Show simple item record

dc.contributor.advisorΦωλίνας, Δημήτριος
dc.contributor.authorΧατζημουράτ, Αναστάσιος
dc.contributor.otherChatzimourat, Anastasios
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2021-03-03T08:45:45Z
dc.date.available2021-03-03T08:45:45Z
dc.date.copyright2021-03-01
dc.date.issued2020-12
dc.identifier.otherΔΤΠ/2020/00204el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4829
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ επιτακτική ανάγκη μετάδοσης, επεξεργασίας και αποθήκευσης πλήθους ευαίσθητων, υγειονομικών δεδομένων με ταχύτητα, συνέπεια και ασφάλεια, οδήγησε στην υιοθέτηση Πληροφοριακών Συστημάτων στα Νοσοκομεία (Π.Σ.Ν.). Εντούτοις, παρά το γεγονός ότι για την επιτυχημένη εφαρμογή των Π.Σ. υπάρχει πληθώρα θεωρητικών μοντέλων και μελετών, η στοχευμένη ανατροφοδότηση για τη χρήση τους καθώς και η μέτρηση της αποδοχής τους από τους εργαζομένους των Νοσοκομείων είναι περιορισμένες. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η αξιολόγηση του Πληροφοριακού Συστήματος που εφαρμόζεται στο Ιπποκράτειο Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης από τους χρήστες του. Για τις ανάγκες της έρευνας χρησιμοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο κλίμακας Likert, συνιστάμενο από τις διαστάσεις αφενός του μοντέλου ικανοποίησης χρήστη των DeLone & McLean (1992) και αφετέρου της αποδοχής της τεχνολογίας (ΤΑΜ) του Davis (1989). Το ερωτηματολόγιο μοιράστηκε ηλεκτρονικά σε 100 χρήστες του συστήματος, οι οποίοι ανήκαν στο διοικητικό και ιατρονοσηλευτικό προσωπικό, κατά την περίοδο 29/10/20 ως 13/11/20, έπειτα από σχετική άδεια της επιστημονικής επιτροπής του νοσοκομείου. Τα αποτελέσματα επεξεργάστηκαν μέσω του λογισμικού SPSS και περιλάμβαναν την περιγραφή του βαθμού ικανοποίησης των χρηστών από τις επιμέρους διαστάσεις και συνολικά, τη συγκριτική ανάλυση μεταξύ της συνολικής ικανοποίησης μεταξύ των εργασιακών κλάδων όπως και τη διερεύνηση συσχετίσεων μεταξύ των διαστάσεων και της συνολικής ικανοποίησης. Αποτελεσματικά, οι χρήστες του Π.Σ. στο νοσοκομείο φάνηκαν τουλάχιστον ικανοποιημένοι συνολικά, σε ποσοστό 78% του συνόλου. Κατά την αξιολόγηση μεταξύ των διαφορετικών εργασιακών κλάδων δεν βρέθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές. Οι επιμέρους διαστάσεις της Ποιότητας και της Αποδοχής καθόρισα τη διαμόρφωση του επιπέδου της συνολικής ικανοποίησης από το Π.Σ, με σημαντικότερη την Ποιότητα συστήματος. Συμπερασματικά, η χρήση του Π.Σ. φαίνεται να αποκρίνεται σε ικανοποιητικό βαθμό στις ανάγκες και τις αντιλήψεις των χρηστών του νοσοκομείου αλλά κρίνεται σκόπιμη η εις βάθος διερεύνηση των αιτιών μη απόλυτης ικανοποίησης για τη συνεχή βελτίωση του συστήματος.el_GR
dc.format.extentxii, 89 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠληροφοριακά Συστήματα Νοσοκομείων -- Αξιολόγησηel_GR
dc.subjectInformation Systems of Hospitals -- Evaluationel_GR
dc.titleΑξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων στο δημόσιο νοσοκομείο απο τους εργαζόμενους: Η περίπτωση του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκηςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe urgent need to transmit, process and store a large number of sensitive health data with speed, consistency and security, led to the adoption of Information Systems in Hospitals (HIS). However, despite the existence of plethora of theoretical models and studies for their successful implementation, the evaluation of their use as well as the measurement of their acceptance by their users are limited. The purpose of this study is the measurement of the user’s evaluation on the Information System applied at the Ippokrateio General Hospital of Thessaloniki. For the purposes of the research, a Likert scale questionnaire was used, consisted on the one hand from the DeLone & McLean “IS Success model” (1992) and on the other hand from the Davis “Technology Acceptance model” (TAM) (1989). After the hospital’s Scientific Committee, the questionnaire was distributed to 100 administrative and medical employees through e-mail, during the period 29/10/20 to 13/11/20. The results were processed with SPSS software and included the description of the dimensionally and the overall satisfaction scores, the comparative analysis between the overall satisfaction between the working sectors as well as the investigation of the correlations between the measurable dimensions and the total satisfaction. As a result, the 78% of the hospital’s users appeared at least satisfied from the HIS. No statistically significant differences were found during the evaluation between the employee’s sectors. The individual dimensions of Quality and Acceptance seemed to define the level of overall satisfaction by the IS. The highest impact was from the System’s Quality. In conclusion, the Information System at Ippokrateio Hospital seems to satisfy the needs and to respond on the perceptions of its users. Nevertheless, further investigation in the causes of the non-absolute satisfaction is necessary for the continuous improvement of the system.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record