Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Θεατρικές Σπουδές (ΕΛΛ) / Theatre Studies (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Θεατρικές Σπουδές (ΕΛΛ) / Theatre Studies (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Η ιδεολογική χρήση του αρχαίου ελληνικού δράματος από την ελληνοκυπριακή κοινότητα κατά τον 21ο αιώνα μέσα από την ανάλυση τεσσάρων θεατρικών παραγωγών

    Thumbnail
    View/Open
    ΘΣΠ-2022-00170.pdf (699.7Kb)
    Date
    2022-05
    Author
    Νικολάου, Γιώργος
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Βασικό ζήτημα που πραγματεύεται η παρούσα διατριβή είναι το πώς οι Ελληνοκύπριοι καλλιτέχνες του 21ου αιώνα αντιλαμβάνονται το αρχαίο δράμα και πώς καταπιάνονται με αυτό. Ουσιαστικός μου στόχος είναι η ανεύρεση και η μελέτη του ιδεολογικού υπόβαθρου που υπάρχει πίσω από τις παραγωγές αρχαίου ελληνικού δράματος στην Κύπρο κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες. Για να το πετύχω αυτό επέλεξα να μελετήσω τέσσερις παραγωγές αρχαίου ελληνικού δράματος που ανέβηκαν στην Κύπρο κατά την τελευταία εικοσαετία. Οι παραγωγές αυτές είναι: η Λυσιστράτη του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Χρίστου Ζάνου του 2004, η Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Μαγδαλένας Ζήρα του 2017, ο Φιλοκτήτης του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Μηνά Τίγκιλη του 2014 και το Ήμουν η Λυσιστράτη του Αντώνη Γεωργίου σε σκηνοθεσία Λούκας Βαλέβσκι του 2016. Κοινό σημείο των τεσσάρων αυτών παραγωγών αποτελεί το γεγονός ότι όλες τους χρησιμοποιούν το αρχαίο κείμενο για να τοποθετηθούν κριτικά απέναντι σε σύγχρονα ζητήματα. Οι παραγωγές της Λυσιστράτης και του Ιφιγένεια εν Αυλίδι στέκονται κριτικά και επιδιώκουν να αποδομήσουν το κυρίαρχο εθνικό αφήγημα της ελληνοκυπριακής κοινότητας όσον αφορά το κυπριακό πρόβλημα. Η παραγωγή του Φιλοκτήτη από την άλλη γίνεται αφορμή για προβληματισμό απέναντι στην ιστορική περίοδο του Ελληνικού Εμφυλίου Πολέμου, ενώ το Ήμουν η Λυσιστράτη, έχοντας ως βάση του την αριστοφανική Λυσιστράτη, στέκεται κριτικά απέναντι σε ζητήματα που αφορούν τον πόλεμο, τις έμφυλες ταυτότητες, την κοινωνική ευθύνη κ.ά.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/5167
    Collections
    • Θεατρικές Σπουδές (ΕΛΛ) / Theatre Studies (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013