Organizational conflict in the banking sector in Cyprus: Sources, strategies and prevention
Abstract
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή πραγματεύεται το θέμα των εργασιακών συγκρούσεων στον Κυπριακό Τραπεζικό τομέα. Σκοπός της προτεινόμενης εργασίας είναι να ανιχνευθούν τα θέματα εκείνα που συνδέονται με τη διαχείριση συγκρούσεων στα εργασιακά, δηλαδή με τις αιτίες που οδηγούν στην πρόκληση τους καθώς και τις συνέπειες τους. Επιπλέον εξετάζονται οι τρόποι με τους οποίους οι managers, στο παρόν στάδιο, διαχειρίζονται και αντιμετωπίζουν τέτοιες συγκρούσεις και πως η στάση και οι επικοινωνιακές τους δεξιότητες θα μπορούσαν να μειώσουν τις μη λειτουργικές συγκρούσεις.
Στο θεωρητικό μέρος της μεταπτυχιακής αυτής διατριβής γίνεται παρουσίαση των θεωριών όπως έχουν αναπτυχθεί διαχρονικά από διάφορους μελετητές του συγκεκριμένου θέματος, κατόπιν εκτενούς βιβλιογραφικής ανασκόπησης. Το συγκεκριμένο κεφάλαιο εστιάζει κυρίως στα ερευνητικά ερωτήματα, αν και αγγίζει κάποιες επιμέρους θεωρίες, επιχειρώντας τη διασύνδεσή των προαναφερόμενων ερωτημάτων με τα αποτελέσματα της πρωτογενούς ποσοτικής και της ποιοτικής έρευνας, οι οποίες έχουν διεξαχθεί στα πλαίσια της διατριβής μέσω διανομής ερωτηματολογίων και πραγματοποίησης προσωπικών συνεντεύξεων σε εργαζομένους στον Κυπριακό Τραπεζικό τομέα.
Με τη βοήθεια πρωτογενούς έρευνας έχει γίνει προσπάθεια σύγκρισης υφιστάμενων και προτεινόμενων πρακτικών αντιμετώπισης του φαινομένου των συγκρούσεων από τους managers, με σκοπό τη βελτίωση των χειρισμών τους προς όφελος των εργασιακών σχέσων. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η θεωρία της διαχείρισης των συγκρούσεων δεν στοχεύει στην εξαφάνιση του φαινομένου αλλά αφ’ενός στη μείωση των μη λειτουργικών συγκρούσεων και αφ’ετέρου στη διατήρηση των λειτουργικών συγκρούσεων, οι οποίες όπως έχει αποδειχτεί με βάση την παρούσα έρευνα, οφελούν ένα οργανισμό. Συνεπώς το συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να εξετάζει τις παρούσες και προτεινόμενες συμπεριφορές, πρακτικές και τεχνικές διαχείρισης συγκρούσεων από τους managers. Ένα τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό σημείο που έχει εξεταστεί είναι η απάντηση στο ερώτημα: “πότε είναι ο σωστός χρόνος να διαχειριστεί κάποιος ένα τέτοιο επεισόδιο”.
Για τη συλλογή των δεδομένων έχει χρησιμοποιηθεί η γνωστή μέθοδος της τριγωνοποίησης, όπου ο ερευνητής χρησιμοποιεί περισσότερες από μία ερευνητικές μεθόδους με σκοπό την επιβεβαίωση των αποτελεσμάτων. Συγκεκριμένα, έχουν συλλεχθεί ποσοτικά δεδομένα με την μέθοδο των “κλειστών ερωτήσεων” και ποιοτικά δεδομένα με την μέθοδο των προσωπικών συνεντεύξεων των managers. Τα τελικά συμπεράσματα προκύπτουν μετά από σύγκριση όλων των αποτελεσμάτων