Συναισθηματική νοημοσύνη και καινοτόμα χαρακτηριστικά Μάνατζμεντ στην ανάπτυξη στρατηγικής αποτελεσματικής διοίκησης
Abstract
Καθώς οι φορείς και οι οργανισμοί συνεχίζουν να επιβιώνουν στον σημερινό ανταγωνιστικό κόσμο, η ύπαρξη ηγετών και διευθυντών με ανεπτυγμένη τη συναισθηματική νοημοσύνη κρίνεται απαραίτητη. Εκτός από τη συναισθηματική νοημοσύνη, αξιόλογη κρίνεται και η ορθή χρήση καινοτομιών, υπηρετώντας πιστά τις αρχές του μάνατζμεντ.
Βασικό σκοπό της παρούσας προσπάθειας αποτέλεσε η μελέτη της επίδρασης της συναισθηματικής νοημοσύνης σε συνδυασμό με τις καινοτομίες του μάνατζμεντ στην ανάπτυξη στρατηγικής αποτελεσματικής διοίκησης, μελετώντας τις επιπτώσεις αυτών
των παραγόντων στους εργαζομένους.
Ως προς τη μεθοδολογία για αυτή την έρευνα ακολουθήθηκε αρχικά η συγκέντρωση βιβλιογραφίας και αρθρογραφίας που εξυπηρετούσαν το θέμα, ενώ στη συνέχεια διεξήχθη, με τη χρήση ερωτηματολόγιου 4 ενοτήτων, ποσοτική έρευνα σε δείγμα 120 ατόμων. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα SPSS.25 και το πρόγραμμα Microsoft Excel.
Από τα αποτελέσματα διαπιστώθηκε πως υπάρχει μια ουσιαστική σχέση μεταξύ της συναισθηματικής νοημοσύνης, της καινοτομίας του μάνατζμεντ και της διοίκησης, καθώς αποτυπώθηκε πως οι διευθυντές με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη αποτελούν τη βασική αιτία για τη δημιουργία θετικού εργασιακού κλίματος και απόδοσης του οργανισμού.