Show simple item record

dc.contributor.advisorΣιδηροπούλου, Αύρα
dc.contributor.authorΧατζιηστυλλή, Μαρία
dc.contributor.otherChatzistylli, Maria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2021-07-26T07:05:16Z
dc.date.available2021-07-26T07:05:16Z
dc.date.copyright2021-07-23
dc.date.issued2021-05
dc.identifier.otherΘΣΠ/2021/00157el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4971
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έχει ως στόχο να γνωστοποιήσει και να παρουσιάσει τη σχέση της σύγχρονης θεατρικής σκηνής με την ιατρική επιστήμη, εστιάζοντας κυρίως στον 20ο και 21ο αιώνα. Γίνεται μια ιστορική αναδρομή της μοναδικής αυτής σύμπραξης από τον 17ο αιώνα και έπειτα, καθώς και ανασκόπηση – μέσα από τέσσερις περιπτώσεις μελέτης – της συγγραφικής και σκηνοθετικής φόρμας των δύο τελευταίων αιώνων. Τέλος, προβάλλεται η εξέλιξη της σύμπραξης θεάτρου και επιστήμης στον 21ο αιώνα ως εκπαιδευτικό εργαλείο στις ιατρικές σχολές, ενώ αναλύονται οι τρόποι με τους οποίους η ανάπτυξη της σχέσης αυτής προσφέρει σε κοινωνικό επίπεδο. Το πρώτο κεφάλαιο ασχολείται με την φαινομενικά ασύμβατη αλλά ουσιαστικά καίρια συνάντηση του θεάτρου και της επιστήμης. Καταγράφονται και αναλύονται τα σημεία όπου συγκλίνουν και γίνεται μια ιστορική αναδρομή μέσα από θεατρικά κείμενα και παραστάσεις από το 1600 μέχρι και σήμερα, με στόχο να προβληθεί η σημαντικότητα της σχέσης αυτής στο πέρασμα των αιώνων. Στο δεύτερο κεφάλαιο προβάλλεται η επιρροή που είχε η εξέλιξη της ιατρικής επιστήμης στους θεατρικούς συγγραφείς του 20ου και 21ου αιώνα. Το τρίτο κεφάλαιο πραγματεύεται την παραστασιακή φόρμα και την σκηνοθετική προσέγγιση – κατά τον παρόντα αιώνα – των θεατρικών έργων που έχουν ως κεντρικό θέμα την ιατρική. Επιπλέον, στο δεύτερο και τρίτο κεφάλαιο χρησιμοποιούνται τέσσερις περιπτώσεις μελέτης – Wit (Πνεύμα), Frozen (Κάτω από τον Πάγο), A Number (Ένας Αριθμός), The Experiment (Το Πείραμα) – οι οποίες καλύπτουν ένα μεγάλο φάσμα κλινικών, ιατρικών και ερευνητικών περιπτώσεων, αλλά και συγγραφικής και σκηνοθετικής προσέγγισης. Το τελευταίο κεφάλαιο προβάλλει και αναδεικνύει τη σημασία της θεατρικής τέχνης στον εκπαιδευτικό ιατρικό τομέα τον 21ο αιώνα και τις θετικές συνέπειες αυτής, ανοίγοντας, παράλληλα, τη διερεύνηση του ιδιαίτερα σημαντικού τομέα της βιοηθικής. Τα κύρια ερευνητικά ερωτήματα στα οποία επικεντρώνεται η παρούσα διατριβή αφορούν τους τρόπους με τους οποίους η επιστήμη μπορεί να βοηθήσει και να εξελίξει την θεατρική πρακτική, αλλά ταυτόχρονα και το πώς η θεατρική δημιουργία μπορεί να αναδείξει ορισμένες πτυχές της ιατρικής επιστήμης που παραμένουν ανεξερεύνητες και δυσπρόσιτες στο ευρύ κοινό.el_GR
dc.format.extentvi, 52 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΣύγχρονο θέατρο -- Ιατρική επιστήμηel_GR
dc.subjectModern theatre -- Medical scienceel_GR
dc.titleΗ συνάντηση της σύγχρονης θεατρικής σκηνής με την ιατρική επιστήμη: Θεματικές και παραστασιακές αναζητήσεις στον 20ο και 21ο αιώναel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe present dissertation aims to present and analyse the relationship between modern theatre and medical science, focusing mainly on the 20th and 21st centuries. The dissertation makes a historical review of this relationship from the 17th century onwards and examines the textual and performance forms of the last two centuries through the use of four case studies. Further, the evolution of this unique kind of partnership between theater and science in the 21st century is examined as an educational tool in medical schools, showing that their mutual development can offer a lot to society. The first chapter deals with the ostensibly divergent but substantially crucial relationship of theatre and science their common elements are presented and analysed and there is a historical review through the use of theatrical texts and performances from 1600 until today, in order to highlight the importance of this relationship over the centuries. The second chapter highlights the influence that the development of medical science has had on the playwrights of the 20th and 21st centuries. The third chapter examines the performance forms of the 21st century and their approach by renowned directors. The second and third chapters use four case studies – Wit, Frozen, A Number, The Experiment – which cover a wide range of clinical cases through their textual and directing approach. The last chapter highlights the use and the importance of different forms of theatre in the education of medical students in the 21st century, as well as the positive results that this model offers, while, opening up the exploration of the particularly important field of bioethics. The main research questions that this dissertation raises, focus on the ways in which science can help and further develop theatrical practice and at the same time how theatre can contribute substantially to the promotion of medical science today.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record