Show simple item record

dc.contributor.advisorΤζεμπελίκος, Νεκτάριος
dc.contributor.authorΓκούμα, Σοφία
dc.contributor.otherGkouma, Sofia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2021-09-09T10:32:41Z
dc.date.available2021-09-09T10:32:41Z
dc.date.copyright2021-09-09
dc.date.issued2021-05
dc.identifier.otherMBA/2021/00870el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5043
dc.descriptionΠεριέχει βιβιλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτη σύγχρονη ανταγωνιστική και συνεχώς μεταβαλλόμενη εποχή, οι σχέσεις των επιχειρήσεων με τους πελάτες τους αποτελούν μια στρατηγική η οποία συμβάλλει στην απόκτηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στην αφορά, εξασφαλίζοντας έτσι και την ανάπτυξη της εκάστοτε επιχείρησης. Το μάρκετινγκ σχέσεων είναι αυτή η επιστήμη που ασχολείται με το συγκεκριμένο αντικείμενο. Ο κλάδος των φαρμακευτικών εταιρειών στην Ελλάδα και διεθνώς αποτελεί έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους και κερδοφόρους κλάδουςτης αγοράς. Η διαρκώς αυξανόμενη κατανάλωση φαρμάκων που παρατηρείται στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια επιδρά θετικά στους ρυθμούς ανάπτυξης των εταιρειών τόσο σε επίπεδο κύκλου εργασιών όσο και σε κερδοφορία. Η παρούσα εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια της διατριβής του μεταπτυχιακού προγράμματος ΜΒΑ Διοίκησης Επιχειρήσεων του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου υπό την καθοδήγηση του επιβλέποντος καθηγητή κου. Νεκτάριου Τζεμπελίκου και θέμα: «Ανάπτυξη σχέσεων μεταξύ επιχειρήσεων στο χώρο του φαρμάκου». Για τις ανάγκες της εργασίας έγινε ανασκόπηση στην υπάρχουσα βιβλιογραφία και σε επιστημονικά άρθρα πάνω στο αντικείμενο του μάρκετινγκ σχέσεων και επιχειρήσεων. Στη συνέχεια, η έρευνα επικεντρώθηκε στο φαρμακευτικό κλάδο, και συγκεκριμένα στον τρόπο με τον οποίο η φαρμακοβιομηχανία εδραίωσε τα σχέδια της για συνεργασία στο εξωτερικό και τους στρατηγικούς της πελάτες, καθώς και τορόλο που παίζουν ορισμένοι ρυθμιστικοί παράγοντες στις σχέσεις αυτές, μέσω συνεντεύξεων με στελέχη από διάφορα τμήματα της επιχείρησης. Διερευνήθηκε η κουλτούρα των μάρκετινγκ σχέσεων μεταξύ των επιχειρήσεων καθώς και πρακτικές που εφαρμόστηκαν. Είναι εξαιρετικά δύσκολο για τις επιχειρήσεις να διατηρούν μια μακροχρόνια και δυναμική διεθνή θέση χωρίς αυτή την πελατοκεντρική προσέγγιση των σχέσεων και συνεργασιών με τους πελάτες τους. Τέλος, οι πρακτικές και οι στρατηγικές που ακολουθήθηκαν από την επιχείρηση κατά την εφαρμογή του μάρκετινγκ σχέσεων, καθώς και τα πληροφοριακά συστήματα που εφαρμόστηκαν, είχαν αντίκτυπο στη διαχείριση των πελατειακών σχέσεων.el_GR
dc.format.extent50 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΜάρκετινγκ σχέσεωνel_GR
dc.subjectMarketing relationshipsel_GR
dc.titleΑνάπτυξη σχέσεων επιχειρήσεων στο χώρο του φαρμάκουel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIn modern, competitive and continuously changing era, business relationships with their customers contribute a strategy in order to gain the competitive advantage in the market, ensuring the development of their business. Marketing relationshipsis this science that deals with this specific subject. The pharmaceutical industry in Greece and internationally is one of the fastest growing and most profitable industriesin the whole market. The ever-increasing consumption of medicines, observed in Greece in recent years, has a positive effect on the growth rates of companies; both in terms of turnover and profitability. The present thesis was prepared in the framework of the dissertation of the postgraduate program MBA in Business Administration of the Open University of Cyprus under the guidance of the supervising professor Mr. NektariouTzempelikou and topic: “Development of relations between companies in the field of medicine’’. For the above reason, a review was made in existing literature and scientific articles with main subject the culture of marketing relationships and business. Thenthe research was focused on the pharmaceutical industry and more specificallyon how its plans have been consolidated for overseas cooperation with its strategic customers, as well as the role played by certain regulators during these relationships, through interviews with executives from various parts of the business. The marketing culture of relationships between companies, as well as applied practices, were explored. Ιt is extremely difficult for companies to maintain a long-term and dynamic international position without this customer-centric approach to relationships and partnerships with their customers. Finally, the practices and strategies, which have been followed by the company in the implementation of marketing relationship and alsotheimplemented information systems had an impact on customer relationship management.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record