Show simple item record

dc.contributor.advisorΜιχιώτης, Αθανάσιος
dc.contributor.authorΚούκης, Παναγιώτης
dc.contributor.otherKoukis, Panagiotis
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2021-09-10T10:42:06Z
dc.date.available2021-09-10T10:42:06Z
dc.date.copyright2021-09-10
dc.date.issued2021-05
dc.identifier.otherMBA/2021/00901el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5061
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ υποστηρικτική διαδικασία, που εκφράζεται μέσω της φροντιστηριακής εκπαί-δευσης, ενυπάρχει στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα από τις απαρχές του 20ου αιώνα, ακολουθώντας μια παράλληλη , αλλα και αρκετές φορές συγκρουσιακή πο-ρεία με την επίσημη δημόσια εκπαίδευση. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η διευρεύνηση του ρόλου της υποστηρικτικής διαδικασίας στην αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας. Δηλαδή, κατά πόσον η σχολική και η φροντιστηριακή εκπαίδευση λειτουργούν υ-ποστηρικτικά ή σε πλήρη αντιδιαστολή και ασυμβατότητα. Στο θεωρητικό μέρος της μελέτης παρουσιάζεται η έννοια του σχολείου, τα χαρα-κτηριστικά του αποτελεσματικού σχολείου και οι παράγοντες που συμβάλλουν στην αύξηση της αποτελεσματικότητας και της ποιότητας της σχολικής μονάδας. Παράλληλα, γίνεται εκτενής αναφορά στα στοιχεία που θα πρέπει να διαθέτει ο ε-κάστοτε εκπαιδευτικός, ώστε να καταστεί αποτελεσματική η διδασκαλία του. Το θεωρητικό μέρος ολοκληρώνεται με την παρουσίαση της φροντιστηριακής εκπαί-δευσης, στο ελληνικό εκπαιδευτικό γίγνεσθαι, καθώς και με την ιστορική αναδρομή της παρουσίας της με βάση τις σημαντικότερες ημερομηνίες σταθμούς , που επη-ρέασαν την εξέλιξη και διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο στην εδραίωσή της στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα. Στο ερευνητικό κομμάτι της εργασίας βασικό εργαλείο αποτελεί το ερωτηματολό-γιο, βάσει του οποίου γίνεται προσπάθεια να διερευνηθεί ποιοί είναι οι παράγο-ντες του φροντιστηριακού περιβάλλοντος οι οποίοι βοηθούν τους μαθητές στην καλύτερη αφομοίωση κατά τη διδακτική διαδικασία και σε τι βαθμό είναι εφικτό οι παράγοντες αυτοί να μεταφερθούν μέσα στη σχολική μονάδα. Το ερωτηματολόγιο αποτελείται από τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος διερευνάται η κατανόηση του μαθήματος στο σχολείο και οι παράγοντες που την επηρεάζουν. Το δεύτερο μέρος καταλαμβάνουν αντίστοιχες ερωτήσεις, αυτή τη φορά όμως για την κατανόηση του μαθήματος στο φροντιστηριακό περιβάλλον, ενώ το τρίτο μέρος περιλαμβάνει δημογραφικά στοιχεία. Μέσα από την έρευνα θα γίνει προσπάθεια να μελετηθούν τα στοιχεία του φροντιστηριακού περιβάλλοντος, που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην αύξηση της αποτελεσματικότητας της σχολικής μονάδας και στη βελτίωση της διαδικασίας μάθησης, ενώ θα διερευνηθεί αν τα στοιχεία αυτά επηρεάζονται από τους δημογραφικούς παράγοντες του δείγματος που επιλέχθηκε.el_GR
dc.format.extent116 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΑποτελεσματικό σχολείοel_GR
dc.subjectEffective schoolel_GR
dc.titleΑποτελεσματικό σχολείο και υποστηρικτική διαδικασία: Παράπλευρη ή αντίθετη λειτουργίαel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractSupplementary tutoring in the form of shadow education has been part of the Greek education system since the start of the 20th century. During its journey, it has fol-lowed mostly parallel with the mainstream public education system. In rare occa-sions though, their paths have also conflicted The main purpose of the current master thesis is to analyze the role of shadow edu-cation as part of the overall Greek education system, focusing specifically in compar-ing and contrasting the efficiency of these two systems. Furthermore we’d like to shed light into whether these two systems supplement each other or are in direct conflict in today’s educational system. The thesis comprises of two main parts; first is the theoretical part where we give the definition and delve into the concept of the modern school, as well as the main characteristics and factors that are believed to lead to an overall efficient educational procedure, paying special attention to the characteristics, specific to the tutors. We wrap up the theoretical part by presenting the course of shadow education in Greece, from its birth until today, analyzing key dates and facts along this route which paved its way to its establishment as an undis-puted piece in today’s educational system. In the second part of the thesis, we are trying to find, in an experimental manner, the main factors that lead to an efficient shadow education system, as well as get some insight into the similarities and differences between the shadow and the mainstream educational system. What features are unique to each system? Which ones are worth porting from one to another so that we increase its efficiency? To give answers to these questions, we have assembled, distributed, and collected the results of an online survey. In this we are looking to understand how the stu-dents view the mainstream and shadow education system, and what do they think their pros and cons are. We are also collecting a number of demographics regarding so that we can further analyze the students’ background, see whether that affects the findings of our research and ultimately gain more confidence with regards to the sample of this survey.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record