Show simple item record

dc.contributor.advisorΛιαπής, Βάϊος
dc.contributor.authorΣπανού, Αικατερίνη
dc.contributor.otherSpanou, Aikaterini
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2021-02-15T09:48:59Z
dc.date.available2021-02-15T09:48:59Z
dc.date.copyright2021-02-15
dc.date.issued2020-12
dc.identifier.otherΘΣΠ/2020/00152el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4780
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτόχος της μεταπτυχιακής διατριβής είναι η εξέταση και η διερεύνηση της πρόσληψης του αρχαιοελληνικού τραγικού Χορού και της όρχησης σε νεότερες και σύγχρονες παραστάσεις, εστιάζοντας στη χρήση του σώματος, στη σωματική έκφραση, στην κίνηση και στην χορογραφία. Οι παραστάσεις οι οποίες εξετάζονται είναι η Ηλέκτρα του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Ροντήρη, η Ορέστεια του Αισχύλου σε σκηνοθεσία του Peter Hall και οι Ατρείδες σε σκηνοθεσία της Ariane Mnouchkine. Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα της έρευνας είναι κυρίως δύο: α) να διερευνηθούν οι προκλήσεις και τα προβλήματα κατά τη μεταφορά του τραγικού Χορού και της τραγικής όρχησης σε σύγχρονη σκηνική γλώσσα και β) να αναδειχθούν οι διαφοροποιήσεις στην πρόσληψη, στην προσέγγιση και στον χειρισμό του Χορού και της όρχησης από τους προαναφερόμενους σκηνοθέτες. Με βάση την κριτική και συγκριτική προσέγγιση των βιβλιογραφικών πηγών και κειμένων και του οπτικοακουστικού υλικού και την παρουσίαση και ανάλυση των δεδομένων από αυτά, επιχειρείται να απαντηθούν τα εξής ερευνητικά ερωτήματα: α) ο ρόλος, η λειτουργία, η σημασία και οι διαφορετικοί τρόποι χειρισμού του σώματος και της κίνησής του και της σωματικής έκφρασης στον Χορό του κάθε έργου· β) ο χειρισμός του χώρου της παράστασης για την κίνηση του Χορού· γ) η ύπαρξη και η χρήση στοιχείων από ορχηστικές παραδόσεις εγχώριες ή άλλων πολιτισμών και δ) η πρόσληψη από την κριτική ως προς τον Χορό και την όρχηση των συγκεκριμένων παραστάσεων.el_GR
dc.format.extentvii, 79 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΑρχαιοελληνική τραγωδία -- Χρήση του σώματοςel_GR
dc.subjectAncient Greek tragic -- Use of the bodyel_GR
dc.titleΗ πρόσληψη του χορού και της όρχησης της αρχαιοελληνικής τραγωδίας μέσω της χρήσης του σώματος σε σύγχρονες παραστάσεις αρχαίου δράματοςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe aim of the M.A. dissertation is to research the reception of the ancient Greek tragic chorus and dance in modern and contemporary performances, focusing on the use of the body, physical expression, movement and choreography. The performances examined are Sophocles’ Electra directed by Dimitris Rondiris, Aeschylus’ Oresteia directed by Peter Hall and Les Atrides directed by Ariane Mnouchkine. There are primarily two anticipated research results: a) to explore the challenges and problems in the transfer of tragic chorus and tragic dance to a contemporary stage idiom and b) to pinpoint and discuss the differentiations in the reception and treatment of chorus and dance by the abovementioned directors. Based on a critical and comparative study of the bibliographical resources and primary texts and audiovisual material, an attempt is made to answer the following research questions: a) what is the role, function, importance and various ways of handling the body and its movement and physical expression in the chorus of each play? b) How is performance space treated in order to accommodate the movement of the chorus? c) What elements are imported from dancing traditions of native or non-native cultures? d) How was the chorus and dance of the aforementioned performances received by criticism?el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record