Επαγγελματική ικανοποίηση και ο ρόλος της στην επίτευξη των στόχων του οργανισμού. Μελέτη περίπτωσης: Ελεγκτικός / Λογιστικός τομέας στην Κύπρο
Abstract
Στην εποχή που διανύουμε, η επαγγελματική ικανοποίηση αποτελεί σημείο μελέτης και αναφοράς με στόχο τη βελτίωση των οργανισμών και την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης. Επισημαίνεται, ότι η συγκεκριμένη διατριβή έχει εκπονηθεί κατά την περίοδο της πανδημίας του κοροναϊού – COVID19 και ορισμένα από τα ευρήματα ενδεχομένως να έχουν επηρεαστεί λόγο της τρέχουσας κατάστασης, χωρίς να εξετάζονται όμως μέσω της συγκεκριμένης έρευνας οι συνέπειες της πανδημίας στην επαγγελματική ικανοποίηση.
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή επιχειρεί να δώσει απαντήσεις σε βασικά ερωτήματα που αφορούν σε σημαντικές πτυχές του συγκεκριμένου θέματος. Δίνετε ο ορισμός της επαγγελματικής ικανοποίησης, παρουσιάζονται οι παράγοντες που συνδέονται με την ικανοποίηση και διερευνάτε ο βαθμός του επιπέδου της επαγγελματικής ικανοποίησης των εργαζομένων στον ελεγκτικό / λογιστικό τομέα στην Κύπρο. Σε ένα δεύτερο επίπεδο, αναλύεται ο ρόλος της επαγγελματικής ικανοποίησης στην επίτευξη των στόχων που θέτουν τα ελεγκτικά / λογιστικά γραφεία στην Κύπρο και το τρίτο επίπεδο αφορά στα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί και εισηγήσεις για επίλυση.
Στο θεωρητικό μέρος της μεταπτυχιακής διατριβής, κατόπιν εκτενούς βιβλιογραφικής ανασκόπησης, γίνεται παρουσίαση των θεωριών ικανοποίησης και παρακίνησης, που έχουν αναπτυχθεί διαχρονικά από διάφορους μελετητές. Το θεωρητικό μέρος εστιάζει κυρίως στα ερευνητικά ερωτήματα που είχαν τεθεί κατά τα αρχικά στάδια της έρευνας και επιχειρείται διασύνδεσή τους με τα αποτελέσματα της πρωτογενούς ποσοτικής έρευνας, η οποία διεξήχθη στα πλαίσια της διατριβής, μέσω διανομής ερωτηματολογίων σε εργαζόμενους στον ελεγκτικό / λογιστικό τομέα στην Κύπρο.
Από τα αποτελέσματα της έρευνας διαφάνηκε η σημαντικότητα της επαγγελματικής ικανοποίησης τόσο για τους εργαζομένους, όσο και για τα ελεγκτικά / λογιστικά γραφεία στην Κύπρο. Διαπιστώθηκε ότι οι εργαζόμενοι στον συγκεκριμένο τομέα σε συνολικό επίπεδο είναι μέτρια ικανοποιημένοι. Η ουδετερότητα που διατηρούν οι συμμετέχοντες στη στάση τους, δημιουργεί αμφιβολίες για την ύπαρξη ή μη της επαγγελματικής ικανοποίησης, που πρέπει να κρούσει τον κώδωνα στους διευθυντές οι οποίοι πρέπει να λάβουν υπόψη τα μέτρια επίπεδα ικανοποίησης και να αναζητήσουν τρόπους για να τα μεταφέρουν σε υψηλότερα επίπεδα.
Αυτά μπορούν να βελτιωθούν με καλύτερο καταμερισμό εργασίας, χαλάρωση των αυστηρών συνεχόμενων χρονοδιαγραμμάτων, με ανταμοιβές βάση απόδοσης, θετική ενίσχυση με επαίνους, αναγνωρίσεις, ενθάρρυνση κάθε μορφής διαπροσωπικής επικοινωνίας και δίκαιη διανομή των μισθολογικών αμοιβών.