Show simple item record

dc.contributor.advisorΤσολακίδου, Αικατερίνη
dc.contributor.authorΑντωνίου, Δέσπω
dc.contributor.otherAntoniou, Despo
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2021-03-03T08:42:27Z
dc.date.available2021-03-03T08:42:27Z
dc.date.copyright2021-03-03
dc.date.issued2021-01
dc.identifier.otherΕΓΛ/2021/00121el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4819
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτόχος της παρούσας διπλωματικής διατριβής είναι να διερευνηθούν τα ζητήματα φύλου υπό το πρίσμα των φεμινιστικών θεωριών και των Σπουδών του Φύλου (Gender Studies) στις αρχαίες ελληνικές τραγωδίες: Ευριπίδου Ιππόλυτος και Άλκηστις και Σοφοκλέους Τραχίνιες. Πιο συγκεκριμένα, θα εξεταστεί η αναπαράσταση των γυναικείων χαρακτήρων, το ήθος, ο λόγος και η συμπεριφορά τους, αλλά επίσης και ο λόγος και η δράση των ανδρικών χαρακτήρων. Η Άλκηστη του Ευριπίδη αποτελεί μια ιδιαίτερη και αινιγματική μορφή. Πρόκειται για πρότυπο ερωτευμένης γυναίκας που για χάρη του αγαπημένου της Άδμητου προσφέρει τη ζωή της για να σώσει τόσο τον ίδιο όσο και τον οίκο της. Φέρει τα χαρακτηριστικά επικού ήρωα και ανήκει στις γυναίκες-ηρωίδες που συνδυάζουν με ενδιαφέροντα τρόπο τον παραδοσιακό γυναικείο ρόλο της αφοσιωμένης συζύγου και μητέρας με στοιχεία ανδρικού ηρωισμού. Η Φαίδρα, σύζυγος του Θησέα, στον Ιππόλυτο του Ευριπίδη πέφτει θύμα της θεάς Αφροδίτης και ερωτεύεται παράφορα τον θετό της γιο, Ιππόλυτο. Βρίσκεται μπροστά σε ένα τρομακτικό δίλημμα, είτε να δώσει ένα έντιμο τέλος στην ζωή της και να διατηρήσει το καλό της όνομα καθώς και το καλό όνομα των παιδιών της και την ακεραιότητα του οίκου της, είτε να επιδιώξει την ανταπόκριση από τον Ιππόλυτο ως προς τα συναισθήματα της εκφράζοντας του τι νιώθει. Στις Τραχίνιες η Δηιάνειρα σκοτώνει κατά λάθος τον άνδρα της Ηρακλή, στην προσπάθειά της να διατηρήσει ζωντανό το γάμο της και να συντηρήσει τον οίκο. Πρόκειται για μια τραγωδία που πραγματεύεται ένα προσωπικό και οικογενειακό δράμα από την πλευρά και των δύο φύλων, καθώς οι δύο ήρωες οδηγούνται στην καταστροφή τους Η Φαίδρα και η Δηιάνειρα, παρότι είναι καλές σύζυγοι, άθελα τους προκαλούν την καταστροφή του οίκου τους στην προσπάθεια τους να τον σώσουν.el_GR
dc.format.extentvi, 90 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΑρχαιοελληνική τραγωδία -- Ζητήματα φύλουel_GR
dc.subjectAncient Greek tragic -- Gender issuesel_GR
dc.subjectΕυριπίδης -- π. 480-406 π.Χ. -- Κριτική και ερμηνείαel_GR
dc.subjectΣοφοκλής, 497/6-406/5 Π.Χ -- Κριτική και Ερμηνείαel_GR
dc.titleΖητήματα φύλου στις αρχαίες ελληνικές τραγωδίες: Ευριπίδου Ιππόλυτος, Άλκηστις και Σοφοκλέους Τραχίνιεςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe aim of this dissertation is to investigate gender issues from a perspective of feminist theories and Gender Studies in ancient Greek drama: Euripides Hippolytus and Alcestis and Sophocles Trachiniae. More specifically, the representation of female characters, their morals, speech and behaviour, but also the speech and action of male characters will be examined. Euripides' Alcestis is a special and enigmatic figure. She is a role model of a woman in love who, for the sake of her beloved Admetus, offers her life to save both himself and her house. She bears the characteristics of an epic hero and belongs to the female heroines who combine in an interesting way the traditional female role of a devoted wife and mother with elements of male heroism. Phaedra, Theseus' wife, falls in love with the goddess Aphrodite in Hippolytus of Euripides and falls madly in love with her adopted son, Hippolytus. She is faced with a frightening dilemma, either to end her life honestly and maintain her good name as well as the good name of her children and the integrity of her home, or to seek a response from Hippolytus in terms of emotions. In Trachiniae, Dianeira accidentally kills her husband Hercules, in an attempt to keep her marriage alive and to maintain the oikos. It is a tragedy that deals with a personal and family drama on the part of both sexes, as the two heroes are led to their destruction. Phaedra and Dianeira, although they are good wives, inadvertently they cause the destruction of their house in their attempt to save it.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record