Η επίδραση της ικανοποίησης των πελατών στα κέρδη ενός λογιστικού γραφείου
Abstract
Τα λογιστικά γραφεία είναι υπεύθυνα για την αναπαράσταση της οικονομικής πραγματικότητας η οποία μπορεί να θεωρηθεί ως ένας μηχανισμός που επιτρέπει την οικονομική επικοινωνία σε σχέση με αυτές τις δραστηριότητες και τα γεγονότα. Η γλώσσα της λογιστικής και η χρήση της στην καθημερινή οικονομική επικοινωνία είναι επομένως ένας κύριος δίαυλος διάδοσης της ιδεολογίας. Τα περιουσιακά στοιχεία, οι υποχρεώσεις, τα κόστη, τα έσοδα και τα έξοδα, τα κέρδη, οι ζημίες και το κεφάλαιο καθορίζουν αποφασιστικά την κατανόηση για οικονομικά θέματα, κατευθύνουν τη σκέψη και μεταφέρουν αυτό που είναι σημαντικό και τι δεν είναι, τι είναι σωστό και τι δεν είναι. Όλα αυτά είναι κοινωνικές δομές υπό την έννοια ότι δεν βασίζονται σε κανέναν φυσικό νόμο ή μη αναστρέψιμη λογική. Παρόλα αυτά, αποτελούν όλο και πιο σημαντικό στοιχείο των καθημερινών μας οικονομικών σκέψεων. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να μελετήσει πως επηρεάζει η ικανοποίηση πελατών λογιστικών γραφείων τα κέρδη τους και να διερευνήσει τους παράγοντες που επηρεάζουν τα κέρδη των λογιστικών γραφείων και τον βαθμό ικανοποίησης των πελατών. Με βάση τον σκοπό της μελέτης διεξήχθη μία ποσοτική έρευνα στην οποία συμμετείχαν 121 άτομα, στην πλειοψηφία τους λογιστές ή βοηθοί λογιστή. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι ελεύθεροι επαγγελματίες πελάτες καθώς και οι επιχειρήσεις-πελάτες των λογιστικών γραφείων είναι πολύ ικανοποιημένοι από την έκδοση μισθοδοσίας, έκδοση και υποβολή ΦΠΑ, τήρηση βιβλίων και καταχωρήσεων λογιστικών εγγραφών, έκδοση ετήσιων και περιοδικών λογιστικών καταστάσεων, σύνταξη και υποβολή φορολογικών καταστάσεων, έκδοση και υποβολή παρακρατούμενων φόρων, γνωμοδοτήσεις σε θέματα φορολογίας και κατάρτιση και υλοποίηση φορολογικού σχεδιασμού.