Show simple item record

dc.contributor.advisorΛεωνίδου, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΠαπά, Γαβριέλλα
dc.contributor.otherPapa, Gavriella
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2022-05-18T11:04:58Z
dc.date.available2022-05-18T11:04:58Z
dc.date.copyright2022-05-18
dc.date.issued2021-12
dc.identifier.otherMBA/2021/00929el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5153
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτα πλαίσια εκπόνησης της πτυχιακής διατριβής μου για το Μεταπτυχιακό πρόγραμμα Σπουδών «Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA)», του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου, πραγματοποιήθηκε η παρούσα έρευνα. Σε αυτή εξετάζεται και παρουσιάζεται το πως η τιμή αγοράς επηρεάζει τη συμπεριφορά του καταναλωτή, μέσω της εμπειρικής σύγκρισης διαφορετικών πρακτικών σε επώνυμη απορρυπαντική σκόνη. Με γνώμονα τον έντονο ανταγωνισμό που επικρατεί στην κατηγορία του προϊόντος αυτού, με διεθνής κολοσσούς να κρατάνε το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, και λόγω της ζήτησης του από τους καταναλωτές επιλέχθηκε ως προϊόν μελέτης η επώνυμη μάρκα απορρυπαντικής σκόνης «Εύρηκα». Για τις ανάγκες της έρευνας δημιουργήθηκαν κατά την άνοιξη του 2021 τέσσερα ξεχωριστά ερωτηματολόγια όπου κατέληξαν σε συνολικά 160 ηθελημένους καταναλωτές εντός της Κύπρου. Τα τέσσερα αυτά ερωτηματολόγια διέφεραν αποκλειστικά στο σημείο όπου αναγραφόταν η τιμή προσφοράς για την αγορά της απορρυπαντικής σκόνης «Εύρηκα». Η δημιουργία των ερωτηματολογίων έγινε μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Microsoft Forms ενώ η αποστολή τους προς τους ηθελημένους καταναλωτές έγινε με τη χρήση διαφόρων μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ακολούθως αφού λήφθηκαν τα συμπληρωμένα ερωτηματολόγια έγινε η εξαγωγή των αποτελεσμάτων στο λογισμικό πρόγραμμα της Microsoft Excel όπου κωδικοποιήθηκαν για να αναλυθούν περαιτέρω στην στατιστική πλατφόρμα λογισμικού SPSS. Τα ερωτηματολόγια κατέληξαν σε τυχαία άτομα ανεξαιρέτως φύλου, ηλικίας, μορφωτικού επιπέδου και οικογενειακής κατάστασης. Μέσω αυτών διερευνήθηκε και εξετάστηκε επίσης η γενική στάση του καταναλωτή απέναντι στην συχνότητα επίσκεψης του στις υπεραγορές, τον χρόνο επίσκεψης του και τον συστηματικό έλεγχο των τιμών κατά την επίσκεψή του. Παράλληλα οι καταναλωτές υπέδειξαν ποια χαρακτηριστικά της απορρυπαντικής σκόνης έχουν μεγαλύτερη αξία για τους ίδιους όπου και εξάχθηκαν ενδιαφέρων συμπεράσματα. Εξετάστηκε επίσης το κατά πόσον ο καταναλωτής γνωρίζει και εμπιστεύεται την απορρυπαντική σκόνη της «Εύρηκα», την ίδια την εταιρεία, καθώς επίσης και εάν θα συνιστούσε σε άλλο άτομο το προϊόν αυτό. Καταλήγοντας, αναλύεται και διαφαίνεται πως η καταναλωτική συμπεριφορά και πρόθεση, επηρεάζεται πραγματικά για ένα προϊόν άμεσης ανάγκης (καθημερινής χρήσης), σε διαφορετικές πρακτικές προωθητικών ενεργειών.el_GR
dc.format.extentx, 87 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΚαταναλωτική συμπεριφοράel_GR
dc.subjectConsumer behaviorel_GR
dc.titleΤιμή αγοράς και συμπεριφορά καταναλωτή: Εμπειρική σύγκριση διαφορετικών πρακτικώνel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIn the context of my dissertation for the master’s degree program "Business Administration (MBA)" of the Open University of Cyprus, the following research was carried out. This research examines and presents how the purchase price affects consumers’ behavior, through different practices for a branded detergent powder. Considering the intense competition that prevails in this product’s category, the sales domination by a small group of international firms and the high demand by the consumers, the brand of detergent powder "Eureka" was chosen as a study product. For the purpose of this research, four separate questionnaires were created in the spring of 2021 and a total of 160 intended consumers within Cyprus participated. These four questionnaires had a similar core of questions, and they were differentiated exclusively at the purchase price indicated for the detergent powder "Eureka". The questionnaires were created through the electronic platform Microsoft Forms, and they were sent to the intended consumers using several social media platforms. Completed questionnaires were then exported to the Microsoft Excel software program for purposes of assigning codes, to be further analyzed using SPSS statistical software platform. Questionnaires were sent to random people regardless of gender, age, education level and marital status. Through them, the general attitude of the consumers towards the frequency of the number of visits to the supermarkets, the time of the visits, as well as the systematic monitoring of the prices during the visits, were also investigated and examined. Consumers were able to indicate which characteristics of the detergent powder were of greater value to them, something that allowed interesting conclusion to be drawn. Furthermore, it was examined whether consumers know and trust the product, whether they know the company behind the product and whether they would recommend this product. In conclusion, it was analyzed and observed how consumers’ behavior and intent is really influenced for an immediate product (daily use product) using different promotional practices.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record