Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Διδακτορικές διατριβές / Doctoral Dissertations (PhD)
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Διδακτορικές διατριβές / Doctoral Dissertations (PhD)
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Το Εκπαιδευτικό Μάρκετινγκ στα Δημόσια Σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης: Η Εμπλοκή Εξωγενών Παραγόντων στο Δημόσιο Σχολείο και η Σχέση της με τα Μαθησιακά Αποτελέσματα.

    Thumbnail
    View/Open
    ΔΚ-ΕΕΗΠ-2020-00015.pdf (4.280Mb)
    Date
    2020-11
    Author
    Σακκάς, Ιωάννης
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Η παρούσα διατριβή έθεσε ως στόχο τη διερεύνηση της εμπλοκής εξωγενών παραγόντων – εκτός των γονέων – στο δημόσιο σχολείο Μέσης Εκπαίδευσης και, του ενδεχομένου αυτή να συσχετίζεται με τα μαθησιακά αποτελέσματα. Ταυτόχρονα, προέβη σε αξιολόγηση των στρατηγικών επικοινωνίας που χρησιμοποιούν οι σχολικοί διευθυντές για να επιτύχουν αυτή την εμπλοκή, με τη χρήση ενός εργαλείου αξιολόγησης των τεχνικών του Εκπαιδευτικού Μάρκετινγκ. Από τη μια, η αναγκαιότητά της έγκειται στο γεγονός ότι συμβάλλει σε μια περαιτέρω συζήτηση σε θέματα επιτυχημένης σχολικής ηγεσίας και βελτίωσης της αποτελεσματικότητας, καθώς ο κεντρικός της στόχος υπήρξε η μελέτη στρατηγικών του σχολείου που πιθανόν να οδηγούν στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Από την άλλη, η πρωτοτυπία της αφορά στο ότι υπήρξε η πρώτη μελέτη η οποία συνεξετάζει δύο, μέχρι πρότινος, ξένα μεταξύ τους θεωρητικά πλαίσια˙ τη θεωρία των «επικαλυπτόμενων σφαιρών επιρροής» της Epstein (1987) και του Προσανατολισμού προς το Μάρκετινγκ των Narver and Slater (1990) και Oplatka and Hemsley-Brown (2007˙ 2012). Ο ερευνητικός σχεδιασμός ήταν αυτός του Διαδοχικού Σχεδιασμού Μικτών Μεθόδων και, συγκεκριμένα, του Πλήρως Μικτού Σχεδιασμού Ισότιμης Θέσης. Για το πρώτο σκέλος, αρχικά, μεταφράστηκε και χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο των Oplatka and Hemsley-Brown (2007), το οποίο χορηγήθηκε στους 63 διευθυντές/ντριες και τους 2649 εκπαιδευτικούς των επαρχιών Λάρνακας, Λευκωσίας και Αμμοχώστου. Πρόκειται, δηλαδή, για την περίπτωση ενός Δειγματοληπτικού Ερευνητικού Σχεδιασμού Αντιπροσωπευτικού Δείγματος. Τελικά, στην έρευνα συμμετείχε το 76% (Ν=48) των σχολείων και τα απαντημένα ερωτηματολόγια ανήλθαν στο 36% (Ν=945). Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε συλλογή μαθησιακών αποτελεσμάτων στα Μαθηματικά και τα Νέα Ελληνικά, μέσω ενός Εντύπου που σχεδιάστηκε από τον ερευνητή και, ακολουθήθηκαν οι διαδικασίες του Διαχρονικού Σχεδιασμού «Προστιθέμενης Αξίας». Τον πληθυσμό αποτέλεσαν οι μαθητές της Β΄ Τάξης Γυμνασίων και Λυκείων των τριών επαρχιών και, για την επιλογή του δείγματος, χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της Συστηματικής Δειγματοληψίας. Τελικά, συλλέγηκαν δεδομένα από 1483 μαθητές στα Μαθηματικά και 1634 στα Νέα Ελληνικά. Για το δεύτερο σκέλος, διεξάχθηκαν συνεντεύξεις σε αριθμό σχολικών διευθυντών, με τη χρήση ενός Πρωτοκόλλου Συνέντευξης, το οποίο ετοιμάστηκε από τον ερευνητή. Εδώ, χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της Σκόπιμης Δειγματοληψίας, όπως επίσης και η διαδικασία της ημιδομημένης συνέντευξης. Τέλος, για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν τα προγράμματα AMOS, SPSS και NVivo. Από τα αποτελέσματα της έρευνας, διαφάνηκαν οι τρεις σημαντικότεροι εξωγενείς παράγοντες των σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, οι τρόποι με τους οποίους αυτοί εμπλέκονται στο σχολικό έργο, όπως και οι λόγοι για τους οποίους τα σχολεία επιθυμούν την οικοδόμηση σχέσεων συνεργασίας με αυτούς. Επίσης, αναδείχθηκε ο κεντρικός ρόλος, τον οποίο κατέχει ο σχολικός ηγέτης στην οικοδόμηση αυτών των σχέσεων, και οι τρόποι με τους οποίους επικοινωνεί με αυτούς τους παράγοντες. Περαιτέρω, αξιολογήθηκε ο Προσανατολισμός προς το Μάρκετινγκ (ΠΜ), τον οποίο υιοθετούν τα σχολεία και επεξηγήθηκε γιατί η πλειοψηφία αυτών εμπίπτει στην κατηγορία του Μέτρια Θετικού ΠΜ. Τέλος, εκτός των άλλων αποτελεσμάτων, αποδείχθηκε επιπλέον πως, στα Μαθηματικά οι μαθητές/τριες που ανήκουν στα σχολεία του Θετικού ΠΜ έχουν καλύτερους βαθμούς στα διαγωνίσματα από τους μαθητές/τριες που ανήκουν στα σχολεία του Μέτρια Θετικού ΠΜ και, στα Ελληνικά, τα αγόρια επωφελούνται μαθησιακά περισσότερο, σε σχέση με τα κορίτσια, από τον ΠΜ που υιοθετεί το σχολείο τους.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/4743
    Collections
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013