Show simple item record

dc.contributor.advisorΣοφολόγη, Μαρία
dc.contributor.authorEfstathiou, Georgia
dc.contributor.otherΕυσταθίου, Γεωργία
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2021-07-12T09:43:17Z
dc.date.available2021-07-12T09:43:17Z
dc.date.copyright2021-07-12
dc.date.issued2021-05
dc.identifier.otherCOS/2021/00004el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4923
dc.descriptionIncludes bibliographical references.el_GR
dc.description.abstractBilingualism is a common phenomenon nowadays. More and more people are acquiring a second language as children and becoming bilinguals. Previous studies have shown that there is some bilingual advantage over monolinguals when it comes to an individual’s cognitive abilities. Specifically, studies on both children and adults have shown that bilinguals have an enhanced executive function and working memory, cognitive abilities that people use throughout their lives. What is more, recent studies have shown that this bilingual advantage extend to bilectalism as well. Bilectalism refers to the mastering of two different varieties of the same language. Thus, the main goal of this master’s dissertation is to examined whether bilectalism enhances the working memory and the executive function and thus, whether the bilingual advantage extends to bilectalism as well. What is more master’s dissertation aims to also examine whether bilectalism affects reading comprehension in L2. For the purposes of the study, we administered a number of cognitive measures. In an attempt to evaluate the working memory, the Digit Span Forward and Backward, and a Verbal Fluency task were administered. For evaluating the executive function, we used a colour Stroop Test, while for the reading comprehension in L2 three passages from the International English Language Testing System (IELTS) standardized exams were extracted followed by five multiple-questions each. For the purposes of the study a total of 60 young adults were administered, specifically 30 Greek speaking monolinguals and 30 Cypriot-Greek bilectals. Our results revealed that the bilectal group performed significantly better in all the cognitive tasks and specifically, in task that were more cognitively demanding. These findings suggest that the bilingual advantage exists and it further extends to bilectalism as well. As far as it concerns the three reading comprehension passages, the groups performed similarly and there was not any significant difference among the groups. This finding did not support our hypothesis that bilectals will outperform monolinguals in the reading comprehension passages.el_GR
dc.format.extent64 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languageenel_GR
dc.language.isoenel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectBilingualismel_GR
dc.subjectΔιγλωσσίαel_GR
dc.titleThe effect of bilectalism on executive functioning and second language reading comprehension. A comparison studyel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractΗ διγλωσσία είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο στις μέρες μας. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι αποκτούν μια δεύτερη γλώσσα ως παιδιά και γίνονται δίγλωσσοι. Προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει πως υπάρχει ένα διγλωσσικό πλεονέκτημα Των δίγλωσσων πληθυσμών σε σύγκριση με τους μονόγλωσσους όπως προκύπτει από τις υψηλότερες επιδόσεις τους σε έργα αξιολόγησης των γνωστικών λειτουργιών. Ειδικότερα, έρευνες σε παιδιά διαφορετικών ηλικιών αλλά και σε ενήλικες διαπιστώνεται ότι οι δίγλωσσοι πληθυσμοί έχουν καλύτερες επιδόσεις σε δοκιμασίες μέτρησης των εκτελεστικών λειτουργιών και της εργαζόμενης μνήμης. Επιπροσθέτως, σύγχρονες μελέτες έχουν δείξει ότι αυτό το διγλωσσικό πλεονέκτημα επεκτείνεται και στο δι-διαλεκτισμό. Ο όρος δι-διαλεκτισμός αναφέρεται στην απόκτηση δυο διαφορετικών διαλέκτων της ίδιας γλώσσας. Επομένως, απώτερος στόχος της παρούσης μεταπτυχιακής διατριβής είναι να μελετήσει την πιθανή επίδραση των φαινομένων της διγλωσσίας και του δι-διαλεκτισμού, τα οποία μπορεί να ενισχύσουν, αφενός την εργαζόμενη μνήμη, και, αφετέρου τις εκτελεστικές λειτουργίες οδηγώντας σε υψηλότερες επιδόσεις.. Συν τω χρόνω, ακόμη ένας στόχος της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση της επίδρασης της διγλωσσίας και του δι-διαλεκτισμού σε έργα κατανόησης κειμένου στη δεύτερη ξένη γλώσσα. Για τις ανάγκες της έρευνας αξιολογήθηκε η Λεκτική Εργαζόμενη μνήμη με τη χορήγηση των υποκλιμάκων της Σειριακής Ανάκλησης Ψηφίων (Serial Digit Recall) και Αντίστροφης Ανάκλησης Ψηφίων (Backward Digit Recall) καθώς και τη Δοκιμασία της Λεκτικής Ευχέρειας (Verbal Fluency Test) . Η αξιολόγηση των Εκτελεστικών λειτουργιών έγινε με τη δοκιμασία Stroop Test. Τέλος, η κατανόηση κείμενου έγινε με τη χορήγηση τριών κειμένων διαβαθμισμένης πολυπλοκότητας ως προς τη σύνταξη και τον αριθμό των λέξεων. Τα τρία κείμενα επιλέχθηκαν από τα εξεταστικά πρωτόκολλα των εξετάσεων πιστοποίησης International English Language Testing Systems (IELTS). Κάθε κείμενο αποτελούνταν από πέντε ερωτήσεις κατανόησης. Οι απαντήσεις ήταν με τη μορφή των πολλαπλών επιλογών. Για τους σκοπούς της μεταπτυχιακής διατριβής Εξετάστηκαν συνολικά 60 ενήλικες (mean age 23.57), συγκεκριμένα 30 ομιλητές της Κοινής Ελληνικής και 30 ομιλητές της Κυπριακής Ελληνικής. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων αποκαλυπτει ότι οι συμμετέχοντες/ουσες της ομάδας των δι-διαλεκτικών είχαν υψηλότερες επιδόσεις σε όλες τις γνωστικές μετρήσεις που έγιναν. Τα ευρήματα αυτά υποδηλώνουν ότι το διγλωσσικό πλεονέκτημα επεκτείνεται και στον δι-διαλεκτισμό. Όσον αφορά τα κείμενα κατανόησης, οι δυο ομάδες είχαν παρόμοιες επιδώσεις, Καθώς δεν προέκυψε στατιστικά σημαντική διαφοροποίηση μεταξύ των δυο ομάδων συμμετεχόντων/ουσών ωστόσο χωρίς καμία στατιστικά σημαντική διαφορά ανάμεσα τους. Το εύρημα αυτό δεν υποστηρίζει της υπόθεση ότι οι δι-διαλεκτικοί θα είχαν καλύτερες επιδόσεις στα κείμενα κατανόησης στην δεύτερη γλώσσα, σε σύγκριση με τους μονόγλωσσους.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record