Show simple item record

dc.contributor.advisorΛιμνιώτης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΧατζηγεωργίου, Χρήστος
dc.contributor.otherChatzigeorgiou, Christos
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2021-07-22T09:59:31Z
dc.date.available2021-07-22T09:59:31Z
dc.date.copyright2021-07-19
dc.date.issued2021-05
dc.identifier.otherΠΕΣ/2021/00320el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4954
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΟι χρήστες του διαδικτύου παρακολουθούνται όλο και περισσότερο και τα προφίλ τους δημιουργούνται και εμπλουτίζονται διαρκώς μέσω της συνεχιζόμενης εξόρυξης των δεδομένων τους. Οι εταιρείες χρησιμοποιούν τα προφίλ αυτά για να παρέχουν εξατομικευμένες υπηρεσίες στους πελάτες τους, με στόχο την αύξηση των εσόδων. Συγκεκριμένα, η συμπεριφορική διαφήμιση εκμεταλλεύεται τα προφίλ των χρηστών, μέσα από τα οποία φαίνονται τα ενδιαφέροντα και τα χαρακτηριστικά τους, όπως η ηλικία και το φύλο, και η δραστηριότητα των αγορών τους. Μπορεί να υποστηριχθεί ότι η προσαρμογή των διαφημίσεων που προκύπτει από το προφίλ είναι επίσης επωφελής για τους χρήστες, οι οποίοι λαμβάνουν χρήσιμες πληροφορίες και σχετικές διαδικτυακές διαφημίσεις σύμφωνα με τα ενδιαφέροντά τους. Ωστόσο, η παρακολούθηση συμπεριφοράς θεωρείται συχνά ως απειλή για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες τους, κυρίως επειδή βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα προσωπικά στοιχεία των χρηστών. Μία πιθανή αρνητική συνέπεια είναι μια κοινωνία παρακολούθησης, όπου όλες οι διαδικτυακές ή φυσικές μας δραστηριότητες καταγράφονται και συσχετίζονται. Η πίεση από τους υπερασπιστές της ιδιωτικής ζωής έχει αποδειχθεί μέχρι στιγμής αρκετά ανεπαρκής. Το νομικό πλαίσιο και οι σχετικοί κανονισμοί έχουν σημαντικό ρόλο να διαδραματίσουν, ώστε να δημιουργηθούν τα αντίστοιχα κίνητρα στις εταιρείες, με σκοπό να υιοθετήσουν λύσεις διατήρησης και προστασίας της ιδιωτικής ζωής. Γενικότερα, το βάρος της επιβολής του διαδικτυακού απορρήτου πρέπει να μεταφερθεί στις επιχειρήσεις. Αυτό θα ωθήσει τις εταιρείες να ενσωματώσουν το απόρρητο στις διάφορες διαδικασίες - σχετικές με την επιλογή των προϊόντων τους - αντί να αποποιούνται των ευθυνών τους για την προστασία της ιδιωτικότητας και το απόρρητο μέσω της απλής υιοθέτησης δυσνόητων μακροσκελών νομικών ειδοποιήσεων. Η παρούσα διατριβή κάνει μία επισκόπηση των συναφών τεχνολογιών αλλά και του νομικού πλαισίου, προκειμένου να καταγράψει την τρέχουσα κατάσταση και να αποτιμήσει τα δέοντα μελλοντικά βήματα τόσο σε ρυθμιστικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο υλοποίησης αναγκαίων τεχνολογικών λύσεων.  el_GR
dc.format.extent53 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΣυμπεριφορική διαφήμισηel_GR
dc.subjectBehavioral advertisingel_GR
dc.subjectΠροσωπικά δεδομένα -- Ιδιωτικότηταel_GR
dc.subjectPersonal data -- Privacyel_GR
dc.subjectΠροστασία προσωπικών δεδομένωνel_GR
dc.subjectPersonal data protectionel_GR
dc.titleΙχνηλάτιση και ιδιωτικότητα στο διαδίκτυο - Επισκόπηση τεχνικών και νομικών ζητημάτωνel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractInternet users are being increasingly tracked and profiled and their personal data is processed continuously using advanced data mining techniques. Companies use profiling to provide customised, i.e. personalised, services to their customers, with the goal of increasing revenues. In particular, behavioural advertising takes advantage of profiles of users’ interests, characteristics, such as age and gender, and purchasing activities. It can be argued that customisation resulting from profiling is also beneficial to users, who receive useful information and relevant online ads in line with their interests. However, behavioural tracking is often perceived as a threat to their rights and freedoms, mainly because it heavily relies on users’ personal information. One possible negative consequence is a surveillance society or Internet, where all our online or physical activities are recorded and correlated. Pressure from privacy advocates has so far proved to be quite inadequate. Regulations have an important role to play in incentivising companies to adopt privacy-preserving solutions. More broadly, the burden of enforcing online privacy should be shifted to businesses. This will push companies to integrate privacy into their products and processes, instead of disclaiming liability for privacy in long obscure legal notices. This thesis provides a survey on the relative technologies, as well as on the corresponding legal framework, with the aim to reflect the current status and evaluate the future steps that need to be done, including both the regulatory reforms as well as the appropriate privacy enhancing technologies. el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record