dc.contributor.advisor | Παπαϊωάννου, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Κίσσα, Σταυρούλα | |
dc.contributor.other | Kissa, Stavroula | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2020-10-09T06:48:27Z | |
dc.date.available | 2020-10-09T06:48:27Z | |
dc.date.copyright | 2020-10-09 | |
dc.date.issued | 2020-04 | |
dc.identifier.other | ΠΠΑ/2020/00144 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4699 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Το μουσείο και οι πολιτιστικοί οργανισμοί γενικότερα αποτελούν εξαιρετικό πεδίο ανάπτυξης νέων σύγχρονων τεχνολογιών, καθώς τα αρχαιολογικά και ιστορικά στοιχεία μπορούν να λειτουργήσουν ως πηγή έμπνευσης για τεχνολογικά δημιουργήματα. Στόχος της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι η ανάδειξη της σχέσης του μουσείου με το κοινό του, και η παρουσίαση του τρόπου, κατά τον οποίο νέες τεχνολογίες, όπως η εικονική πραγματικότητα (VR) και τα ολογράμματα, μπορούν να υλοποιηθούν σε μουσειακούς χώρους.
Πιο συγκεκριμένα, έπειτα από εκτενή βιβλιογραφική επισκόπηση, παρουσιάζεται το πλαίσιο διαμόρφωσης του μουσείου του σήμερα και ο ρόλος του ως μεσολαβητή. Στη συνέχεια παρατίθενται αναλυτικά τι είναι, πώς λειτουργούν, τα χαρακτηριστικά και η αναγκαιότητα των τεχνολογιών εικονικής πραγματικότητας και ολογραμμάτων, καθώς αποτελούν βασικό άξονα της μελέτης. Παράλληλα, προκειμένου να διαπιστωθούν οι τρόποι υλοποίησής τους και τα οφέλη που προσφέρουν στους μουσειακούς χώρους, μελετήθηκαν πολιτιστικοί οργανισμοί στην Ελλάδα και το εξωτερικό που εφαρμόζουν ή έχουν εφαρμόσει ήδη τις συγκεκριμένες τεχνολογίες.
Τέλος, λαμβάνοντας υπόψιν τα προαναφερθέντα, εξετάσθηκε η περίπτωση μελέτης του μουσείου προϊστορικής Θήρας σε συνδυασμό με τον αρχαιολογικό χώρο του Ακρωτηρίου. Στο πλαίσιο αυτό παρατίθενται τα χαρακτηριστικά και η αναγκαιότητα εφαρμογής των τεχνολογιών εικονικής πραγματικότητας και ολογραμμάτων, παρουσιάζοντας συγκεκριμένες προτάσεις υλοποίησής τους στην περίπτωση μελέτης. Συμπερασματικά, από τις διαδικασίες της βιβλιογραφίας επισκόπησης και της επιτόπιας παρατήρησης της περίπτωσης μελέτης, προκύπτει πως οι VR και ολογραμματικές τεχνολογίες μπορούν να συνεισφέρουν στη διάνθιση της μουσειακής εμπειρίας πολυεπίπεδα και παράλληλα να βοηθήσουν καταλυτικά σε λειτουργικά προβλήματα των μουσειακών χώρων. | el_GR |
dc.format.extent | 87 σ. ; 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Μουσεία -- Εικονική πραγματικότητα | el_GR |
dc.subject | Museums - Virtual approach | el_GR |
dc.title | Εικονική πραγματικότητα και ολογράμματα σε μουσειακούς χώρους: χαρακτηριστικά, αναγκαιότητα και προοπτικές για το Μουσείο Προϊστορικής Θήρας, Ελλάδα. | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The museum and cultural organizations in general are an excellent field for the development of new contemporary technologies since archaeological and historical elements may act as an inspiration of technological creations. The aim of this postgraduate thesis is to highlight the relationship of the museum and its audience and to present how new technologies such as virtual reality and holograms may be implemented in museum spaces.
More specifically, through extensive literature overview, the configuration context of today’s museum is presented as we all its role as a mediator. Following that, it is presented in details what Virtual Reality (VR) and hologram technologies are, their role, their characteristics and their necessity, since they are a key focus of the study. At the same time, in order to ascertain the ways of their implementation and the benefits they offer to museums, cultural organizations in Greece and abroad were studies that implement or have already implemented these technologies.
Finally, taking into account the above, the case study of the museum of Prehistoric Thira, in combination with the archaeological site of Akrotiri, were examined. In this context, the characteristics and necessity of virtual reality and hologram technologies application are set out, presenting specific proposals for their implementation in the case of study. In conclusion, from the processes of literature review and on-site observation of the study case emerges that VR and hologram technologies can contribute significantly to the development of museum experience on various levels and at the same time help decisively in functional problems of museum spaces. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |