Επιχειρησιακό σχέδιο νεοϊδρυθείσας εταιρείας στον χώρο των εκδόσεων και του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου.
Abstract
Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία πραγματοποιήθηκε στο Ανοικτό Πανεπιστήμιου Κύπρο, στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Σκοπός της είναι η κατάρτιση ενός επιχειρηματικού πλάνου για μια εταιρεία η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο του ηλεκτρονικού Τύπου, γενικότερα των εκδόσεων, αλλά και της διαφήμισης. Ήτοι μια επιχείρηση που θα παράγει υλικό ειδησεογραφικού ή ποικίλου περιεχομένου και θα αντλεί τα έσοδά της από διαφημίσεις και πωλήσεις διαφημιζόμενων προϊόντων.
Εν αρχή παρουσιάζουμε την επιχείρηση και τα προϊόντα της. Κατόπιν θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε τις Δυνάμεις, τις Αδυναμίες, τις Απειλές και τις Ευκαιρίες που μπορεί να προκύψουν, το σχέδιο μάρκετινγκ και, γενικότερα, ό,τι χρειάζεται για να μπορεί να στηριχθεί ένα ολοκληρωμένο business plan.
Στην παρούσα εργασία φιλοδοξία μου είναι να καταρτιστεί ένα επαρκές, ως προς την ενδεχόμενη εφαρμογή του, επιχειρησιακό σχέδιο που θα απαντά με τρόπο σαφή και ρεαλιστικό σε καίρια τεχνικά και μη ζητήματα, τα οποία θα αφορούν πρωτίστως τη δραστηριοποίηση μιας εκδοτικής-ειδησεογραφικής εταιρείας, καθώς και την κερδοφορία της, ώστε να εξασφαλίζονται θέσεις εργασίας και, γενικότερα, συνθήκες αειφορίας. Ειδικότερα ο κλάδος του έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα, αδυνατώντας να εξασφαλίσει ροή εσόδων σε μακροπρόθεσμη βάση. Με την παρούσα μελέτη θα προσπαθήσω να αναλύσω τι γίνεται λάθος και να προτείνω λύσεις, προκειμένου συγκεκριμένα εμπόδια και κωλύματα να υπερπηδηθούν.