Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκηση Τεχνολογία και Ποιότητα (ΕΛΛ) / Management, Technology and Quality (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκηση Τεχνολογία και Ποιότητα (ΕΛΛ) / Management, Technology and Quality (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Ο ρόλος της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού πριν και κατά τη διάρκεια της πανδημίας και η συμβολή χρήσης Προτύπων Πιστοποίησης

    Thumbnail
    View/Open
    ΔΤΠ-2022-00247.pdf (1.360Mb)
    Date
    2022-06
    Author
    Μυτιληναίος, Βαρνάβας
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Η νόσος COVID-19 είναι μια μολυσματική ασθένεια που προκαλείται από τον κοροναϊό και η οποία ανακαλύφθηκε το Δεκέμβριο του 2019 (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας). Τον Μάρτιο του 2020, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) κήρυξε επίσημα το ξέσπασμα του κορωνοϊού και τον κατάταξε σε παγκόσμια πανδημία Ως απάντηση στο ξέσπασμα της πανδημίας, χώρες σε όλο τον κόσμο έχουν επιβάλει μέτρα όπως αυτοπεριορισμό και ταξιδιωτικούς περιορισμούς για τον έλεγχο της εξάπλωσης του κορωνοϊού, γεγονός που οδήγησε σε μεγάλο οικονομικό αντίκτυπο της βιομηχανίας του τουρισμού και της φιλοξενίας. Ο τουρισμός είναι ένας από τους κεντρικούς πυλώνες της Κυπριακής οικονομίας και κύρια πηγή απασχόλησης. Ωστόσο, λόγω της επιδημίας του COVID-19, οι διανυκτερεύσεις μειώθηκαν κατά 95% τον Ιούλιο του 2020 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι (Δημοκρατίας) που οδήγησε σε υψηλό ποσοστό ανεργίας. Η έξαρση της πανδημίας μπορεί να θεωρηθεί κρίση, καθώς παρουσιάζει τυπικά χαρακτηριστικά μιας κρίσης στον τουρισμό, όπως ότι είναι ένα γεγονός που αναστατώνει τον κλάδο σε τακτική βάση και σχετίζεται με αυξημένη προσοχή των μέσων ενημέρωσης, οικονομικές απώλειες, τραυματισμούς και θανάτους. (Νάνσυ Παπαλεξανδρή, 2003) Για την καλύτερη προετοιμασία των επιχειρήσεων για ένα περιστατικό αυτού του είδους, η αποτελεσματική Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού θεωρείται βασικό στοιχείο στη διαχείριση κρίσεων. Παρόλο που η βιβλιογραφία παρέχει μια διαφορετική κατανόηση του τι σημαίνει Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού και δεν έχει έναν συνολικό ορισμό, υπάρχει συναίνεση ότι η Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού είναι το κύριο χαρακτηριστικό που διαφοροποιεί τις επιτυχημένες επιχειρήσεις. από τους αποτυχημένους (Mazin, 2011) και ότι είναι κλειδί για ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Για αυτή τη διατριβή, η Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού θεωρείται ως ο τρόπος με τον οποίο οι εταιρείες επιδιώκουν να διαχειριστούν τους υπαλλήλους τους όσον αφορά την πρόσληψη, την εκπαίδευση και την αξιολόγηση της απόδοσης των εργαζομένων μέσω πρακτικών ανθρώπινων πόρων. Το μοντέλο HR Ulrich (1997) και το μοντέλο της κλίμακας ωριμότητας του HR του Kearns (2003) θα χρησιμοποιηθούν ως κύριες θεωρίες στην έρευνα για την εξέταση του ρόλου της Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού στο τουριστικό τομέα της Κύπρου. Στον κλάδο των υπηρεσιών οι εργαζόμενοι είναι η κύρια πηγή επαφής με τους πελάτες. Ιδιαίτερα στον κλάδο του τουρισμού και της φιλοξενίας οι εργαζόμενοι είναι ο κύριος πάροχος του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος αφού είναι ο μεσάζων που παρέχει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες. (Albrecht, 2015)Η δημιουργία και η παροχή επιτυχημένων υπηρεσιών τουρισμού και φιλοξενίας στους πελάτες επιτυγχάνεται κυρίως μέσω των εργαζομένων που εκπροσωπούν τελικά τον κλάδο. (Gary Dessler, 2013) Επομένως, το προσωπικό πρώτης γραμμής θα πρέπει να είναι επαρκώς εκπαιδευμένο, ωστόσο συχνά διαπιστώνεται ότι συμβαίνει το αντίθετο. Γενικά, ο κλάδος του τουρισμού και της φιλοξενίας συχνά παλεύει με μια αρνητική εικόνα των πρακτικών απασχόλησης. Η Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού διεξάγεται κάπως βραχυπρόθεσμα και ad hoc και η δύναμη στο χώρο εργασίας ανήκει συχνά στον εργοδότη. (Baum, 2015)
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/5215
    Collections
    • Διοίκηση Τεχνολογία και Ποιότητα (ΕΛΛ) / Management, Technology and Quality (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013