Τα πωλητήρια των μουσείων ως χώροι πολιτιστικών αναπαραστάσεων. Το Μουσείο Μπενάκη και το ΜΕΤ (Metropolitan Museum of New York)
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2022-05Συγγραφέας
Χαραλαμποπούλου, Βασιλική
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
H εργασία αυτή αφορά σε μία προσπάθεια για μια κριτική και συγκριτική μελέτη δυο μελετών περίπτωσης- του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης, δηλαδή του ΜΕΤ, και του Μουσείου Μπενάκη το οποίο βρίσκεται στην Αθήνα. Συγκεκριμένα, σημείο εστίασης της ανάλυσης είναι το πώς πραγματοποιούνται οι αναπαραστάσεις του πολιτισμού στα ηλεκτρονικά (κυρίως) καταστήματα των δύο οργανισμών καθώς και στη μελέτη της σημασίας να εστιάζει η διοίκηση των εν λόγω οργανισμών στη δραστηριότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων των οργανισμών. Η εργασία ξεκινά με μία θεωρητική ανασκόπηση μίας πληθώρας βιβλιογραφικών αναφορών στην αγγλική, κυρίως, γλώσσα, με στόχο να μελετηθεί κριτικά το τρόπο που ο πολιτισμός αναπαρίσταται στους φυσικούς και ψηφιακούς χώρους του μουσείου όσο και το να συζητηθεί η σημασία του μάρκετινγκ και της διοίκησης των πολιτιστικών οργανισμών. Κατόπιν, στο εμπειρικό τμήμα της μελέτης, γίνεται η ανάλυση των δύο μελετών περίπτωσης με έμφαση στη σύνθεση διαφορετικών πηγών και στη συλλογή πρωτογενούς υλικού από τις ιστοσελίδες των δύο οργανισμών. Η έρευνα δείχνει πως, για αμφότερα τα δύο μουσεία, διαπιστώνεται έμφαση στην αναπαράσταση του πολιτισμού, την προβολή του έργου των καλλιτεχνών τα δημιουργήματα των οποίων φιλοξενούν τα μουσεία αλλά και της λαογραφίας, της παράδοσης και της ιστορίας των λαών των οποίων η πολιτιστική κληρονομιά προστατεύεται μέσω της δραστηριότητας των εν λόγω μουσειακών ιδρυμάτων. Ωστόσο, διαπιστώνεται, ακόμα, πως, σε ό,τι αφορά το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης, τα αγαθά που πωλούνται μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος αυτού είναι περισσότερο ευρεία, και εστιασμένα στην προβολή έργων που αφορούν σε δημιουργούς από πολλά κράτη και πολλές περιόδους. Από την άλλη, οι συλλογές του Μπενάκη είναι επικεντρωμένες στην ελληνική λαογραφία, ιστορία και παράδοση. Τα κόστη και ο αριθμός, δε των αγαθών που διατίθενται από τα δύο μουσεία είναι ανάλογα.