Η ανάγκη, εξέλιξη και συμβολή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στη διαχείριση μιας κρίσης: Η πανδημία της Covid 19
Abstract
Η παρούσα έρευνα διερεύνησε την ετοιμότητα της εκπαιδευτικής ηγεσίας στην εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, κατά τη διάρκεια της κρίσης της Covid-19, καθώς και τα προβλήματα τα οποία αντιμετώπισαν οι εκπαιδευτικοί. Παράλληλα, αναζήτησε τρόπους βελτιστοποίησης του συστήματος για επιτυχή μελλοντική εφαρμογή της, αλλά και διατήρησης της διαδραστικότητας.
165 εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο το οποίο αναπτύχθηκε βάσει της βιβλιογραφικής ανασκόπησης και τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν ότι δεν υπήρξε επαρκής προετοιμασία από το ΥΠΠΑΝ, κυρίως σε ότι αφορά στην τεχνική υποστήριξη των σχολικών μονάδων, αλλά και των εμπλεκομένων, καθώς και στην παροχή θεωρητικής κατάρτισης, επιβεβαιώνοντας έτσι τη βασική υπόθεση της παρούσας έρευνας. Περαιτέρω, οι εκπαιδευτικοί φαίνεται να συμφωνούν κατά πλειοψηφία με τα προβλήματα τα οποία δυσχέραναν την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ενώ υπέδειξαν τη σημαντικότητα των προτεινόμενων τρόπων βελτιστοποίησής της. Ένα από τα βασικά ευρήματα το οποίο προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση είναι το μεγάλο ποσοστό των εκπαιδευτικών οι οποίοι θεωρούν ότι κατά τη διάρκεια εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, δεν επιτεύχθηκαν όλοι οι εκπαιδευτικοί στόχοι, ενώ θεωρούν ότι αυτού του είδους εκπαίδευση, δεν είναι εξίσου αποτελεσματική με τη διά ζώσης. Τα αποτελέσματα θα είναι σημαντικά για χρήση στην αναδιοργάνωση του εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αλλά και στην ανασυγκρότηση των σχολικών μονάδων.