Ανάλυση της συμπεριφοράς καταναλωτών στην επιλογή έξυπνων τηλεφώνων (Smartphones)
Abstract
Τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα έχουν γίνει σχεδόν απαραίτητα σε όλους τους τομείς της ζωής του σύγχρονου ανθρώπου. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναλύσει τη συμπεριφορά των καταναλωτών στην επιλογή έξυπνων τηλεφώνων. Οι στόχοι της έρευνας είναι να προσδιοριστούν οι παράγοντες που λαμβάνονται υπ’ όψιν στη επιλογή έξυπνου τηλεφώνου, ο βαθμός σημασίας της μάρκας, οι πηγές άντλησης πληροφοριών των καταναλωτών αλλά και το τι επηρεάζει το μέγεθος του ποσού που θα ξοδευτεί κατά την αγορά.
Για την έρευνα χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική προσέγγιση με την χρήση ανώνυμων ερωτηματολογίων. Το δείγμα της έρευνας το αποτέλεσαν 186 ελληνόφωνοι καταναλωτές, στην πλειοψηφία τους κάτοικοι Κύπρου.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το σημαντικότερο στοιχείο στην επιλογή έξυπνου κινητού τηλεφώνου είναι η μάρκα. Επίσης, όσο σημαντικότερη θεωρείται η μάρκα από τους ερωτώμενους, τόσο μεγαλύτερο είναι και το ποσό που προτίθενται να ξοδέψουν για την απόκτηση της συσκευής τους. Η άντληση πληροφοριών γίνεται στο μεγαλύτερο ποσοστό από το διαδίκτυο ενώ η δεύτερη μεγαλύτερη πηγή πληροφοριών είναι οι φίλοι/γνωστοί/συγγενείς. Οι φίλοι/γνωστοί/συγγενείς φαίνεται να επηρεάζουν όμως σε μεγαλύτερο βαθμό την απόφαση των καταναλωτών. Επίσης, οι πηγές άντλησης πληροφοριών των καταναλωτών έξυπνων τηλεφώνων δεν είναι ανεξάρτητες από το φύλο.