Show simple item record

dc.contributor.advisorΧατζημιχαήλ, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorNeokleous, Marinos
dc.contributor.otherΝεοκλέους, Μαρίνος
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2020-08-26T10:31:05Z
dc.date.available2020-08-26T10:31:05Z
dc.date.copyright2020-08-26
dc.date.issued2020-05
dc.identifier.otherMBA/2020/00787el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4604
dc.descriptionIncludes bibliographical references.el_GR
dc.description.abstractOrganizations that do not align with the external environment and not respond rapidly to changes face the risk to undergo strategic drift. Strategic drift can be described as the phenomenon where the strategy of an organization gradually fails to keep in line with the environment in which the organization operates. As a result of the above, the organization fails to keep its strategic position, which leads to an organization crisis and frequently is followed by a transformation or a bankruptcy. The aim of this dissertation is to study the case of Nokia Corporation and support the hypothesis that Nokia had undergone a strategic drift. Nokia, after a successful course in the mobile phone market from the late 90’s to late 00’s, ended to the sale of its mobile phone division to Microsoft in 2014. To examine whether the hypothesis is true or not, financial data and market share figures were collected and analysed from various sources. Additionally, SWOT and Porter’s five forces analysis were conducted. As per the results of the study, Nokia Corporation, from 2009 onwards had indeed passed through all the 4 stages of strategic drift, as a consequence of wrong strategic decisions and internal weaknesses. Inability to detect the changes that occurred in the external environment and adapt accordingly was the main reason, where factors such as the inability to foresee the future of the market, the bad management, lack of expertise and underestimation of the competition gave the final hit.el_GR
dc.format.extentvii, 39 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languageenel_GR
dc.language.isoenel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectStrategic Driftel_GR
dc.titleStrategic drift, the case of Nokia Corporationel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractΟι οργανισμοί που δεν συντονίζονται με το εξωτερικό περιβάλλον και δεν ανταποκρίνονται άμεσα στις αλλαγές του, αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να υποπέσουν σε μία κατάσταση γνωστή ως Strategic drift. Το Strategic drift μπορεί να χαρακτηριστεί ως το φαινόμενο όπου η στρατηγική ενός οργανισμού αποτυγχάνει κλιμακωτά να ευθυγραμμιστεί με το εξωτερικό περιβάλλον στο οποίο ο οργανισμός δραστηριοποιείται. Ως αποτέλεσμα ο οργανισμός αποτυγχάνει να διατηρήσει την στρατηγική του θέση και οδηγείται σε κρίση η οποία συνήθως καταλήγει σε ανασχηματισμό ή χρεωκοπία. Σκοπός αυτής της διατριβής είναι η εξέταση της περίπτωση της Nokia Corporation, η οποία μετά από μια πού επιτυχημένη πορεία στην αγορά των κινητών τηλεφώνων από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 μέχρι τα τέλη της δεκαετίας το 2000, κατέληξε στην πώληση του τμήματος των κινητών τηλεφώνων της στη Microsoft το 2014, και η επιβεβαίωση της υπόθεσης ότι η Nokia είχε υποπέσει στη κατάσταση του Strategic Drift, καθώς και οι κύριες αιτίες που οδήγησαν σε αυτό. Για τον σκοπό αυτό, συλλέχθηκαν και αναλύθηκαν οικονομικά δεδομένα καθώς και δεδομένα για τα μερίδια αγοράς των τελευταίων ετών. Επιπρόσθετα διενεργήθηκαν αναλύσεις SWAT και Porter’s Five Forces analysis. Από τα αποτελέσματα της εξέτασης φαίνεται ότι όντως από το 2009 και μετά, η Nokiaείχε διέλθει και από τις τέσσερις φάσεις του Strategic drift ως αποτέλεσμα κακών στρατηγικών αποφάσεων και εσωτερικών αδυναμιών. Κύρια αιτία ήταν η αδυναμία αναγνώρισης των αλλαγών που συνέβαιναν στο περιβάλλον και η ανικανότητα προσαρμογής, υποβοηθούμενη από την αδυναμία πρόβλεψης του μέλλοντος της αγοράς, την κακή διοίκηση, την έλλειψη εξειδίκευσης και την υποτίμηση του ανταγωνισμού.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record