Η διοίκηση ολικής ποιότητας στην εκπαίδευση. Μελέτη περίπτωσης για τις τεχνικές και επαγγελματίκές σχολές εκπαίδευσης και κατάρτισης της Κύπρου
Abstract
Η περίοδος που διανύουμε χαρακτηρίζεται από υψηλά ποσοστά ανεργίας, ιδιαίτερα των νέων καθιστώντας πιο επιτακτική την ανάπτυξη και παροχή υψηλού επιπέδου προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης. Μέσω των προγραμμάτων αυτών δίδεται η απαραίτητη κατάρτιση στους απόφοιτους, διανοίγοντας τους προοπτικές στην αγορά εργασίας. Η κατάρτιση αυτή προσφέρεται μέσω των εκπαιδευτικών προγραμμάτων τα οποία πραγματοποιούνται στις Τεχνικές και Επαγγελματικές Σχολές Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.
Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι να εντοπιστούν και να μελετηθούν οι παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης των πιο πάνω προγραμμάτων. Για το σκοπό αυτό έχουν ετοιμαστεί και χορηγηθεί δύο ερωτηματολόγια, ένα το οποίο χορηγήθηκε στους εκπαιδευτικούς και ένα το οποίο χορηγήθηκε στους Διευθυντές των ΤΕΣΕΚ.
Στα αρχικά κεφάλαια της διατριβής γίνεται εισαγωγή και θεωρητική προσέγγιση της έννοιας της ποιότητας όπως αυτή προσαρμόζεται στον τομέα της εκπαίδευσης. Ακολουθεί η παρουσίαση και ανάλυση των αποτελεσμάτων τα οποία προέκυψαν από τα ερωτηματολόγια. Στα τελευταία κεφάλαια προτείνονται τρόποι εξάλειψης η βελτίωσης των προβλημάτων καθώς και δράσεις για προώθηση του συστήματος και προσέλκυση μαθητών.