Performance as a tool for adult audience engagement. A practice-based research at the fairy tale museum in Cyprus.
Abstract
Η παρούσα εργασία μελετά τη χρήση των παραστατικών τεχνών και, πιο συγκεκριμένα, του θεάτρου, ως εργαλείο για την ενίσχυση της ενεργούς συμμετοχής του ενήλικου κοινό στο Μουσείο Παραμυθιού. Η έρευνα στο πλαίσιο της εργασίας αυτής επικεντρώνεται στο ενήλικο κοινό συγκεκριμένα γιατί αποτελεί το κομμάτι του κοινού που επισκέπτεται το συγκεκριμένο μουσείο λιγότερο και το μέρος του κοινού που έχει χαμηλότερο ενδιαφέρον συμμετοχής σε έντονα διαδραστικές, θεατρικές και παιγνιώδεις δραστηριότητες. Η εργασία τοποθετείται γύρω από τρεις παραμέτρους: α) η ερμηνεία και η ανάπτυξη της σχέσης κοινού-μουσείου από τη δεκαετία του ’80 μέχρι σήμερα, β) οι παραστατικές τέχνες και το σημείο «συνάντησής τους» με τα μουσεία και γ) η παραστατικές τέχνες σε μουσεία της Κύπρου. Για το σκοπό της εργασίας μου μελέτησα την ήδη υπάρχουσα βιβλιογραφία, πραγματοποίησα έρευνα με βάση την πρακτική μου εργασία στο Μουσείο Παραμυθού (με ερωτηματολόγια συμμετεχόντων σε διάφορες δραστηριότητες), ανέλυσα τις παρατηρήσεις μου και κατέγραψα τις προσωπικές μου σκέψεις ως επαγγελματίας σε μουσείο. Τα αποτελέσματα της έρευνάς μου και των παρατηρήσεών μου με οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι η χρήση των παραστατικών τεχνών σε μουσεία μπορεί να ενισχύσει την εκτίμηση και θετική επαφή των επισκεπτών με τους μουσειακούς χώρους και το περιεχόμενο. Οι παρατηρήσεις επίσης τόνισαν τη σημασία της καινοτομίας ως προς τη διατήρηση της σχετικότητας των μουσείων σήμερα και επισήμαναν πως η ποιότητα της επαφής του ενήλικου κοινού και η έκταση της μάθησης εξαρτώνται από την πρωτοτυπία της εμπειρίας και το βαθμό στον οποίο δίνεται στους ενήλικες η δυνατότητα να αναστείλουν την πραγματικότητα και την καθημερινότητα.