Show simple item record

dc.contributor.advisorΑνδρέου, Σοφία
dc.contributor.authorΑθανασιάδης, Αντώνης
dc.contributor.otherAthanasiadis, Antonis
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2022-05-18T11:03:49Z
dc.date.available2022-05-18T11:03:49Z
dc.date.copyright2022-05-18
dc.date.issued2021-12
dc.identifier.otherMBA/2021/00922el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5146
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της εν λόγω έρευνας, που διεξάγεται στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος «Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA)» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου, είναι να αξιολογηθεί το επίπεδο ικανοποίησης και παρακίνησης των εργαζομένων στο Νοσοκομείο Αρχιεπίσκοπος Μακάριος ΙΙΙ. Η περιγραφική αυτή έρευνα εξετάζει τις διάφορες μεταβλητές μεμονωμένα και το επίπεδο ικανοποίησής τους, με στόχο να εξηγήσει τη σχέση αιτίου-αιτιατού. Εργαλείο της έρευνας αποτέλεσαν τα έντυπα και ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια που μοιράστηκαν στο προσωπικό με απλή τυχαία σειρά. Τα ερωτηματολόγια αποτελούνταν από 3 μέρη: τα δημογραφικά στοιχεία των ερωτηθέντων, τα ερωτήματα που αφορούσαν την εργασιακή ικανοποίηση και τέλος τα ερωτήματα που αφορούσαν την παρακίνηση από την εργασία. Η βαθμονόμηση των αποτελεσμάτων έγινε με τη μέθοδο Likert πέντε βαθμίδων. Εν συνεχεία, τα αποτελέσματα αναλύθηκαν με τη χρήση διαγραμμάτων και πινάκων για κάθε ερώτημα ξεχωριστά. Επιπλέον, αναλύθηκαν κάποια συγκεκριμένα ερωτήματα σε σχέση με την επαγγελματική κατηγορία των εργαζομένων. Τέλος, έγινε σύγκριση των αποτελεσμάτων της εν λόγω έρευνας με άλλες παρόμοιες έρευνες και παρουσιάστηκαν τα τελικά συμπεράσματα της έρευνας. Από τα αποτελέσματα της έρευνας διαφαίνεται ότι οι εργαζόμενοι είναι σχετικά ικανοποιημένοι από τις σχέσεις τους με τους συναδέλφους και τους προϊστάμενους τους αλλά και από τη φύση της δουλειάς τους. Αντίθετα δεν παρουσιάζονται ιδιαίτερα ικανοποιημένοι σε σχέση με την αμοιβή τους, τις επιπλέον παροχές που απολαμβάνουν αλλά και την αναγνώριση της εργασίας τους. Τα αποτελέσματα αυτά συμβαδίζουν απόλυτα με παρόμοιες μελέτες που έγιναν σε νοσοκομεία της Κύπρου και της Ελλάδας. Σχετικά με το μέρος Γ που αφορά τους παράγοντες παρακίνησης των εργαζομένων, επιβεβαιώνονται με σιγουριά τα αποτελέσματα του μέρους Β. Ιδιαίτερα σημαντικοί παράγοντες παρακίνησης φαίνεται να εμφανίζονται οι παράγοντες που έχουν να κάνουν με την ηθική ικανοποίηση των εργαζομένων και την ενσυναίσθηση προς τους εργαζομένους. Οι παράγοντες αυτοί είναι κυρίως η αναγνώριση της εργασίας, η ανθρωποκεντρική προσέγγιση και η ενθάρρυνσή και ο έπαινος. Αντίθετα, οι εργαζόμενοι φαίνεται να παρακινούνται λιγότερο από τη συμμετοχή τους στα κέντρα αποφάσεων και τις διαπροσωπικές τους σχέσεις με τους συναδέλφους ή/και με τους προϊσταμένους τους, χωρίς να σημαίνει ότι τα κίνητρα αυτά δεν θεωρούνται εξίσου σημαντικά και απαραίτητα στην εργασίας. Εν κατακλείδι, γίνεται μια σύγκριση όλων των πιο πάνω δεδομένων σε σχέση με την επαγγελματική κατηγορία των συμμετεχόντων, από τα οποία εξάγονται ιδιαίτερα σημαντικά συμπεράσματα που θα πρέπει να προβληματίσουν τις διευθύνσεις των Νοσοκομείων. Η μελέτη αυτή δίνει αρκετή τροφή για σκέψη και αποτελεί κατά την γνώμη μου ένα καλό προζύμι για να ακολουθήσει μια ανάλογη προσπάθεια για εκτίμηση και αξιοποίησης του προσωπικού, με σκοπό να επιτευχθεί το μέγιστο της απόδοσης και ικανοποίησης των εργαζομένων.el_GR
dc.format.extent143 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΙκανοποίηση εργαζομένωνel_GR
dc.subjectJob satisfactionel_GR
dc.subjectΠαρακίνηση εργαζομένωνel_GR
dc.subjectMotivation of employeesel_GR
dc.subjectΙκανοποίηση επαγγελματιών υγείαςel_GR
dc.subjectSatisfaction health professionalsel_GR
dc.titleΕκτίμηση επιπέδου εργασιακής παρακίνησης και ικανοποίησης. Μελέτη περίπτωσης «Νοσοκομείο Αρχιεπίσκοπος Μακάριος ΙΙΙ»el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe purpose of this research, is to assess the level of satisfaction and motivation of employees at the Hospital Archbishop Makarios III, in the framework of the postgraduate program "Business Administration (MBA)" of the Open University of Cyprus. The goal of the examination of those variables is to explain the cause-and-effect relationship. Printed and electronic questionnaires distributed to the staff in a simple random order. The questionnaires consist of 3 parts, the demographic characteristics, the job satisfaction survey and finally the job motivation survey. The results graded using the five-point Likert method. Moreover, the results were analyzed using charts and tables for each query separately. In addition, some specific questions were analyzed in relation to the professional category of employees. Finally, the results of this research were compared with other similar research and the final conclusions of the research were presented. The results of the research show that employees are relatively satisfied with their relationships with colleagues and their superiors and also with the nature of their work. On the contrary, they are not particularly satisfied with their payment, the extra benefits they enjoy and the recognition of their work. These results agree with similar studies conducted in hospitals in Cyprus and Greece. Comparing the results of Part C concerning the motivating factors of the employees, the results extracted from Part B are confirmed with certainty. Particularly important motivating factors appear to be factors that have to do with employee satisfaction and empathy for employees. These factors are mainly the recognition of the work, the anthropocentric approach and the encouragement for the work they perform. On the contrary, employees seem to be less motivated by their involvement in decision-making centers and their interpersonal relationships with colleagues and / or their superiors, without implying that these motivations are not considered equally important and necessary at work. In conclusion, a comparison is made of all the above data in relation to the professional category of the participants, from which very important conclusions are drawn that should concern the management of the Hospitals. This study provides sufficient source of evidence and is in my opinion a good leaven to follow a similar effort to evaluate and utilize staff, in order to achieve maximum productivity and employee satisfaction.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record