Υπηρεσίες και εφαρμογές των κοινωνικών δικτύων. Μελέτη περίπτωσης: Facebοok.
Abstract
Έχει παρατηρηθεί στις μέρες μας, πως τα κοινωνικά δίκτυα θεωρούνται ως τα πιο απαραίτητα στοιχεία για τις ανθρώπινες δραστηριότητες. Πληθώρα ανθρώπων, όπου αγγίζουν το δισεκατομμύριο του παγκόσμιου πληθυσμού, κάνουν χρήση του Διαδικτύου σε καθημερινή βάση. Ο κύριος λόγος ύπαρξης των κοινωνικών δικτύων, είναι η απλοποίηση και η βελτίωση της ταχύτητας διάδοσης των πληροφοριών, διότι γίνεται εφικτή η επικοινωνία σημείου προς σημείο, όπως επίσης και η επικοινωνία σημείου προς πολυσημείο. Στη δεύτερη περίπτωση παρατηρούμε την μεγάλη εμβέλεια και τη μαζικότητα των πληροφοριών. Επομένως, με τον όρο «Κοινωνικό Δίκτυο», θεωρούμε κάθε είδους κοινωνική επαφή μεταξύ ανθρώπων, με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων και τη μεταξύ τους ενημέρωση.
Στα πλαίσια της συγκεκριμένης εργασίας, θα γίνει μία εισαγωγή στον ορισμό «Κοινωνικό Δίκτυο» καθώς επίσης και στους τρόπους επικοινωνίας των ανθρώπων μέσω των υπολογιστικών συστημάτων. Επιπλέον, θα γίνει ανάλυση όσον αφορά τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα χρήσης υπηρεσιών και εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης. Τέλος, θα γίνει μία αναφορά στις δημοφιλέστερες πλατφόρμες που χρησιμοποιούνται στις μέρες μας για την κοινωνική δικτύωση.
Στο δεύτερο μέρος της εργασίας, θα πραγματοποιηθεί μία ανάλυση των υπηρεσιών των κοινωνικών δικτύων, καθώς επίσης και των εφαρμογών τους σε καθημερινή βάση με σκοπό την συνένωση ανθρώπων από κάθε πλευρά της υφηλίου. Επιπλέον, θα γίνει μία ανάλυση των χαρακτηριστικών των κοινωνικών δικτύων, όπως η υποστήριξη πολλών μορφών περιεχομένου (βίντεο, φωτογραφιών, ήχου κλπ.), η αλληλεπίδρασή τους μέσω των πλατφορμών, η απλοποίηση και βελτίωση της ταχύτητας, η επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο κλπ.
Στο τρίτο και τελευταίο μέρος, θα γίνει μία ανάλυση ενός ευρέως γνωστού εργαλείου κοινωνικής δικτύωσης, του Facebook, πάνω στο οποίο θα μελετηθούν όλες οι υπηρεσίες και εφαρμογές που παρέχει, όπως η δημιουργία χρήστη και η ενημέρωση του προσωπικού του προφίλ, η εύρεση φιλικών προσώπων, οι δημοσιεύσεις και τα σχόλια των δημοσιεύσεων, η άμεση επικοινωνία μέσω του εργαλείου Messenger, η δημιουργία σελίδων από τους χρήστες, η αναζήτηση και δημοσίευση στο Market Place για τα προϊόντα που επιθυμούν οι χρήστες να αγοράσουν ή να πουλήσουν, και η αναζήτηση στο χρονολόγιο για τις δημοσιεύσεις που έχουν γίνει. Τέλος, θα γίνει μία ανάλυση όσον αφορά τις ρυθμίσεις του Facebook και τα δικαιώματα που μπορεί να δώσει κάποιος χρήστης για την ασφάλεια του προσωπικού του προφίλ.
Λέξεις κλειδιά: κοινωνικά δίκτυα, υπηρεσίες κοινωνικών δικτύων, εφαρμογές κοινωνικών δικτύων, πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, Facebook, ασφάλεια.