dc.contributor.advisor | Λιμνιώτης, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.author | Χατζηγεωργίου, Χρήστος | |
dc.contributor.other | Chatzigeorgiou, Christos | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2021-07-22T09:59:31Z | |
dc.date.available | 2021-07-22T09:59:31Z | |
dc.date.copyright | 2021-07-19 | |
dc.date.issued | 2021-05 | |
dc.identifier.other | ΠΕΣ/2021/00320 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4954 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Οι χρήστες του διαδικτύου παρακολουθούνται όλο και περισσότερο και τα προφίλ τους δημιουργούνται και εμπλουτίζονται διαρκώς μέσω της συνεχιζόμενης εξόρυξης των δεδομένων τους. Οι εταιρείες χρησιμοποιούν τα προφίλ αυτά για να παρέχουν εξατομικευμένες υπηρεσίες στους πελάτες τους, με στόχο την αύξηση των εσόδων. Συγκεκριμένα, η συμπεριφορική διαφήμιση εκμεταλλεύεται τα προφίλ των χρηστών, μέσα από τα οποία φαίνονται τα ενδιαφέροντα και τα χαρακτηριστικά τους, όπως η ηλικία και το φύλο, και η δραστηριότητα των αγορών τους.
Μπορεί να υποστηριχθεί ότι η προσαρμογή των διαφημίσεων που προκύπτει από το προφίλ είναι επίσης επωφελής για τους χρήστες, οι οποίοι λαμβάνουν χρήσιμες πληροφορίες και σχετικές διαδικτυακές διαφημίσεις σύμφωνα με τα ενδιαφέροντά τους. Ωστόσο, η παρακολούθηση συμπεριφοράς θεωρείται συχνά ως απειλή για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες τους, κυρίως επειδή βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα προσωπικά στοιχεία των χρηστών. Μία πιθανή αρνητική συνέπεια είναι μια κοινωνία παρακολούθησης, όπου όλες οι διαδικτυακές ή φυσικές μας δραστηριότητες καταγράφονται και συσχετίζονται.
Η πίεση από τους υπερασπιστές της ιδιωτικής ζωής έχει αποδειχθεί μέχρι στιγμής αρκετά ανεπαρκής. Το νομικό πλαίσιο και οι σχετικοί κανονισμοί έχουν σημαντικό ρόλο να διαδραματίσουν, ώστε να δημιουργηθούν τα αντίστοιχα κίνητρα στις εταιρείες, με σκοπό να υιοθετήσουν λύσεις διατήρησης και προστασίας της ιδιωτικής ζωής. Γενικότερα, το βάρος της επιβολής του διαδικτυακού απορρήτου πρέπει να μεταφερθεί στις επιχειρήσεις. Αυτό θα ωθήσει τις εταιρείες να ενσωματώσουν το απόρρητο στις διάφορες διαδικασίες - σχετικές με την επιλογή των προϊόντων τους - αντί να αποποιούνται των ευθυνών τους για την προστασία της ιδιωτικότητας και το απόρρητο μέσω της απλής υιοθέτησης δυσνόητων μακροσκελών νομικών ειδοποιήσεων.
Η παρούσα διατριβή κάνει μία επισκόπηση των συναφών τεχνολογιών αλλά και του νομικού πλαισίου, προκειμένου να καταγράψει την τρέχουσα κατάσταση και να αποτιμήσει τα δέοντα μελλοντικά βήματα τόσο σε ρυθμιστικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο υλοποίησης αναγκαίων τεχνολογικών λύσεων. | el_GR |
dc.format.extent | 53 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Συμπεριφορική διαφήμιση | el_GR |
dc.subject | Behavioral advertising | el_GR |
dc.subject | Προσωπικά δεδομένα -- Ιδιωτικότητα | el_GR |
dc.subject | Personal data -- Privacy | el_GR |
dc.subject | Προστασία προσωπικών δεδομένων | el_GR |
dc.subject | Personal data protection | el_GR |
dc.title | Ιχνηλάτιση και ιδιωτικότητα στο διαδίκτυο - Επισκόπηση τεχνικών και νομικών ζητημάτων | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Internet users are being increasingly tracked and profiled and their personal data is processed continuously using advanced data mining techniques. Companies use profiling to provide customised, i.e. personalised, services to their customers, with the goal of increasing revenues. In particular, behavioural advertising takes advantage of profiles of users’ interests, characteristics, such as age and gender, and purchasing activities.
It can be argued that customisation resulting from profiling is also beneficial to users, who receive useful information and relevant online ads in line with their interests. However, behavioural tracking is often perceived as a threat to their rights and freedoms, mainly because it heavily relies on users’ personal information. One possible negative consequence is a surveillance society or Internet, where all our online or physical activities are recorded and correlated.
Pressure from privacy advocates has so far proved to be quite inadequate. Regulations have an important role to play in incentivising companies to adopt privacy-preserving solutions. More broadly, the burden of enforcing online privacy should be shifted to businesses. This will push companies to integrate privacy into their products and processes, instead of disclaiming liability for privacy in long obscure legal notices.
This thesis provides a survey on the relative technologies, as well as on the corresponding legal framework, with the aim to reflect the current status and evaluate the future steps that need to be done, including both the regulatory reforms as well as the appropriate privacy enhancing technologies. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |