Remarketing στην αυτοκινητοβιομηχανία, βιομηχανική ανάλυση στον κλάδο των αγορών της Γερμανίας. Μελέτη περίπτωσης Autoland AG, μεγαλύτερος ανεξάρτητος έμπορος Γερμανίας
Abstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζει τον τρόπο λειτουργίας του Remarketing στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γερμανική αγορά. Ειδικότερα, εξετάζονται οι κατηγορίες καινούριων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που είναι διαθέσιμες στην αγορά αυτή, καθώς και τα επιμέρους χαρακτηριστικά τους.
Υπ’ αυτή την οπτική γωνία η εργασία απαντά μεταξύ άλλων τα ακόλουθα ερωτήματα: Μέσω ποιων καναλιών διανομής τα αυτοκίνητα φτάνουν στους ανεξάρτητους εμπόρους και τι είδους συμφωνίες κάνουν οι ανεξάρτητοι έμποροι με τους προμηθευτές τους; Ποια εργαλεία χρησιμοποιούν οι ανεξάρτητοι έμποροι για να εκτιμήσουν την αξία ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου; Πως οι ανεξάρτητοι έμποροι προμηθεύονται αυτοκίνητα τα οποία είναι σε ανταγωνιστική τιμή;
Επίσης, η διπλωματική εργασία αναλύει τον τρόπο λειτουργίας του μεγαλύτερου ανεξάρτητου έμπορου καινούριων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη Γερμανία. Στο πλαίσιο αυτό δείχνεται πως ο συγκεκριμένος έμπορας διαφοροποιείται, και τι είδους συμφωνίες επιτυγχάνει, ώστε να μπορεί να παραμείνει ανταγωνιστικός στην αγορά αυτοκινήτου. Με άλλα λόγια, δείχνονται τα ανταγωνιστικά του πλεονεκτήματα, καθώς επίσης ο τρόπος που προσεγγίζει και συνεργάζεται με τους προμηθευτές.
Τέλος, εξετάζονται οι παράγοντες που επηρεάζουν την ισορροπία της αγοράς στην αυτοκινητοβιομηχανία και ειδικότερα διερευνάται ποιος είναι ο ρόλος των ανεξάρτητων εμπόρων στη διαμόρφωση της τιμής. Επίσης, εξετάζεται με ποιο τρόπο η ηλεκτροκίνηση διεισδύει στο remarketing.