Show simple item record

dc.contributor.advisorΣωκράτους, Μιχάλης
dc.contributor.authorΜασούρα, Μαρία
dc.contributor.otherMasoura, Maria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2021-02-23T10:24:10Z
dc.date.available2021-02-23T10:24:10Z
dc.date.copyright2021-02-23
dc.date.issued2020-12
dc.identifier.otherMBA/2020/00849el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4791
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή πραγματεύεται το θέμα της παρακίνησης των εργαζομένων ως καίρια λειτουργία της Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων. Καταβλήθηκε προσπάθεια να αποσαφηνιστεί ο ορισμός της παρακίνησης, να διαφανούν οι παράγοντες που την επηρεάζουν και διαμορφώνουν την εργασιακή συμπεριφορά. Στο ίδιο πλαίσιο, διερευνήθηκαν ορισμένα χαρακτηριστικά εργασίας τα οποία συνδέονται με την εργασιακή ικανοποίηση. Στόχος της διατριβής είναι σε πρώτο στάδιο, να εντοπιστούν ορισμένοι παράγοντες που δύναται να παρακινήσουν τους εργαζόμενους και να διερευνηθεί κατά πόσο αυτοί τυγχάνουν εφαρμογής από τους κυπριακούς οργανισμούς παροχής υπηρεσιών. Σε ένα δεύτερο στάδιο, εξετάζεται η επαγγελματική ικανοποίηση των εργαζομένων από τους παράγοντες αυτούς και εντοπίζονται λόγοι μη ικανοποίησης. Στο τρίτο στάδιο γίνεται προσπάθεια ποιοτικής αποσαφήνισης του τι πραγματικά ζητά ο εργαζόμενος για να αυξήσει τις αποδόσεις του. Στο θεωρητικό μέρος της διατριβής γίνεται παρουσίαση των ορισμών, της σημαντικότητας και των θεωριών που έχουν αναπτυχθεί διαχρονικά από διάφορους ερευνητές του συγκεκριμένου θέματος, κατόπιν εκτενούς βιβλιογραφικής ανασκόπησης. Το θεωρητικό μέρος εστιάζει κυρίως στα ερευνητικά ερωτήματα των παραγόντων παρακίνησης και επιχειρείται η διασύνδεσή του με τα αποτελέσματα της πρωτογενούς ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας, η οποία διεξήχθη στα πλαίσια της διατριβής, μέσω ηλεκτρονικής διανομής ερωτηματολογίων σε εργαζομένους σε διάφορους τομείς παροχής υπηρεσιών τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν σημαντικούς παρακινητικούς παράγοντες το ευχάριστο περιβάλλον, τις δυνατότητες ανέλιξης, τη δικαιοσύνη στις χρηματικές αμοιβές, τον έπαινο και την αντικειμενική αξιολόγηση, τα οποία όμως, οι οργανισμοί αδυνατούν σημαντικά να παρέχουν με αποτέλεσμα τη μέτρια παρακίνηση και ουδέτερη επαγγελματική ικανοποίηση των εργαζομένων. Διαπιστώθηκαν επίσης θέματα ανισοτήτων, εκτίμησης, διαφάνειας και αξιοκρατίας. Αυτά μπορούν να βελτιωθούν μέσω της αντικειμενικής αξιολόγησης η οποία να συνδέεται με την απόδοση και τις ανταμοιβές, της παροχής εξατομικευμένης εκπαίδευσης στους εργαζομένους και της εκπαίδευσης των προϊσταμένων για καλύτερη διαχείριση και ανάδειξη των ικανοτήτων του προσωπικού.el_GR
dc.format.extentvi, 154 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠαρακίνηση εργαζομένωνel_GR
dc.subjectMotivation of employeesel_GR
dc.subjectΙκανοποίηση εργαζομένωνel_GR
dc.subjectEmployees satisfactionel_GR
dc.titleΜέθοδοι παρακίνησης των εργαζομένων στην Κύπρο και οι επιπτώσεις τους στην εργασιακή ικανοποίησηel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis dissertation deals with the issue of employee motivation as a key function of Human Resource Management. An effort was made to clarify the definition of motivation, to make transparent the factors that influence it and shape work behavior. In the same context, some job characteristics related to job satisfaction were investigated. The aim of the dissertation is to identify at the first stage, some factors that can motivate employees and to investigate whether they are implemented by the Cypriot service organizations. At a second stage, the professional satisfaction of the employees from these factors is examined and reasons for dissatisfaction are identified. In the third stage, an attempt is made to qualitatively clarify what the employee really wants in order to increase his efficiency. In the theoretical part of the dissertation, the definitions, the importance and the theories that have been developed over time by various researchers in this field are presented, after an extensive bibliographic review. The theoretical part focuses mainly on the research questions of motivators and attempts to link it to the results of the primary quantitative and qualitative research, which was conducted in the framework of the dissertation, through electronic distribution of questionnaires to employees in various service sectors of both the public and the private sector. The results of the research showed important motivating factors the pleasant environment, the possibilities of development, fairness in the remuneration, the praise and the objective evaluation which, however, the organizations fail to provide which results in moderate motivation and neutral professional satisfaction of the employees. Issues of inequality, appreciation, transparency and meritocracy were also identified. These can be improved through objective evaluation linked to performance and rewards, the provision of personalized training to employees and the training of supervisors to better manage and enhance staff skills.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record