Συνέπειες πανδημίας covid-19 στην κυπριακή τουριστική βιομηχανία και η αντιμετώπιση τους απο το Alion Beach Hotel
Abstract
Η πανδημία του ιού COVID-19 αποτέλεσε μια υγειονομική, κοινωνική και οικονομική κρίση στην οποία κλήθηκε να ανταποκριθεί ολόκληρη η υφήλιος. Οι πολύπλευρες επιπτώσεις της πανδημίας κεντρίζουν το ενδιαφέρον για μελέτη. Μέσα από βιβλιογραφική ανασκόπηση διαπιστώθηκε κενό στην βιβλιογραφία, σχετικά με την μελέτη των επιπτώσεων που είχε η πανδημία στην Κυπριακή Τουριστική Βιομηχανία.
Στόχος της παρούσας διατριβής είναι η μελέτη των επιπτώσεων που είχε η πανδημία του ιού COVID-19 στην Κυπριακή Τουριστική Βιομηχανία, το έτος 2020. Ενώ με σκοπό την καλύτερη κατανόηση και μελέτη των επιπτώσεων που είχε η πανδημία, η έρευνα επεκτάθηκε στην μελέτη περίπτωσης του ξενοδοχείου Alion. Ένα πεντάστερο ξενοδοχείο το οποίο βρίσκεται στην περιοχή Αγίας Νάπας.
Η διατριβή ξεκινά με την μελέτη του μακρο-περιβάλλοντος των ξενοδοχειακών μονάδων της περιοχής Αγίας Νάπας και συνεχίζετε με την πιο στοχευμένη μελέτη του μικρο-περιβάλλοντος του ξενοδοχείου Alion. Στα δύο πρώτα κεφάλαια της παρούσας διατριβής παρουσιάζονται επίσης δεδομένα για την Κυπριακή Τουριστική Βιομηχανία πριν την πανδημία αλλά και οι προβλέψεις που είχαν γίνει στην αρχή του 2020 για τις συνέπειες που θα είχε να αντιμετωπίσει η Τουριστική Βιομηχανία. Με σκοπό να απαντηθούν τα ερευνητικά ερωτήματα, δηλαδή πως η πανδημία του ιού COVID-19 επηρέασε την Κυπριακή Τουριστική Βιομηχανία, πως επηρέασε συγκεκριμένα την λειτουργεία του ξενοδοχείου Alion αλλά και τις προτιμήσεις που είχαν οι υποψήφιοι καταναλωτές κατά το έτος 2020, διεξήχθη ποσοτική έρευνα. Η έρευνα αφορούσε την μελέτη των στατιστικών στοιχείων που αφορούσαν την Κυπριακή Τουριστική Βιομηχανία αλλά και των στοιχείων για το ξενοδοχείο Alion, όπως αυτά διαμορφώθηκαν το έτος 2020. Ενώ με την χρήση διαδικτυακού ερωτηματολόγιου έγινε η μελέτη των προτιμήσεων που είχαν οι υποψήφιοι Κύπριοι καταναλωτές κατά το 2020.
Από την έρευνα διαπιστώθηκε πως η πανδημία του ιού COVID-19 οδήγησε σε σημαντική μείωση του αριθμού τουριστών που επισκέφθηκαν το νησί και κατ΄ επέκταση των εσόδων που είχε η Κύπρος από τον τουρισμό. Η πανδημία δημιούργησε εμπόδια και για την λειτουργεία του ξενοδοχείου. Ωστόσο το Alion ανταποκρίθηκε στις προκλήσεις με την υιοθέτηση νέων στρατηγικών στόχευσης στην αγορά και την αξιοποίηση των ευκαιριών που προέκυψαν. Τέλος, μέσα από την έρευνα φάνηκε πως οι προτιμήσεις που είχαν οι υποψήφιοι καταναλωτές επηρεάστηκαν σημαντικά από την εν εξέλιξη πανδημία.