Η στρατηγική εφαρμογή της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στην εργασιακή ικανοποίηση / The strategy of corporate social responsibility in job satisfaction
Abstract
Ως επιχείρηση ορίζουμε ένα νομικό πρόσωπο που έχει ως σκοπό του την επίτευξη κέρδους, ταυτόχρονα και ως ένα νομικό πρόσωπο που δραστηριοποιείται ως προς το κοινωνικό σύνολο αλλά και το περιβάλλον. Δυο έννοιες που αμφότερες, απαιτούν δράσεις σε ένα πλαίσιο δίκαιης ανθρωποκεντρικής πολιτικής αλλά και δεσμεύσεων ως προς το παγκόσμιο περιβάλλον. Ως κοινωνική εταιρική ευθύνη λοιπόν, περιγράφουμε τις δράσεις κάθε επιχείρησης (ιδιωτική ή δημόσια, οργανισμός ή μη κυβερνητική οργάνωση) που προβάλλουν την υπευθυνότητα, τη συνείδηση και την επιχειρησιακή της ηθική ως προς το περιβάλλον, τους εργαζομένους, τους προμηθευτές, τέλος και την κοινωνία.
Σκοπός της συγκεκριμένης διατριβής είναι να τονίσει την ανάγκη διατήρησης δράσεων Κοινωνικής Εταιρικής Ευθύνης καθώς να επισημάνει πως η πρόοδος του επιχειρείν πραγματοποιείται μέσα από την ευημερία της κοινωνίας και την προστασία του περιβάλλοντος. Μελετώντας τις ερευνητικές υποθέσεις θα αποδοθούν χρήσιμα συμπεράσματα προς όφελος της διατήρησης των ΕΚΕ και της παρακίνησης του καταναλωτικού κοινού για επιλογή επιχειρήσεων που τις εφαρμόζουν.
Ως αντικείμενο της έρευνας, είναι η μελέτη των ειδών Κοινωνικής Εταιρικής Ευθύνης, η κατάταξη της σε κατηγορίες και η ανάλυση της «Θεωρίας των Ενδιαφερόμενων Μερών», θεωρία πάνω στην οποία στηρίζεται. Μετά την ανάλυση της βιβλιογραφικής επισκόπησης, παρουσιάζεται η μεθοδολογία της έρευνας όπου αναλύονται διεξοδικά οι ερευνητικές υποθέσεις, προς εξαγωγή συμπερασμάτων που οφείλουν να αναδείξουν τον βαθμό επιρροής δράσεων ΕΚΕ στην εργασιακή επίδοση και απόδοση. Τα αποτελέσματα της διατριβής συνολικά, βεβαιώνουν το δρόμο που επιδιώκει η εταιρική κοινωνική επιχειρηματική στρατηγική. Η βιβλιογραφία χαρακτηρίζει τη λειτουργία της κοινωνικής επιχειρηματικότητας, ωστόσο οι μελέτες και οι ερευνητικές υποθέσεις εξελίσσουν τις έννοιες και τους ορισμούς που περιβάλλουν τα χαρακτηριστικά των δράσεων της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και της αλληλεπίδρασής της, τόσο με το εξωτερικό όσο και εσωτερικό περιβάλλον.
Ολοκληρώνοντας, σκοπός της διατριβής είναι να υποστηρίξει πως μία από τις σημαντικότερες αποστολές μιας επιχείρησης είναι η συμβολή της στην εξέλιξη της κοινωνίας, η ενίσχυση της επιχειρηματικής της ηθικής και η εξαγωγή συμπερασμάτων που βεβαιώνουν πως όλα τα παραπάνω είναι ικανά να συμβάλλουν στην βελτίωση του εμπορικού της σήματος καθώς και της φήμης της επιχείρησης.