Critical Discourse Analysis and, in general, of the parameters set by Critical Pedagogy. The study becomes important as it is called to highlight those impressions that are recorded through the history textbooks of Gymnasium as well as the last two textbooks of Lyceum in the Greek educational context. Furthermore, the contribution of this study lies in the fact that methodological fundamental issues are raised that refer to the construction of an ethnocentric approach to historical events, through various time periods that the manuals themselves propose and within the limits required by the application of the principles of Critical Pedagogy in the Greek educational system. The study concludes with relevant suggestions regarding the removal of the proposed facts on the basis of historical truth and criticism | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |