dc.contributor.advisor | Νεοφύτου, Τάνια | |
dc.contributor.author | Μακρυκώστα, Αικατερίνη | |
dc.contributor.other | Makrykosta, Aikaterini | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2022-06-21T10:03:04Z | |
dc.date.available | 2022-06-21T10:03:04Z | |
dc.date.copyright | 2022-06-21 | |
dc.date.issued | 2022-05 | |
dc.identifier.other | ΘΣΠ/2022/00171 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/5168 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα διερεύνηση αντιμετωπίζει το θεωρητικό υπόβαθρο και τις πρακτικές προϋποθέσεις σύζευξης παιχνιδιού και επιτέλεσης σε μια οργανωμένη δράση ευρείας κλίμακας εντός της πόλης.
Αρχικά εξετάζει τη σχέση του παιχνιδιού με τον πολιτισμό, την τελετουργία, την θεατρική πράξη και την παραστατική τέχνη γενικότερα, καθώς και τη σχέση του Homo Ludens (του ανθρώπου που παίζει) με τον σύγχρονο θεατή, τον συν-τελεστή και παίζοντα καλλιτέχνη. Στη συνέχεια μελετά την επίδραση κομβικών εξελίξεων στη δραματουργία (όπως η επιτελεστική και η χωρική στροφή) σε σύγχρονες επιτελεστικές συμμετοχικές και εμβυθιστικές δράσεις. Παράλληλα αναζητά συσχετισμούς μεταξύ της κοινωνικής διάστασης των ρόλων που υιοθετούν οι άνθρωποι στην καθημερινότητά τους και των ρόλων που καλούνται να επιτελέσουν σε μια δραματοποιημένη κατάσταση, καθώς και συσχετισμούς μεταξύ του ρόλου και της λειτουργίας της πόλης ως ένα διαρκές θεατρικό σκηνικό και ως ένα πεδίο όπου η αστική δραματουργία και το παιχνίδι δύναται να συναντηθούν.
Τα τεκμήρια και παραδείγματα που προσκομίζονται από την διεθνή εμπειρία δείχνουν τόσο την τάση στη σύγχρονη καλλιτεχνική σκηνή, όσο και μια εμπράγματη απόδειξη μετατόπισης στην επιτελεστική πράξη. Πλέον ο παίζων-θεατής και ο παίζων-καλλιτέχνης σε ένα σκηνικό τοπίο-terrain της πόλης μπορεί να θεωρηθεί ότι συνθέτουν ένα συμπαγές σύστημα παραγωγής διαρκώς μεταβαλλόμενων νοημάτων. Ένα σύστημα το οποίο διευρύνεται περαιτέρω με τις παρεχόμενες ψηφιακές δυνατότητες.
Η σύνθεση αυτών των δυνατοτήτων αποτελεί μια πραγματική πρόκληση και αντικείμενο του πρακτικού σκέλους της παρούσας διερεύνησης. Ορίζοντας τους στόχους καθώς και τις καλλιτεχνικές, συμμετοχικές και οργανωτικές παραμέτρους που θα πρέπει να πληρούνται ώστε να υλοποιηθεί μια τέτοια δράση ευρείας κλίμακας, μελετάται το υποθετικό σενάριο οργάνωσης μιας πιλοτικής συμμετοχικής επιτέλεσης εμπνευσμένης από την Οδύσσεια. Μέσα από την συγκεκριμένη εξέταση αναδεικνύονται επί μέρους στόχοι και ευκαιρίες για την συμμετοχή καλλιτεχνών, κατοίκων μιας περιοχής και επισκεπτών και ταυτόχρονα της αξιοποίησης της νέας τεχνολογίας. Αναδεικνύονται όμως παράλληλα προκλήσεις και κίνδυνοι που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν σε όλα τα επίπεδα (οργανωτικά, δραματουργικά κ.α.) ώστε να καταστεί μια τέτοια δράση πραγματοποιήσιμη και επιτυχής. Η συγκεκριμένη μελέτη φιλοδοξεί να αποτελέσει τη βάση για μια περαιτέρω πρακτική διερεύνηση για την δημιουργία ενός ειδολογικό μοντέλου αναπαραγωγής αντίστοιχων δράσεων σε διάφορες πόλεις του κόσμου. | el_GR |
dc.format.extent | 161 σ. ; 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Θεατρικό παιχνίδι | el_GR |
dc.subject | Theatrical game | el_GR |
dc.subject | Δραματουργία της πόλης | el_GR |
dc.subject | Urban dramaturgy | el_GR |
dc.title | Αναζητώντας τον Homo Ludens. Μια συμμετοχική performance με θέμα τη ζωή ως παιχνίδι | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The present investigation addresses the theoretical background and the practical conditions for the coupling of play and performance in an organized large-scale action within the city. First, it examines the relationship between play and culture, ritual, theatrical practice and performance art in general, as well as the relationship between Homo Ludens (the person who plays) and the contemporary spectator, co-performer and playing artist.
Consequently, it studies the impact of key developments in dramaturgy (such as the performative and spatial turn) in contemporary performative participatory and immersive actions. At the same time, it seeks correlations between the social dimension of the roles people adopt in their everyday lives and the roles they are called upon to perform in a dramatized situation, as well as correlations between the role and function of the city as a constant theatrical setting and as a field where urban dramaturgy and play can meet.
The evidence and examples sourced from international experience demonstrate both the trend in the contemporary art scene and a tangible proof of a shift in performance practice. Now the playing -spectator and the playing -artist in a stage - city terrain can be seen as constituting a solid production system of ever-changing meanings, a system which is further expanded by the digital possibilities available.
The synthesis of these possibilities is a real challenge and the subject of the practical part of this investigation. By defining the objectives as well as the artistic, participatory and organizational parameters that should be met in order to realize such a large-scale action, the hypothetical scenario of organizing a pilot participatory performance inspired by the Odyssey is examined. Through this particular examination, individual objectives and opportunities for the participation of artists, local residents and visitors and the simultaneous use of new technologies are highlighted.
However, it also highlights the challenges and risks that need to be addressed at every level (organizational, dramaturgical etc.) in order to make such an action feasible as well as successful. This study aspires to form the basis for a further practical exploration in order to create a genre model for replicating similar actions in different cities around the world. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |