Η αξιοπιστία των σχολών αεροπορικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Abstract
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να αξιολογήσει την ελκυστικότητα της αγοράς των σχολών αεροπορικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, μέσω της ανάλυσης των παραγόντων του εσωτερικού και του εξωτερικού περιβάλλοντος των σχολών (SWOT analysis) και των συντελεστών της αγοράς (Porter analysis). Επίσης έχει γίνει μία προσπάθεια εκτίμησης της κατάστασης της αεροπορικής βιομηχανίας στην Ελλάδα και στην Ευρώπη γενικότερα και ποια θα είναι η εξέλιξη της τα επόμενα 5 χρόνια και πώς θα επηρεάσει την ζήτηση για πιλότους. Αναλύεται η εκπαίδευση των σπουδαστών των αεροπορικών σχολών, ποιά προβλήματα αντιμετωπίζουν είτε στη θεωρητική είτε στην πτητική εκπαίδευση και ποιές είναι οι επιπλέον απαιτήσεις για εκπαίδευση μετά την αποφοίτηση. Οι ανάγκες των εκπαιδευόμενων πιλότων και η άποψη τους για την ποιότητα εκπαίδευσης στην Ελλάδα, διερευνήθηκαν με τη χρήση ερωτηματολογίου κλίμακας Likert. Στην έρευνα συμμετείχαν 81 εκπαιδευόμενοι πιλότοι. Τα αποτελέσματα της ποιοτικής έρευνας κατέδειξαν την καταλληλότητα της διαδικασίας αξιολόγησης τόσο στα ψυχομετρικά τεστ όσο και στα τεστ προσωπικότητας , καθώς επίσης και ότι το ανώτατο επίπεδο αγγλικών είναι αναγκαίο για τη διαδικασία επιλογής των υποψηφίων των σχολών και ότι η εκπαίδευση στο Crew Resource Management (CRM) λειτουργεί θετικά στην αποδοτικότητα της διαχείρισης των πτήσεων. Επίσης, ότι το κόστος εκπαίδευσης είναι ένα σημαντικό κριτήριο για την επιλογή της σχολής μιας και η εκπαίδευση που παρέχεται είναι ίδια σε όλες τις σχολές. Τέλος, γίνεται αναφορά στις επιδράσεις της πανδημίας του ιού COVID – 19 στην αεροπορική βιομηχανία και στις σχολές αεροπορικής εκπαίδευσης.