Έρευνα και στρατηγική ανάλυση της εταιρείας παραγωγής σιδηρονικελίου "LARCO"
Abstract
Το στρατηγικό μάνατζμεντ αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά και ενδιαφέροντα πεδία της διοίκησης επιχειρήσεων, καθώς βοηθά την εκάστοτε διοίκηση να προβεί στις κατάλληλες ενέργειες, προκειμένου να επιτύχει την επιθυμητή απόδοση και τα ανάλογα κέρδη.
Για να θέσει τα θεμέλια της μακροχρόνιας επιβίωσης, το στρατηγικό μάναζτμεντ θα πρέπει να έχει ως επίκεντρο τη διαχείριση των αλλαγών, ώστε να πετύχει ένα διαρκές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ειδικότερα μάλιστα εάν η επιχείρηση αντιμετωπίζει σοβαρά χρηματοοικονομικά και άλλα προβλήματα.
Τα δύο πρώτα κεφάλαια της παρούσας εργασίας προσεγγίζουν θεωρητικά το στρατηγικό μάνατζμεντ και το σκοπό του.
Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται μία εννοιολογική προσέγγιση, τους λόγους που οδηγούν μία επιχείρηση σε αναδιοργάνωση, αλλά και τη διαδικασία και τις συνέπειες της αναδιοργάνωσης.
Στη συνέχεια στο τέταρτο κεφάλαιο κάνουμε λόγο για την αποεπένδυση, με έμφαση στις μορφές εξόδου από την αγορά.
Το πέμπτο κεφάλαιο μας εισάγει στο εμπειρικό μέρος της παρούσας διπλωματικής εργασίας με την ανίχνευση του περιβάλλοντος της επιχείρησης ΛΑΡΚΟ, η οποία είναι μια ενδιαφέρουσα μελέτη περίπτωσης λόγω σοβαρών ανταγωνιστικών και χρηματοοικονομικών προβλημάτων που αντιμετώπισε κατά μεγάλα χρονικά διαστήματα και συνεχίζει να αντιμετωπίζει. Αρχικά πραγματοποιείται η ανάλυση PEST του μάκρο περιβάλλοντος, ενώ για τη μελέτη του Μίκρο – περιβάλλοντος, χρησιμοποιείται το υπόδειγμα των πέντε δυνάμεων του Porter.
Στη συνέχεια του ιδίου κεφαλαίου παρουσιάζεται το εσωτερικό περιβάλλον, με μία ιστορική αναδρομή και στα ορόσημα της ΛΑΡΚΟ. Έπειτα μελετώνται η δομή, η κουλτούρα, οι πόροι και οι ικανότητες της επιχείρησης.
Με την ανάλυση SWOT εντοπίζονται οι δυνάμεις, οι αδυναμίες του εσωτερικού περιβάλλοντος, αλλά και οι ευκαιρίες και απειλές του εξωτερικού περιβάλλοντος της ΛΑΡΚΟ.
Στο έκτο κεφάλαιο αναφέρονται τα συμπεράσματα της εργασίας και στο τελευταίο κεφάλαιο κάνουμε λόγο για πιθανές πρωτοβουλίες – επενδυτικές ευκαιρίες για επιστροφή στη κερδοφορία.