Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Όψεις κριτικής παιδαγωγικής μέσα από τα αναλυτικά προγράμματα της νεότερης & σύγχρονης ιστορίας στην ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

    Thumbnail
    View/Open
    ΕΠΑ-2022-00078.pdf (2.199Mb)
    Date
    2022-05
    Author
    Γκαρίλα, Ιουλία
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Η παρούσα μελέτη έχει ως σκοπό να διερευνήσει το ζήτημα της εφαρμογής των αρχών της Κριτικής Παιδαγωγικής μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας στο πλαίσιο του ελληνικού εκπαιδευτικού συγκειμένου αλλά και τους τρόπους ανεύρεσης των όψεων των παραμέτρων που υιοθετεί η Κριτική Ανάλυση Λόγου μέσα από τα εν λόγω εγχειρίδια. Με δεδομένο ότι εντός των κόλπων της ιστορικής εκπαίδευσης στα ελληνικά σχολεία υφίσταται μία ιδιώνυμη αποτύπωση της εθνικής ταυτότητας, μέσα από την παράθεση της βιβλιογραφικής επισκόπησης, η παρούσα έρευνα έχει ως σκοπό να παραθέσει τις εθνοκεντρικές αποτυπώσεις της αντίληψης του εθνικού εαυτού σε σχέση με τον εθνικό άλλο και τη σύνδεση των παραμέτρων αυτών με ζητήματα που άπτονται των αρχών της Κριτικής Ανάλυσης του Λόγου και, εν γένει, των παραμετροποιήσεων που θέτει η Κριτική Παιδαγωγική, το πρίσμα της οποίας και ακολουθεί. Η αναφερόμενη μελέτη καθίσταται σημαντική καθώς καλείται να αναδείξει τις αποτυπώσεις εκείνες που καταγράφονται μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας της Γ΄ Γυμνασίου όπως και των δύο τελευταίων εγχειριδίων της Γ΄ Τάξης του Ενιαίου Λυκείου στο ελληνικό εκπαιδευτικό συγκείμενο. Περαιτέρω, η συνεισφορά της μελέτης αυτής, έγκειται στο γεγονός ότι αναδεικνύονται μεθοδικά θεμελιώδη ζητήματα που αναφέρονται στο πλαίσιο της κατασκευής μιας εθνοκεντρικής προσέγγισης των ιστορικών γεγονότων, μέσα από διάφορες χρονικές περιόδους που τα ίδια τα εγχειρίδια προτάσσουν και εντός των ορίων που επιτάσσει η εφαρμογή των αρχών της Κριτικής Παιδαγωγικής στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Η μελέτη καταλήγει σε σχετικές εισηγήσεις ως προς την άρση των προτασσόμενων γεγονότων στη βάση της ιστορικής αληθείας και κριτικής.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/5244
    Collections
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013