Η εκπαιδευτική ηγεσία και η άποψη των μαθητών για τη διοίκηση των σχολείων τους: Η περίπτωση της Μέσης Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Abstract
Αδιαμφισβήτητα ο ρόλος του εκπαιδευτικού ηγέτη είναι ζωτικής σημασίας για την ομαλή λειτουργεία του σχολείου και την αποτελεσματική επίτευξη των στόχων της σχολικής κοινότητας. Το στυλ ηγεσίας και οι δεξιότητες που μπορούν να αναπτύξουν οι σχολικοί ηγέτες ποικίλουν και επαφίεται στους ίδιους τι θα επιλέξουν, ανάλογα με τις περιστάσεις και την προσωπικότητα τους.
Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας ήταν η καταγραφή των χαρακτηριστικών των εκπαιδευτικών ηγετών, των στυλ ηγεσίας που ακολουθούν καθώς και η άποψη των μαθητών Μέσης Εκπαίδευσης για τον διευθυντή του σχολείου τους.
Η διερεύνηση και η συλλογή των δεδομένων έγινε με την μέθοδο του ερωτηματολογίου σε μαθητές δημοσίων γυμνασίων και λυκείων. Οι μαθητές αποτελούν ένα μεγάλο κομμάτι της σχολικής κοινότητας και η άποψη τους θα πρέπει να θεωρείται σημαντική τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τους διευθυντές.
Με την συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων έγινε μια αποτύπωση της παρούσας κατάστασης που επικρατεί στα δημόσια σχολεία της Κύπρου. Η έρευνα κατέγραψε την άποψη των μαθητών σχετικά με τα μοντέλα διοίκησης που εφαρμόζονται, τα χαρακτηριστικά και τις δεξιότητες που κατέχουν οι σχολικοί ηγέτες καθώς και το στυλ ηγεσίας που εφαρμόζουν.
Πρωταγωνιστικό ρόλο στην εργασία είχαν οι ίδιοι οι μαθητές αφού με βάση τις δικές τους απαντήσεις έγινε η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων και εξαγωγή των συμπερασμάτων.