dc.contributor.advisor | Τσολακίδου, Αικατερίνη | |
dc.contributor.author | Οικονομάκη, Ασπασία | |
dc.contributor.other | Economaki, Aspasia | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2021-03-03T08:44:10Z | |
dc.date.available | 2021-03-03T08:44:10Z | |
dc.date.copyright | 2021-03-01 | |
dc.date.issued | 2021-01 | |
dc.identifier.other | ΕΓΛ/2021/00124 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4824 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία εκπονήθηκε ως μεταπτυχιακή διατριβή στο πλαίσιο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας του Ανοιχτού Πανεπιστημίου Κύπρου. Σκοπός είναι να ερευνηθεί ο τρόπος παρουσίασης της Κλυταιμνήστρας στο έργο των τριών τραγικών, συγκεκριμένα στην Ορέστεια του Αισχύλου, στην Ηλέκτρα του Σοφοκλή και στην Ηλέκτρα του Ευριπίδη. Η ανδρόβουλος Κλυταιμνήστρα υπήρξε μία ανατρεπτική και παραβατική μορφή της αρχαίας ελληνικής ποίησης και της τραγωδίας, καθώς ήρθε σε σύγκρουση με τις συμβάσεις της κοινωνίας της εποχής της και επεδίωξε την προώθηση του προσωπικού της συμφέροντος και την επίτευξη στόχων, όπως η κυριαρχία, κάτι που την οδήγησε να αποποιηθεί τον κοινωνικό ρόλο της συζύγου, αλλά και να θέσει στο περιθώριο τον δεσμό με τα παιδιά της. Εξετάζεται η παρουσίασή της από τους τρεις τραγικούς και γίνεται προσπάθεια ερμηνείας των όποιων συγκλίσεων και διαφορών. Τέλος, επιχειρείται η ερμηνεία της παρουσίασης ανατρεπτικών γυναικών στο αρχαίο ελληνικό δράμα, το οποίο ήκμασε μία εποχή και σε μία πόλη που δεν αναγνώριζαν στην γυναίκα το αυτόβουλο. | el_GR |
dc.format.extent | vi, 109 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Σοφοκλής, 497/6-406/5 Π.Χ -- Κριτική και Ερμηνεία | el_GR |
dc.subject | Ευριπίδης -- π. 480-406 π.Χ. -- Κριτική και ερμηνεία | el_GR |
dc.title | Κλυταιμνήστρα η Παντότολμος. Η μορφή της ηρωίδας στην τραγική ποίηση | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This thesis was prepared as a postgraduate dissertation under the Postgraduate program in Greek Language and Literature of the Open University of Cyprus. The purpose is to investigate the way in which Clytemnestra is shown in the work of the three tragic poets, specifically in Oresteia of Aeschylus, in Electra by Sophocles and in Electra by Euripides. The androgynous Clytemnestra was a subversive and delinquent character in the ancient Greek poetry and tragedy, since she came into conflict with the norms of the society of the time period and she sought to promote her personal interests and to achieve goals such as domination, which led her to renounce her social role as a wife and also to be alienated from her children. We investigate how Clytemnestra is represented by the three tragic poets and we will attempt to interpret any convergences and differences. Finally, we are trying to interpret the presentation of subversive women in the ancient Greek drama, which flourished at a time and place where women were not considered to have a will of their own. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |