Η δεξιότητα της συναισθηματικής νοημοσύνης και η δυνατότητα να επηρεαστούν μέσα από την αξιοποίηση της, μετρήσεις απόδοσης αναφορικά με τους πελάτες (customer performance metric). Εμπειρική έρευνα πάνω σε πρωτογενή δεδομένα, τα οποία προέρχονται από την αγορά του λιανικού εμπορίου
Abstract
Σκοπός της μεταπτυχιακής διατριβής, είναι να μελετηθεί η επίδραση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης των ιδιοκτητών, εργαζομένων και πωλητών στο λιανεμπόριο. Είναι μια έρευνα από την πλευρά των ιδιοκτητών, εργαζομένων και πωλητών στο λιανεμπόριο, σε ένα πεδίο που δεν έχει διερευνηθεί ιδιαίτερα, εν αντιθέσει με την επίδραση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης των καταναλωτών, όσον αφορά τις αγορές τους. Θα αναλυθούν οι βασικές αρχές του λιανεμπορίου και ή έννοια και οι βασικές αρχές της Συναισθηματικής Νοημοσύνης, των μοντέλων και των χαρακτηριστικών μέτρησης τους.
Με τη χρήση κατάλληλα δομημένου ερωτηματολογίου (Τareq N., 2010), που στηρίχθηκε στην επίδραση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης σε οργανισμούς, το παρόν ερωτηματολόγιο επιλέχθηκε καθώς ανταποκρινόταν πλήρως στις απαιτήσεις της παρούσας μελέτης. Δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στο τρόπο και στη διαδικασία αποστολής του ερωτηματολογίου και στο δείγμα που θα απαντήσει, καθώς απαντήθηκε αποκλειστικά από ιδιοκτήτες, εργαζομένους και πωλητές στο λιανεμπόριο.
Στην έρευνα, πραγματοποιήθηκε μελέτη ερευνητικών υποθέσεων, η οποία βασίστηκε πάνω στη σχετική αρθρογραφία, για την επίδραση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης σε οργανισμούς. Διεξήχθη με βάση το μοντέλο της πολυσυγραμμικότητας, του έλεγχο υποθέσεων, αλλά και μοντέλων υπολογισμού της Συναισθηματικής Νοημοσύνης, σε συνάρτηση με μεταβλητές της δημιουργικότητας του μάρκετινγκ.
Η στατιστική μελέτη πραγματοποιήθηκε βάση μεταβλητών Οικονομετρικών Υποδειγμάτων R2, p-value, r, F-test, που ενδείκνυνται για τον έλεγχο υποθέσεων και για την εξαγωγή πολυσυγγραμμικών μοντέλων μεταβλητών και τον έλεγχο σημαντικότητας τους.