Show simple item record

dc.contributor.advisorΣυλαίου, Στυλιανή
dc.contributor.authorΠολατίδου, Μαρία
dc.contributor.otherPolatidou, Maria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2020-09-22T07:17:56Z
dc.date.available2020-09-22T07:17:56Z
dc.date.copyright2020-08-27
dc.date.issued2020-04
dc.identifier.otherΠΠΑ/2020/00141el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4652
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση της προβολής όψεων του βυζαντινού πολιτισμού μέσα από την εκπαιδευτική δραστηριότητα ξένων και ελληνικών μουσείων, αλλά και η εφαρμογή ενός νέου εκπαιδευτικού προγράμματος στο Βυζαντινό Μουσείο Βέροιας (ΒΜΒ). Συγκεκριμένα, οι στόχοι της έρευνας εστιάζουν στην αναζήτηση και καταγραφή της εκπαιδευτικής δραστηριότητας ξένων και ελληνικών μουσείων, συμπεριλαμβανομένου και του Βυζαντινού Μουσείου Βέροιας, αλλά και στην παρουσίαση του σχεδιασμού και της εφαρμογής ενός ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος με θέμα τις βυζαντινές και μεταβυζαντινές εικόνες της συλλογής του μουσείου. Ειδικότερα, για τις ανάγκες της έρευνας πραγματοποιήθηκε επισκόπηση της βιβλιογραφίας, που αφορά σε ζητήματα μουσειολογίας και μουσειοπαιδαγωγικής. Παράλληλα, αναλύθηκαν τα βασικά χαρακτηριστικά εικοσιπέντε εκπαιδευτικών προγραμμάτων από την Ευρώπη και την Ασία, τα οποία διακρίθηκαν ή έλαβαν από την Επιτροπή για την Εκπαίδευση και τις Πολιτιστικές Δράσεις (CECA) του Διεθνούς Συμβουλίου Μουσείων (ICOM) το Βραβείο Καλών Πρακτικών (Best Practice Award). Επίσης, με αφορμή το θέμα της νέας πρότασης εκπαιδευτικού προγράμματος, αναζητήθηκαν μέσα από τη βιβλιογραφική και κυρίως τη διαδικτυακή έρευνα, ξένα και ελληνικά μουσεία, τα οποία έχουν αξιοποιήσει στην εκπαιδευτική τους δραστηριότητα ξύλινες φορητές εικόνες της βυζαντινής και της μεταβυζαντινής περιόδου. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε αρχειακή έρευνα, προκειμένου να καταγραφεί η συνολική εκπαιδευτική δραστηριότητα του Βυζαντινού Μουσείου Βέροιας, η οποία αφορά σε εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολικές ομάδες. Τέλος, στο πλαίσιο της εκπόνησης της παρούσας διατριβής σχεδιάστηκε μία νέα πρόταση εκπαιδευτικού προγράμματος, η οποία απευθύνεται στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου. Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα εφαρμόστηκε στο Βυζαντινό Μουσείο Βέροιας με τη συμμετοχή μαθητών και μαθητριών της Ε΄ τάξης Δημοτικών Σχολείων της πόλης και αξιολογήθηκε τόσο από τους ίδιους όσο και από τους εκπαιδευτικούς τους.el_GR
dc.format.extentviii, 217 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΜουσειοεκπαιδευτικά προγράμματαel_GR
dc.subjectMuseum educational programsel_GR
dc.titleΟ βυζαντινός πολιτισμός μέσα από μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα και η εφαρμογή εκπαιδευτικού προγράμματος στο Βυζαντινό Μουσείο της Βέροιαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe aim of this dissertation is to explore the prominent aspects of the Byzantine culture, as they have been evidenced through the educational activities of foreign and Greek museums, and the implementation of a new educational program in the Byzantine Museum of Veria (BMB). Specifically, the research objectives focus on searching and recording the educational activity conducted by Greek and foreign museums including the Byzantine Museum of Veria, as well as on presenting the planning and implementation of a fully featured program about the Byzantine and post-Byzantine icon collection of the museum. Namely, for the needs of this research, a systematic review of the literature on Museology and Museum Pedagogy issues, was conducted. At the same time, the basic characteristics of twenty-five European and Asian educational programmes, which were distinguished or received the Best Practice Award by the Committee for Education and Cultural Actions of the International Council of Museums, were analysed. Moreover, prompted by the theme of the new educational program, foreign and Greek museums which have used wooden portable icons of the Byzantine and post- Byzantine period in their educational activities, were searched via the literature and online review. An archival search was also conducted in order to record the full extent of the educational activity of the Byzantine Museum of Veria, which concerns educational programs for school groups. Finally, in the context of preparing this dissertation, a new proposal for an educational programme for the last years of primary school was designed. This educational program was put in practice at the Byzantine Museum of Veria with the participation of students attending the fifth class of Primary School and it was evaluated by both the students and their teachers.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record