Show simple item record

dc.contributor.advisorΝομικός, Νικόλαος
dc.contributor.authorΓρίκας, Δημήτριος
dc.contributor.otherGrikas, Demetrios
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2020-09-04T07:58:28Z
dc.date.available2020-09-04T07:58:28Z
dc.date.copyright2020-09-04
dc.date.issued2020-05
dc.identifier.otherΣΑΕ/2020/00025el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4611
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτόχος της παρούσας διατριβής είναι η παράθεση των νέων τεχνολογιών που προβλέπεται να χρησιμοποιηθούν στα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας πέμπτης γενιάς (5G). Έμφαση δίνεται σε τρεις τομείς. Ο πρώτος είναι η νέα τεχνική πολλαπλής πρόσβασης μη ορθογώνιας πολλαπλής πρόσβαση (Non Orthogonal Multiple Access - NOMA) η οποία εξετάζεται για χρήση στα δίκτυα 5G. Γίνεται επίσης ανάλυση νέων υπηρεσιών επικοινωνίας που θα επεκτείνουν την χρήση των δικτύων κινητής τηλεφωνίας σε νέου τομείς. Επιπλέον εξετάζεται η χρήση μη επανδρωμένων ιπτάμενων οχημάτων (Unmanned Aerial Vehicles - UAVs) για την επέκταση της κάλυψης και χωρητικότητας των δικτύων κινητής τηλεφωνίας. Χρησιμοποιούνται μοντέλα τα οποία βασίζονται σε πρακτικά σενάρια λειτουργίας υπαρχόντων δικτύων. Προσομοιώνεται η μετάδοση μεταξύ σταθμού βάσης και συσκευής κινητής τηλεφωνίας από πολλαπλές διαδρομές (multipath fading) υπό συνθήκες οπτικής ή μη επαφής. Τα μοντέλα εξετάζονται ως προς τον ρυθμό μετάδοσης δεδομένων και τον ρυθμό σφαλμάτων για διάφορες ψηφιακές διαμορφώσεις και διαφορετικές συνθήκες ασύρματου καναλιού. Το κύριο συμπέρασμα το οποίο προκύπτει είναι ότι η ύπαρξη οπτικής επαφής μεταξύ σταθμού βάσης και συσκευής κινητής τηλεφωνίας επιφέρει καλύτερα αποτελέσματα ως προς τον ρυθμό σφαλμάτων και τον ρυθμό μετάδοσης δεδομένων. Έπειτα πραγματοποιείται προσομοίωση ενός μοντέλου στο οποίο εξετάζεται η χρήση μη επανδρωμένου ιπτάμενου οχήματος ως σταθμός βάσης ενός δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Το μη επανδρωμένο ιπτάμενο όχημα θεωρείται ότι τοποθετείται μεταξύ ενός επίγειου σταθμού βάσης και μιας συσκευής κινητής τηλεφωνίας. Το ασύρματο κανάλι σε αυτό το μοντέλο περιλαμβάνει δύο μέρη. Το πρώτο εντοπίζεται μεταξύ σταθμού βάσης και οχήματος και χαρακτηρίζεται από ελεύθερη εκπομπή. Το δεύτερο εμφανίζεται μεταξύ οχήματος και συσκευής κινητής τηλεφωνίας και χαρακτηρίζεται από συνθήκες οπτικής επαφής. Έπειτα συγκρίνεται με μοντέλο στο οποίο γίνεται μετάδοση υπό συνθήκες μη οπτικής επαφής. Τα μοντέλα εξετάζονται υπό συγκεκριμένες συνθήκες ασύρματου καναλιού για τις ίδιες ψηφιακές διαμορφώσεις σε συνθήκες αστικού περιβάλλοντος. Από την σύγκριση των αποτελεσμάτων προκύπτει ότι η επέκταση της μετάδοσης υπό οπτική επαφή επιφέρει καλύτερα αποτελέσματα σε όλο το εύρος ψηφιακών διαμορφώσεων. Στο τελευταίο μέρος αναλύονται συμπεράσματα σχετικά με την εφικτότητα της χρήσης μη επανδρωμένων ιπτάμενων οχημάτων και μελλοντικές κατευθύνσεις για περαιτέρω έρευνα σχετικά με την χρήση τους.el_GR
dc.format.extent139 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΑσύρματα δίκτυαel_GR
dc.subjectWireless networksel_GR
dc.titleΜελέτη και προσομοίωση της χρήσης μη επανδρωμένων ιπτάμενων οχημάτων για τη βελτίωση της επίδοσης των ασύρματων κινητών δικτύων.el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractΤhe goal of this thesis is to present the new technologies which are expected to be implemented in the fifth generation of cellular networks (5G). Emphasis is placed on three fields. The first is the Νοn Orthogonal Multiple Access technique which is expected to be integrated into the 5G networks. An analysis of new communication services which will expand the use of cellular networks in new fields and applications is also conducted. In addition, the use of unmanned aerial vehicles (UAVs) for the expansion of network coverage and capacity is examined. Models based on practical scenarios in the function of existing cellular networks are used. These simulate multipath fading which occurs between a base station and a mobile device under line of sight and non line of sight conditions. The models are examined for bit error rates and data throughput for various digital modulation orders and wireless channel conditions. The most important conclusion is that wireless transmission under line of sight conditions yields better results regarding the bit error rate and data throughput performance metrics. A model which simulates the integration of a UAV is examined. The vehicle acts as a relay between a terrestrial base station and a mobile device. The wireless channel is segmented into two parts. The first on is governed by free space transmission between the base station and the UAV. In the second part transmission between the UAV and the mobile device occurs under line of sight conditions. This model is compared to a model where transmission under non line of sight conditions takes place between a base station and a mobile device. Both models are examined for bit error rate and data throughput performance for various digital modulation orders. Τhe wireless channel conditions for both models are case specific and are chosen to best reflect conditions prevalent in an urban environment. Τhe results verify that using UAV to take advantage of line of sight radio propagation results in better performance across the range of digital modulations tested. Finally, conclusions are drawn regarding the viability of the integration of UAVs in cellular networks and directions for future research are given.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record