Ψηφιακός μετασχηματισμός των λειτουργιών αποθήκης διανομών. Μελέτη περίπτωσης σε Κυπριακή εταιρεία εισαγωγών.
Abstract
Στην εποχή που ζούμε η μορφή της αγοράς έχει αλλάξει. Η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων έχει αλλάξει τις απαιτήσεις των πελατών. Οι απαιτήσεις των πελατών χαρακτηρίζονται από την ταχύτητα εξυπηρέτησης, τα προσαρμοσμένα προϊόντα, το υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης και την μεγάλη πίεση για χαμηλότερες τιμές στα προϊόντα. Η εφοδιαστική αλυσίδα χρόνο με τον χρόνο καλούνται να αντιμετωπίσουν τεράστιες προκλήσεις για να αντέξουν τον ανταγωνισμό μιας απαιτητικής και παγκόσμιας αγοράς. Οι αποθήκες και τα κέντρα εφοδιασμού αποτελούν στρατηγικό μέρος της εφοδιαστικής αλυσίδας και καλούνται να προσαρμοστούν στις προκλήσεις που έχουν προκύψει. Η 4η Βιομηχανική Επανάσταση, εισάγει μια νέα εποχή για τις επιχειρήσεις η οποία χαρακτηρίζεται από τη χρήση προηγμένων τεχνικών και έξυπνων ψηφιακών τεχνολογιών. Η αξιοποίηση αυτών των νέων ψηφιακών τεχνολογιών στις αποθηκευτικές δομές, προϋποθέτει τον ψηφιακό μετασχηματισμό των λειτουργιών τους. Η πανδημία που ξέσπασε εξαιτίας του κορονοϊού ήρθε να επιταχύνει την ανάγκη του ψηφιακού μετασχηματισμού στην εφοδιαστική αλυσίδα. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εφοδιαστικής αλυσίδας με την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών αποτελεί μονόδρομο για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κλάδος σήμερα. Αντικείμενο της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση της ανάγκης του ψηφιακού μετασχηματισμού λειτουργιών της αποθήκης. Μέσα από τη μελέτη περίπτωσης σε κυπριακή εταιρεία εισαγωγών παρουσιάζονται οι δυσχέρειες που αντιμετωπίζει η τρέχουσα λειτουργία της αποθήκης διανομών και διερευνάται ο τρόπος και τα οφέλη που θα προκύψουν από τον ψηφιακό μετασχηματισμό των λειτουργιών της.