dc.contributor.advisor | Παπαϊωάννου, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Χαραλαμποπούλου, Βασιλική | |
dc.contributor.other | Charalampopoulou, Vasiliki | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2022-06-27T09:23:59Z | |
dc.date.available | 2022-06-27T09:23:59Z | |
dc.date.copyright | 2022-06-27 | |
dc.date.issued | 2022-05 | |
dc.identifier.other | ΠΠΑ/2022/00174 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/5175 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | H εργασία αυτή αφορά σε μία προσπάθεια για μια κριτική και συγκριτική μελέτη δυο μελετών περίπτωσης- του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης, δηλαδή του ΜΕΤ, και του Μουσείου Μπενάκη το οποίο βρίσκεται στην Αθήνα. Συγκεκριμένα, σημείο εστίασης της ανάλυσης είναι το πώς πραγματοποιούνται οι αναπαραστάσεις του πολιτισμού στα ηλεκτρονικά (κυρίως) καταστήματα των δύο οργανισμών καθώς και στη μελέτη της σημασίας να εστιάζει η διοίκηση των εν λόγω οργανισμών στη δραστηριότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων των οργανισμών. Η εργασία ξεκινά με μία θεωρητική ανασκόπηση μίας πληθώρας βιβλιογραφικών αναφορών στην αγγλική, κυρίως, γλώσσα, με στόχο να μελετηθεί κριτικά το τρόπο που ο πολιτισμός αναπαρίσταται στους φυσικούς και ψηφιακούς χώρους του μουσείου όσο και το να συζητηθεί η σημασία του μάρκετινγκ και της διοίκησης των πολιτιστικών οργανισμών. Κατόπιν, στο εμπειρικό τμήμα της μελέτης, γίνεται η ανάλυση των δύο μελετών περίπτωσης με έμφαση στη σύνθεση διαφορετικών πηγών και στη συλλογή πρωτογενούς υλικού από τις ιστοσελίδες των δύο οργανισμών. Η έρευνα δείχνει πως, για αμφότερα τα δύο μουσεία, διαπιστώνεται έμφαση στην αναπαράσταση του πολιτισμού, την προβολή του έργου των καλλιτεχνών τα δημιουργήματα των οποίων φιλοξενούν τα μουσεία αλλά και της λαογραφίας, της παράδοσης και της ιστορίας των λαών των οποίων η πολιτιστική κληρονομιά προστατεύεται μέσω της δραστηριότητας των εν λόγω μουσειακών ιδρυμάτων. Ωστόσο, διαπιστώνεται, ακόμα, πως, σε ό,τι αφορά το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης, τα αγαθά που πωλούνται μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος αυτού είναι περισσότερο ευρεία, και εστιασμένα στην προβολή έργων που αφορούν σε δημιουργούς από πολλά κράτη και πολλές περιόδους. Από την άλλη, οι συλλογές του Μπενάκη είναι επικεντρωμένες στην ελληνική λαογραφία, ιστορία και παράδοση. Τα κόστη και ο αριθμός, δε των αγαθών που διατίθενται από τα δύο μουσεία είναι ανάλογα. | el_GR |
dc.format.extent | 132 σ. ; 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Πολιτιστική κληρονομιά | el_GR |
dc.subject | Cultural heritage | el_GR |
dc.subject | Μουσειακό μάρκετινγκ | el_GR |
dc.subject | Museum marketing | el_GR |
dc.subject | Διοίκηση πολιτισμικών μονάδων | el_GR |
dc.subject | Management of cultural units | el_GR |
dc.title | Τα πωλητήρια των μουσείων ως χώροι πολιτιστικών αναπαραστάσεων. Το Μουσείο Μπενάκη και το ΜΕΤ (Metropolitan Museum of New York) | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This work concerns an attempt at a critical and comparative study of two case studies - the Metropolitan Museum of Art in New York, i.e. the MET, and the Benaki Museum located in Athens. Specifically, the focus of the analysis is how the representations of culture take place in the online stores (mainly) of the two organizations as well as the study of the importance of focusing the management of these organizations on the activity of the online stores of the organizations. The work thus begins with a theoretical review of a plethora of bibliographic references in English, mainly, with the aim of critically studying how culture is represented in the physical and digital spaces of the museum as well as discussing the importance of marketing and management of cultural organizations. Then, in the empirical part of the study, the analysis of the two case studies is made with emphasis on the synthesis of different sources and the collection of primary material from the websites of the two organizations. The research shows that, for both museums, there is an emphasis on the representation of culture, the promotion of the work of artists whose works are hosted by museums but also the folklore, tradition and history of peoples whose cultural heritage is protected through the activity of these museum institutions. However, it is also found that, as far as the Metropolitan Museum of Art in New York is concerned, the goods sold through this online store are more extensive, and focused on promoting works by artists from many states and many periods. On the other hand, Benakis' collections are focused on Greek folklore, history and tradition. The costs and the number, and the goods available from the two museums are proportional. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |