Show simple item record

dc.contributor.advisorΑσσιώτης, Ανδρέας
dc.contributor.authorΠαντζιαράς, Μιχάλης
dc.contributor.otherPantziaras, Michalis
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2021-09-09T10:32:53Z
dc.date.available2021-09-09T10:32:53Z
dc.date.copyright2021-09-09
dc.date.issued2021-05
dc.identifier.otherMBA/2021/00871el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5044
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη στοχεύει στο να διαπιστώσει το βαθμό ευαισθητοποίησης των Κύπριων καταναλωτών για τα δικαιώματά τους καθώς επίσης και αν υποβάλλονται παράπονα από αυτούς στην αρμόδια υπηρεσία. Για το σκοπό αυτό συλλέχθηκαν πρωτογενή δεδομένα μέσω ερωτηματολογίου από τυχαίο δείγμα 170 ατόμων και δευτερογενή δεδομένα από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή της Κύπρου. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι Κύπριοι καταναλωτές παρόλο που έχουν την πεποίθηση ότι γνωρίζουν «Λίγο» τα καταναλωτικά τους δικαιώματα, εντούτοις απέδειξαν με τις απαντήσεις που έδωσαν στις μελέτες περίπτωσης ότι τα γνωρίζουν αρκετά καλά. Περαιτέρω, ένα μεγάλο ποσοστό των Κυπρίων καταναλωτών είναι σε θέση να αντιλαμβάνεται παραβιάσεις που γίνονται ως προς τα καταναλωτικά τους δικαιώματα με κυριότερο τρόπο αντίδρασης την έκφραση του παραπόνου τους στον υπεύθυνο του καταστήματος. Μάλιστα ο βαθμός ευαισθητοποίησης τους προς τα καταναλωτικά τους δικαιώματα δεν επηρεάζεται από παράγοντες όπως είναι το φύλο και το μορφωτικό επίπεδο, αλλά από τον παράγοντα ηλικία αφού όπως διαφαίνεται είναι πιο ισχυρός στις ηλικίες από 25 μέχρι και 45 χρονών. Ως προς το αν υποβάλλονται παράπονα προς την αρμόδια υπηρεσία, τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι αυτό γίνεται από ένα μικρό ποσοστό ατόμων. Οι κυριότεροι λόγοι που αποτρέπουν τους Κύπριους καταναλωτές να υποβάλλουν παράπονο είναι οι πεποιθήσεις τους ότι δεν θα γίνει κάτι έστω και αν υποβάλουν παράπονο καθώς επίσης και ότι η εκδίκαση των υποθέσεων γίνεται με αργούς ρυθμούς.el_GR
dc.format.extent107 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΥπηρεσία Προστασιας Καταναλωτή -- Κύπροςel_GR
dc.subjectConsumer Protection Service -- Cyprusel_GR
dc.titleΟ βαθμός ευαισθητοποίησης των Κύπριων καταναλωτών για τα δικαιώματά τουςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe present study aims to determine the degree of awareness of Cypriot consumers about their rights as well as whether they submit complaints to the relevant department. For this purpose, primary data were collected through a questionnaire from a random sample of 170 people and secondary data from the Consumer Protection Service of Cyprus. The results of the research showed that the Cypriot consumers, although they are convinced that they know "a little" about their consumer rights, nevertheless proved with the answers they gave to the case studies that they know them quite well. Furthermore, a high percentage of Cypriot consumers are able to perceive violations of their consumer rights and their main way of reacting is to express their complaint to the store manager. In fact, the degree of awareness of consumer rights is not affected by factors such as gender and educational level, but by the age factor as it seems to be stronger at the ages of 25 to 45 years. As to whether complaints are lodged to the relevant department, the findings of the survey showed that this is done by a low percentage of individuals. The main reasons that prevent Cypriot consumers from filing a complaint are their beliefs that nothing will happen even if they complain as well as that cases are being processed slowly.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record