Show simple item record

dc.contributor.advisorΝτούλα, Μαρία
dc.contributor.authorΚούβελου, Αγλαΐα
dc.contributor.otherKouvelou, Aglaia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2021-07-30T08:11:10Z
dc.date.available2021-07-30T08:11:10Z
dc.date.copyright2021-07-30
dc.date.issued2021-05
dc.identifier.otherΔΠΠ/2021/00272el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4977
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ κυκλική οικονομία αποτελεί προτεραιότητα αλλά και ευκαιρία για την Ελλάδα. Αποτελεί όμως και μείζονα και επιτακτική αναγκαιότητα λόγω της μεγάλης καθυστέρησης που παρουσιάζει η χώρα στην εφαρμογή της, όπως ορίζεται από την Ευρωπαϊκή νομοθεσία. Το μοντέλο της κυκλικής οικονομίας επιδιώκει να ενθαρρύνει τη χρήση δευτερογενών υλικών και αποβλήτων ως παραγωγικών πόρων, προσδίδοντας αειφόρο διάσταση στο ευρύτερο παραγωγικό μοντέλο. Σκοπός της μεταπτυχιακής διατριβής είναι η απεικόνιση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ο προσδιορισμός των πρακτικών για την εισαγωγή της κυκλικής οικονομίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Ελλάδας. Η υλοποίηση του σκοπού αυτού, αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην προσπάθεια προσαρμογής της χώρας στο κυκλικό παραγωγικό μοντέλο μέσα από την προσαρμογή της ιδιωτικής και δημόσιας ζωής, όπως ορίζεται από την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, προσδιορίζοντας καταρχάς τα εμπόδια εφαρμογής και τέτοιας προσπάθειας. Στην παρούσα μελέτη αξιολογείται η φάση λειτουργίας και συντήρησης τεσσάρων σχολείων στη Βόρεια Ελλάδα στο δήμο Σκύδρας του νομού Πέλλας. Χρησιμοποιήθηκε η εφαρμογή Edufootprint Calculator ,η οποία αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου INTEREG-MED Edufootprint. Με τη χρήση αυτής της εφαρμογής, ποσοτικοποιήθηκαν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις που σχετίζονται με την κατανάλωση ενέργειας, υλικών και νερού και μεταφορών αξιοποιώντας πληροφορία και δεδομένα τα οποία συλλέχθηκαν από τα σχολεία. Η πληροφορία ομαδοποιήθηκε, επεξεργάσθηκε και εισήχθη στο λογισμικό του Edufootprint Calculator και υπολογίσθηκαν οι σχετικοί δείκτες επιβάρυνσης του περιβάλλοντος. Από τη μελέτη των δεδομένων καταναλώσεων των σχολείων διαπιστώθηκε ότι οι κύριες επιπτώσεις στο περιβάλλον αφορούν την Οικοτοξικότητα Υδάτων, την Κλιματική Αλλαγή και τη Χρήση Γης. Διαπιστώθηκε επίσης η αδυναμία συλλογής πληροφορίας λόγω κυρίως της μη συστηματικής αρχειοθέτησης και διαχείρισης αυτής από τα ίδια τα σχολεία, αλλά και του γραφειοκρατικού συστήματος του αντίστοιχου Υπουργείου. Η διατριβή ολοκληρώνεται με προτάσεις για την βελτίωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων με τη συμμετοχή μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων και τοπικών και εθνικών Αρχών.el_GR
dc.format.extentvii, 82 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΚυκλική οικονομίαel_GR
dc.subjectCircular economyel_GR
dc.subjectΚυκλική οικονομία -- Δευτεροβάθμια εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectCircular economy -- Secondary educationel_GR
dc.titleΠεριβαλλοντικό αποτύπωμα και αρχές αειφορίας και κυκλικής οικονομίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσηel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractCircular economy is a priority but also an opportunity for Greece. However, it is also a major and urgent necessity due to the long delay that the country presents in its implementation, as defined by the European Legislation. Circular economy model seeks to encourage the use of secondary materials and waste as productive resources, giving a sustainable option to the broader production model. Purpose of the master’s thesis is to reflect the environmental footprint of secondary schools and to identify the practices for the introduction of the circular economy in secondary education in Greece. The implementation of this goal is expected to contribute significantly to the effort to adapt the country, to the cyclical production model, through the private and public life, as defined by European Legislation, Defining firstly the obstacles to implementation and such an effort. In this study is evaluated the operation and maintenance of four schools in Northern Greece, in the municipality of Skydra in the prefecture of Pella. It was used the application of Edufootprint Calculator. The Edufootprint calculator was developed in the framework of the European project INTEREGMED Edufootprint. Using this application, the environmental impacts related to the consumption of energy, materials, water and transport were quantified using information and data collected from schools. The information was grouped, processed and entered into the software of Edfufootprint Calculator. The relevant environmental burden indicators were calculated. The study of school consumption data found that the main effects on the environment concern Water Ecotoxicity, Climate Change and Land Use. The impossibility of collecting information was also ascertained mainly due to the non-systemic archiving and its management by the schools themselves, but also by the bureaucrastic system of the corresponding Ministry. The dissertation concludes with proposals for improving the environmental impact with the participation of students, teachers and relatives, local and national authorities.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record